2023-06-16, 19:15
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Han anmälde ju henne och hon dömdes för det 2013.

Dessutom hade hon kontakt med psykiatrin och hennes sambo uttryckte att det var positivt men att hon hade behövt mer hjälp.

Jo, jag tänkte mer på tiden innan 2013 när mannen tydligen var ovillig att kontakta några myndigheter.
Citera
2023-06-16, 23:34
Medlem
Häktningsprotokoll

https://gofile.io/d/ZQDbpq

.
Citera
2023-06-17, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Swish-insamlingen går till en privatpersons konto (Elina Sarström, 37-årig lärare i Askim). Glöm att jag ger något som inte kan redovisas på ett korrekt sett!

Var har dom pekats ut? De har väl förekommit i Flashbacks "spaningsarbete", som eventuella gärningskvinnor, men har någon här sagt att dom är direkt skyldiga? Då är det naturligtvis fel!

Klart det måste förekomma teorier om vem det kan vara, det gör det i polisens arbete också.

Vad hände med den första insamlingen av Sara eller vad hon hette?
Citera
2023-06-17, 00:25
Medlem
Man kan tydligen enligt Elin* S*rström (*=a) swisha mamman .. om man har numret.

Hennes man är 37 år och har två systrar , varav en en syster på 10 år (stackars flicka som blev attackerad).

Det var en stor åldersskillnad på syskon så hur gamla är föräldrarna till flickan egentligen?
Citera
2023-06-17, 00:40
Medlem
Han är bror till BO:s storasyster som är 17 år, inte till BO
Citera
2023-06-17, 00:53
Medlem
TheGretaResets avatar
Håll inte på att uta den skadade. Sedan kul om hon kunde få typ en ny cykel genom gåvor för att känna att folk bryr sig. Inte bra om gåvorna blir för stora heller. Ibland kan det slå åt fel håll för vi är så många.
Citera
2023-06-17, 01:27
Medlem
Skyliner.s avatar
Mitt största frågetecken är hur det kunde ske så många olika saker under 1-2 veckors tid, och sambon leker struts med huvudet nedkört i sanden.
Och jo- jag har faktiskt rätt att ifrågasätta detta då jag själv har en psykossjuk mamma.
Detta kan inte ha hänt helt obemärkt för hans del.
Även om han av någon anledning inte ens varit hemma, så borde han ha märkt per telefon.
För det första så var det drönare och cirkus i området dagarna innan sista dådet, som ingen i området lär ha missat, och för det andra så märker man DIREKT när det har hänt något.
Speciellt så berättar de gärna själva vad de har gjort - då de ofta inte har någon verklighetsförankring om vad som är rätt eller fel- och framförallt så har de oftast en ganska solklar anledning till varför.
Ofta så är de paranoida och gör det ”de måste” för att skydda sig själv eller andra från någon/några/något tex dödliga smittsamma sjukdomar, aliens, polisen, mördare, ”universum” etc
Alternativt så har personen fått ”uppdrag” av någon högre makt (röster i huvudet) att de ska göra si eller så.
Kan vara allt från att hugga någon, krossa ett fönster, kissa/bajsa på olämplig plats- till att utföra diverse absurda ritualer tex plocka av sig skor o strumpor i minusgrader och trampa mönster i snön, vända alla kryddor bakofram på coop, gräva insekter under huden, skada sig eller något/någon på udda sätt tex med fimpar hårspray i ögonen alltså YOU NAME IT- det händer all möjlig skit i närheten av dessa personer är min poäng.
Finns inte en möjlighet att han inte märkte att något var på gång/hade hänt.
Jag sätter fan en månads lön på att han visste vad hon styrde runt med- men inte agerade för att han inte trodde det skulle sluta såhär illa.
Det är vår plikt som närmst stående att åtminstone leta efter tecken på förändring för att skydda oss själva, personen och personer i närheten.
Hade detta hänt plötsligt så hade jag inte klandrat honom- för ibland tar det 1 sekund.
Men detta hade pågått i 1-2 veckor för guds skull.
Vafan lixsom. You had one job
Citera
2023-06-17, 03:39
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ja, Polisen själv ser inga egna fel eller brister.

- Mannen som anträffade flickan räddade tillsammans med polisen livet på henne, säger Christian Nordin, lokalpolisområdeschef.
Ja, den mannen räddade sannolikt flickans liv. Vad Polisen hjälpte till med är dock oklart.

