2023-06-15, 20:44
Medlem
Träffade på Elias pappa och lillebror i Bandhagen tidigare idag, de var ute med hunden (tydligen Elias hund).

Det gör så ont att se hans lillebror, han såg helt tom ut i blicken.

Det var pappan som frågade om vi visste vem ägaren till hunden var, kanske folk kommer fram till de ute o låtsas att inte veta vilka de är eller liknande.
Eller så är det att så att de är chockade och att de känner ett behov av att få prata om Elias typ.

Oavsett om han var kriminell eller inte så kommer han ju vara älskad och saknad av sin familj och de mår inte bra nu efter att ha förlorat en bror och en son, det spelar ingen roll hur hemsk han må vara om han så var en mördare så är det inte den han är för sin familj. Oavsett vad mina barn skulle göra ute så skulle jag ju älska de och bli traumatiserad för livet om nån av de plötsligt blev skjuten i huvudet och aldrig nånsin skulle komma hem igen.

Alla föräldrar älskar sina barn ju även om de inte accepterar vad de gör.
Citera
2023-06-15, 21:27
Medlem
https://watchpeopledie.tv/h/aftermat...kholm-leaves-4

Lyckades hitta en närmare video på båda döds offrerna, låt mig få veta om den har postats tidigare, har ungefär suttit på denna ett par dar. så säkert redan ute.
Citera
2023-06-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiljan
De båda 15-åringarna kände varandra sedan innan. Så A är inte den ”ny kompisen”.

Verkar gå lite lösryckta rykten bland kidsen i Farsta. Möjligt någon vet något men majoriteten har inte en aning om varför E och A skulle vara måltavlor.

Så majoriteten av deras jämnåriga umgänge såg E som en fin kompis.

Källor till denna information är från jämnåriga som rört sig i ytterkanten av E och A.

Eftersom polisen med säger att motivet är oklart så kanske alla utav de träffade är civila. Och att den tänkta måltavlan inte blev träffad. Eller så fick M & R som uppdrag att bara skjuta hur som helst. Känns som de borde ha fått ett uppdrag iaf för känns inte som M & R skulle kunnat införskaffa allt själva.
Citera
2023-06-15, 21:40
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shiitake1
https://watchpeopledie.tv/h/aftermat...kholm-leaves-4

Lyckades hitta en närmare video på båda döds offrerna, låt mig få veta om den har postats tidigare, har ungefär suttit på denna ett par dar. så säkert redan ute.

Ja, den har vi som hängt här redan sett. Den finns tidigare publicerad i denna tråd.

- Bidrog till att jag dragit mina slutsatser om skottvinklar och vad som hänt.

/WTF
Citera
2023-06-15, 21:52
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Ok,fan då tömde de väl nästan ett magasin? Visste inte att det var så många skott,av allt att döma var 43-åringen helt oskyldig och smågrabbarna förtjänade knappast detta heller. Hoppas snuten reder ut motiv och uppdragsgivare men chanserna är nog små tyvärr.

Inte så konstigt. De två GM är ju amatörer och har sannolikt liten erfarenhet av vapen. Tänk följande liknelse, att ge en laddad osäkrad kpist till en schimpans.
Citera
2023-06-15, 22:14
Medlem
Någon som hade deras facebook?
Citera
2023-06-15, 22:39
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Eftersom polisen med säger att motivet är oklart så kanske alla utav de träffade är civila. Och att den tänkta måltavlan inte blev träffad. Eller så fick M & R som uppdrag att bara skjuta hur som helst. Känns som de borde ha fått ett uppdrag iaf för känns inte som M & R skulle kunnat införskaffa allt själva.

Alla är naturligtvis civila. - Än är vi inte i krig där personer med vissa gangsterattribut enligt internationella konventioner kan anses vara stridande parter.

Men:

-! Jag har varit inne på samma linje. Allt är mycket oklart. Men jag har en gnagande tanke som jag inte kan släppa om Elias och hans kompis.

Och ju längre det är tyst om hans kompis, desto mer gnagande blir den.

