Resultat: Bojkottar du Marabou?
Ja, jag bojkottar Marabou.
28,82%
402 röster
Jag handlar mindre av Marabous produkter.
6,45%
90 röster
Jag har ingen åsikt i frågan eller vill inte uppge.
4,44%
62 röster
Jag handlar mer av Marabous produkter.
10,39%
145 röster
Nej, jag bojkottar inte Marabou.
49,89%
696 röster
2023-06-16, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Jag blev positivt förvånad när jag läste detta. Trodde aldrig Aftonbladet skulle skriva något som är sant och som är trovärdigt.
Hålla med! Men det har liten effekt på de lurade
Nöjesparker stoppar inköp av Mondelez
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1136321

De flesta svenskar är emot bojkotten, men vem frågar svenskarna om det. Allt är redan bestämt.

Det är otroligt hur liten judisk nazi kunde få hela Europa på knä. Påminner mycket om Hitlers regim.
Citera
2023-06-16, 20:08
Medlem
HassanVonEssens avatar
Blir till att stötta Marabou så gott det går trots allt då, så att de som jobbar där får behålla jobben. Kör på två chokladkakor om dagen som jag skänker bort.
Citera
2023-06-16, 20:17
Medlem
GoranPongs avatar
Mmm ... Marabou! Smakar faktiskt godare nu när man ännu en gång valt att inte låta sig styras av media utan kan tänka själv och fatta egna beslut. Dessutom bojkottas ändå inte alla företag som har verksamhet i Ryssland så det är hyckleri som vanligt när man ger sig på ett företag. Det värsta är ju att sån här bojkott drabbar oss hårdare då det kan leda till att folk får gå från sina jobb fast det är det ju ingen som verkar bry sig om.
Citera
2023-06-16, 20:33
Medlem
Bestämma sig att sluta med detta nu blir ju trams.
Antingen slutar man köpa in tidigt in i kriget eller kör man på, nu visar man enbart att man gärna vill visa alla hur mycket man bryr sig men i verkligheten skiter de i vilket.

Personligen är jag emot Rysslands krig mot Ukraina men tvivlar på att detta kommer göra någon större skillnad.
Citera
2023-06-16, 20:37
Medlem
Ser framför mig att den som köper en Marabou framöver kommer få sin skalle knackad.

Denna skit kommer vara mer förbjuden än att köpa gobbe från kvarterspundaren.
Citera
2023-06-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flumekerfuffle
Hålla med! Men det har liten effekt på de lurade
Nöjesparker stoppar inköp av Mondelez
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1136321

De flesta svenskar är emot bojkotten, men vem frågar svenskarna om det. Allt är redan bestämt.

Det är otroligt hur liten judisk nazi kunde få hela Europa på knä. Påminner mycket om Hitlers regim.

Det är många som reagerar emotionellt och även följer strömmen, istället för att tänka efter. Men jag tycker att det är väl ok att bojkotta Marabou om det känns bra och det gör gott i samvetet. Sen får man säkert det efterlängtade ”likes” på facebook.
Själv tycker jag att jag kan både ha och inte ha Marabou.
Citera
2023-06-16, 20:56
Medlem
löls avatar
En hoppar och andra hoppar för att inte bli cancelerade.
Patetiska företag.

Någon som har en lista på de svenska företag som tog på sig tönt hatten?

Bara för det ska jag köpa marabou imorgon 😀
Citera
2023-06-16, 20:58
Medlem
TompaOs avatar
Viktigt! Tillsammans kan vi stoppa kriget!!!!

Citera
2023-06-16, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerKolleger
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/stopp-for-oboy-i-kommunen-goteborg-slutar-kopa-in-mondelez-produkter

Från och med fredag stoppar Göteborgs stad alla verksamheter från att köpa in Mondelez produkter.

Inte konstigt att det blev Gbg? Den vänsterfixerade regnbågsdyrkande lesbisk feministiska flumstaden

Era synpunkter på detta?

Min synpunkt är att du uppenbarligen vill stötta Ryssland och inget annnat.
Citera
2023-06-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Jovisst. Tog med till jobbet idag, fem chokladkakor. Nästan alla mumsade utan skrupler. Kanske inte kommer bli varje dag, men en stående protest tills bojkottandet är över.

Kul för dig.
Mindre kul för Marabou....tappad goodwill kostar att på att återfå.
Citera
2023-06-16, 21:25
Medlem
Sextiopluss avatar
Mondelez investerade 180 miljoner i fabriken i Upplands Visby för ett år sedan. Om vi går över till Cloetta så blir folk arbetslösa. Långsökt att det skulle skada Putin dock.
Citera
2023-06-16, 21:25
Medlem
Sunimods avatar
Så jäkla enkelt.
Inte en enda Marabou produkt jag köper före de löst problemet.

Ryzzland no no no
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in