Hon är inte känd av polisen sedan tidigare, och bosatt i området.
Hon är även dömd för misshandel...

Goddag yxskaft och IQ-fiskmås är den Svenska polisen i ett nötskal.

Tyvärr är de för dumma i huvudet för att någonsin förstå detta.
Citera
2023-06-17, 10:21
Medlem
Ännu ett oskyldigt offer. Vad är mest farliga idag med Sverige förut var det trafik och sjön och sånt kan man räkna in att bli dödad eller utsatt för obefogat våld som en ny sorts företeelse. Är väl ett par hundra svenskar som kan räknas in i statistiken
Citera
2023-06-17, 22:18
Medlem
Hookes avatar
Vansinniga mellanamerikanska indianer hamnar nog ganska långt ner på listan. Självmord ligger långt upp, tätt efter välfärdssjukdomar, typ hjärtproblem o.dyl.
Citera
2023-06-18, 12:28
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Mitt största frågetecken är hur det kunde ske så många olika saker under 1-2 veckors tid, och sambon leker struts med huvudet nedkört i sanden.
Och jo- jag har faktiskt rätt att ifrågasätta detta då jag själv har en psykossjuk mamma.
Detta kan inte ha hänt helt obemärkt för hans del.
Även om han av någon anledning inte ens varit hemma, så borde han ha märkt per telefon.
För det första så var det drönare och cirkus i området dagarna innan sista dådet, som ingen i området lär ha missat, och för det andra så märker man DIREKT när det har hänt något.
Speciellt så berättar de gärna själva vad de har gjort - då de ofta inte har någon verklighetsförankring om vad som är rätt eller fel- och framförallt så har de oftast en ganska solklar anledning till varför.
Ofta så är de paranoida och gör det ”de måste” för att skydda sig själv eller andra från någon/några/något tex dödliga smittsamma sjukdomar, aliens, polisen, mördare, ”universum” etc
Alternativt så har personen fått ”uppdrag” av någon högre makt (röster i huvudet) att de ska göra si eller så.
Kan vara allt från att hugga någon, krossa ett fönster, kissa/bajsa på olämplig plats- till att utföra diverse absurda ritualer tex plocka av sig skor o strumpor i minusgrader och trampa mönster i snön, vända alla kryddor bakofram på coop, gräva insekter under huden, skada sig eller något/någon på udda sätt tex med fimpar hårspray i ögonen alltså YOU NAME IT- det händer all möjlig skit i närheten av dessa personer är min poäng.
Finns inte en möjlighet att han inte märkte att något var på gång/hade hänt.
Jag sätter fan en månads lön på att han visste vad hon styrde runt med- men inte agerade för att han inte trodde det skulle sluta såhär illa.
Det är vår plikt som närmst stående att åtminstone leta efter tecken på förändring för att skydda oss själva, personen och personer i närheten.
Hade detta hänt plötsligt så hade jag inte klandrat honom- för ibland tar det 1 sekund.
Men detta hade pågått i 1-2 veckor för guds skull.
Vafan lixsom. You had one job
Nu har ju inte mannen kompetens även om han har ett ansvar som sambo och importör. Jag skulle i första hand vilja veta hur hennes kontakter med psykiatrin ser ut. Om dessa möjligen brustit i ansvar. har hon haft insatser typ kontaktperson mm mm.

Mår man väldigt dåligt brukar det avspegla sig övrig tid också och inte bara mellan 17-19. Mer aggressiv, paranoid, ångest. Har hon pratat högljut med sig själv osv.

Att vara närstående kan vara svårt. Gör man något kan helvetet bara öka.
Senast redigerad av TheGretaReset 2023-06-18 kl. 12:31.
Citera
2023-06-18, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woopsido
Han är bror till BO:s storasyster som är 17 år, inte till BO

ok tack

men borde de vara halvsyskon minst V och BO , vilket anses vara bror relationsmässigt allmänt.

stämmer detta då ?:

Vikto* Sa*st*öm (ingift) (bror, *=r) - pappa K*nt Ax*lsson (*=e), mamma x Rosber* *=g

Idu* Axelsso* Rosber* (syster, *= n,n,g) - pappa K*nt Ax*lsson (*=e), mamma x Rosber* *=g

Idu* Axelsso* Rosber* (syster, *= n,n,g) samma mamma x Rosber* *=g

K R. (BO) (syster) samma mamma x Rosber* *=g
Senast redigerad av Frankenstein1 2023-06-18 kl. 13:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in