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2023-06-15 kl. 22:45.
Citera
2023-06-15, 22:53
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Alla är naturligtvis civila. - Än är vi inte i krig där personer med vissa gangsterattribut enligt internationella konventioner kan anses vara stridande parter.

Men:

-! Jag har varit inne på samma linje. Allt är mycket oklart. Men jag har en gnagande tanke som jag inte kan släppa om Elias och hans kompis.

Och ju längre det är tyst om hans kompis, desto mer gnagande blir den.

/WTF

Varför skulle det inte vara tyst om honom? Det handlar kanske om en ungdom som upplevt ett stort trauma. Troligtvis PTSD, ångest, depression och inte våga gå utanför dörren eller prata med någon utanför närmaste kretsen. Inte konstigt om förnuftiga människor kring honom och fallet visar hänsyn och inte går till media eller skriver här om honom.
Citera
2023-06-15, 23:11
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Träffade på Elias pappa och lillebror i Bandhagen tidigare idag, de var ute med hunden (tydligen Elias hund).

Det gör så ont att se hans lillebror, han såg helt tom ut i blicken.

Det var pappan som frågade om vi visste vem ägaren till hunden var, kanske folk kommer fram till de ute o låtsas att inte veta vilka de är eller liknande.
Eller så är det att så att de är chockade och att de känner ett behov av att få prata om Elias typ.

Oavsett om han var kriminell eller inte så kommer han ju vara älskad och saknad av sin familj och de mår inte bra nu efter att ha förlorat en bror och en son, det spelar ingen roll hur hemsk han må vara om han så var en mördare så är det inte den han är för sin familj. Oavsett vad mina barn skulle göra ute så skulle jag ju älska de och bli traumatiserad för livet om nån av de plötsligt blev skjuten i huvudet och aldrig nånsin skulle komma hem igen.

Alla föräldrar älskar sina barn ju även om de inte accepterar vad de gör.

Ja och inte ens kriminella förtjänar att mördas. Åtminstone inte den typen (springis eller dylikt) som Elias möjligen kan ha varit. Tonåringar vet ibland inte bättre, det ska revolteras mot familjen och de rätta värderingarna. Grupptryck är inte lätt att stå emot i den åldern heller. Vem har inte gjort misstag som tonåring.

43-åringen och 65-åriga damen var kanske också med i gäng eller hade annat bus för sig som tonåringar. 15-åringarna hade troligen också med åldern blivit klokare och skaffat jobb, familj etc.
Citera
2023-06-15, 23:18
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Ja och inte ens kriminella förtjänar att mördas. Åtminstone inte den typen (springis eller dylikt) som Elias möjligen kan ha varit. Tonåringar vet ibland inte bättre, det ska revolteras mot familjen och de rätta värderingarna. Grupptryck är inte lätt att stå emot i den åldern heller. Vem har inte gjort misstag som tonåring.

43-åringen och 65-åriga damen var kanske också med i gäng eller hade annat bus för sig som tonåringar. 15-åringarna hade troligen också med åldern blivit klokare och skaffat jobb, familj etc.

Exakt! Hur kriminell kan man ens vara när
Man är 15? Fett sorgligt var i Farsta centrum idag, vila i frid
Citera
2023-06-15, 23:52
Medlem
bulletproofsouls avatar
Om 43 åringen är Eritrian så har vi där i Eritrea en av världens mest repressiva diktaturer som levererar dödsstraff som andra byter kalsonger. Kan det vara helt omöjligt att deras underrättelsetjänst lejer alternativt infiltrerar något gäng? Någon högre upp i gänget får bra betalt för att ta bort någon ur Eritreas synvinkel obekväm person. Denna lejer i sin tur ett par barnsoldater för ett par biobiljetter. Barnsoldaterna vet naturligtvis inte varför de sprejar dessa personer såklart utan tror säkert de är någon knarkuppgörelse eller liknande men de spelar ingen roll för dem eftersom de nu klättrar snabbt på karriärstegen.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2023-06-15 kl. 23:54.
Citera
2023-06-15, 23:52
Medlem
https://tv.aftonbladet.se/video/3569...inte-ranarluva

Det kommer ta tid blablabla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in