2023-06-16, 08:58
Avstängd
Nästan som att livet straffar dig om du vill ha ett långt och lyckligt liv. Tittade på ett youtube klipp som lydde, "sites you should NEVER visit." Varpå "when will you die?" Skrämde skiten ur en hel del. Gjorde testet helt orädd och gissa vad. 2075. Är 95a. Helt ok i själva antagandet. Anser mig inte behöva längre än till 65 egentligen.

Vad tror ni? Filosofisk tanke, är det rätt forum? Får gärna flyttas annars, mod.
Citera
2023-06-16, 11:10
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Nästan som att livet straffar dig om du vill ha ett långt och lyckligt liv. Tittade på ett youtube klipp som lydde, "sites you should NEVER visit." Varpå "when will you die?" Skrämde skiten ur en hel del. Gjorde testet helt orädd och gissa vad. 2075. Är 95a. Helt ok i själva antagandet. Anser mig inte behöva längre än till 65 egentligen.

Vad tror ni? Filosofisk tanke, är det rätt forum? Får gärna flyttas annars, mod.

Nej verkligen inte, jag tog själv testet nu efter ha läst tråden.

Jag förstår faktorerna är många fler än rädsla för döden, t.ex. frågade de om man bor i en by eller stad , vilket kön man har, hur ofta man tränar, vad man äter helst , vad man jobbar med och mycket mer än så.

Tittar man på de som lever längst i världen så får man en klarare bild av hur man ska leva för att bli gammal.
Citera
2023-06-16, 11:35
Medlem
Willtoms avatar
Jag ska tydligen bli 62 år enligt det testet.

Det lustiga är att det är ungefär den åldern jag har kommit fram till själv.
Har alltid sagt att om jag kommer in på 70-åldern så ska jag sikta in mig på en kollision med en lastbil.

Är inte rädd för döden, skit händer.
Citera
2023-06-16, 11:45
Medlem
Det här är knappast filosofi. Hade det funnits ett tramsforum så skulle den passat där.
Citera
2023-06-16, 12:15
Medlem
Klas-Vegass avatar
Ingmar Bergman som led av döds-skräck från unga år blev 89 och överlevde alla. Staffan westerberg lever och är 89 och är också känd för att brottas med döds-skräck sedan unga år.

De är de enda jag känner till där döds-skräck varit ett handikapp (även om de lyckats göra kreativa saker av ångesten (vilket naturligtvis är anledningen till att jag känner till dom)).

Jag vill att du bevisar din tes bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in