Resultat: Bojkottar du Marabou?
Ja, jag bojkottar Marabou.
28,82%
402 röster
Jag handlar mindre av Marabous produkter.
6,45%
90 röster
Jag har ingen åsikt i frågan eller vill inte uppge.
4,44%
62 röster
Jag handlar mer av Marabous produkter.
10,39%
145 röster
Nej, jag bojkottar inte Marabou.
49,89%
696 röster
2023-06-16, 14:31
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ändå kommer folk som du in i alla trådar på nätet och gnäller på att folk inte vill köpa Marabou längre.
vad beror det på då? för det är en annan åsikt, det är vanligt när man diskuterar, alla är inte krigshetsare
Citera
2023-06-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
vad beror det på då? för det är en annan åsikt, det är vanligt när man diskuterar, alla är inte krigshetsare

Fast varför bry sig vad andra gör? Om X väljer att bojkotta Y så är det ju ingen mening att komma och gnälla på personerna.
Är man en krigshetsare om man bojkottar Marabou nu alltså?
Citera
2023-06-16, 14:56
Medlem
Såg att nyheten "jordgubb" var slut hos min Ica frågade personalen om när det skulle komma in. Hon kollade med sin scanner och fick fram att ej tillgänglig för beställning. Och så nämnde hon något om Ukraina osv. Men är detta ett första steg att dom tagit beslut om att inte ta in mer utan bara sälja ut det som finns i lager?
Citera
2023-06-16, 16:04
Avslutad
Människor som skriker sig hesa om att butiker ska bojkotta marabou är idioter.
Och de är också de största hycklarna och de som gynnar den ryska krigsmaskinen mest... De är också anledningen till att världen är skit och att det pågår krig helatiden. De har ingen koll på något alls.
De där människorna är vidriga därför att de skrattar och njuter om en ryss blir sönder sliten av en haj eller nått.
Pepsi har fortfarande verksamhet i Ryssland bra mycket mer än marabou men ingen bojkott storm i media över det.
På den här sidan kan man kolla på vilka företag som har verksamhet i Ryssland och vilka som lämnat.

https://leave-russia.org
Citera
2023-06-16, 16:12
Bannlyst
Göteborgs stad slutar köpa in Mondelez produkter

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/stopp-for-oboy-i-kommunen-goteborg-slutar-kopa-in-mondelez-produkter

Från och med fredag stoppar Göteborgs stad alla verksamheter från att köpa in Mondelez produkter.

Inte konstigt att det blev Gbg? Den vänsterfixerade regnbågsdyrkande lesbisk feministiska flumstaden

Era synpunkter på detta?
Citera
2023-06-16, 16:28
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerKolleger
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/stopp-for-oboy-i-kommunen-goteborg-slutar-kopa-in-mondelez-produkter

Från och med fredag stoppar Göteborgs stad alla verksamheter från att köpa in Mondelez produkter.

Inte konstigt att det blev Gbg? Den vänsterfixerade regnbågsdyrkande lesbisk feministiska flumstaden

Era synpunkter på detta?

Stockholm är ju woke paradiset i Sverige förövrigt och Malmö är sossarnas stad. Det finns inte många svenska städer som är normala, i Norrland lever dom kvar i 2014 fortfarande på många ställen. Även om hoppet till SD blev stort på landsbygden där.

Det kanske är så att hela landet Sverige är lite förvrängt.
Citera
2023-06-16, 16:32
Medlem
TheGretaResets avatar
Min synpunkt är att man skall inte hålla på med sådant här under arbetstid. Vi har domstolar som dömer, och några av oss även vår herre.

Vi behöver inga fler politiska kommisarier i samhället.

Volvo skall bygga bilar. Spårvägen skall köra buss och spårvagn. Göteborgs kommun skall serva kommuninvånarna.

Jag tycker Göteborgs kommun skall sluta köpa in skolmat från bönder som gödslats med ryskt gödningmedel i konsekvensens namn. DVs all mat. Barnen kan dricka vatten i solidaritet och kommunledningen kan äta tårta.
Citera
2023-06-16, 16:34
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:

Era synpunkter på detta?
Liseberg hoppade även de med på cancelkulturwokevågen. Inte konstigt att Göteborgsstad gör det.
Citera
2023-06-16, 16:34
Medlem
henrikos avatar
Varför köper Göteborgs stad in choklad för skattemedlen?
Citera
2023-06-16, 16:35
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Varför köper Göteborgs stad in choklad för skattemedlen?
Bra fråga.
Citera
2023-06-16, 16:37
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:

Era synpunkter på detta?
Kommer Estrella som är en viktig arbetsgivare drabbas?
Kommer GBG ersätta arbetarna där om de blir utan jobb?
Varför ska vi förstöra svenska företag för att det är krig i något annat land?
Citera
2023-06-16, 16:51
Medlem
holmiums avatar
Citat:

Era synpunkter på detta?

Det här är extremt underhållande !

Förstår ens fåntrattarna inom Göteborgs kommun som kommer med detta påfund, att detta gör dom till antisemiter av värsta sort

I konsekvensens namn borde samma människor i Göteborg ansluta sig till BDS-rörelsen (Boycott, Divestment and Sanctions Movement) för att bojkotta Israel och Israelisk affärsverksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in