2023-06-15, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Försäkringar är scam och inget att ha. Om du har bil kan en trafikförsäkring vara bra att ha (eventuellt). Hemförsäkringar är också mumbo jumbo och lurendrejeri.

De 125 kronorna kan du ha roligare för min vän.

Utan hemförsäkring så kan det ju bli både dyrt och tråkigt om du råkar ut för en brand eller en vattenläcka i din bostad.
Citera
2023-06-15, 07:22
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Försäkringar är scam och inget att ha. Om du har bil kan en trafikförsäkring vara bra att ha (eventuellt). Hemförsäkringar är också mumbo jumbo och lurendrejeri.

De 125 kronorna kan du ha roligare för min vän.

Du förstår uppenbarligen inte att det vore omöjligt att ta bolån för ett husköp om det inte gick att försäkra detsamma.
Citera
2023-06-15, 08:29
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Du förstår uppenbarligen inte att det vore omöjligt att ta bolån för ett husköp om det inte gick att försäkra detsamma.

Det är mycket jag inte förstår och ovanstående är en sådan punkt. Så du har helt rätt i sak min vän.
Citera
2023-06-15, 08:32
Medlem
PÅ jobbet omfattas du väl av AFA och betalar inte en krona själv.
Citera
2023-06-15, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Betalar 125 kr i månaden för Bliwa försäkring. Jag funderar dock på att säga upp den då hyreshöjningen i år inte blev så rolig, och jag jobbar på kontor där den största faran är typ att man ska halka och vricka foten i trappan.

Ni som jobbar på kontor, bemödar ni att betala för försäkringen eller struntar ni i den?

Försäkring är bra att ha, men vad extra ger den gentemot min vanliga hemförsäkring med sjuk och skadetillägg hos Folksam?

Låter ju som du är överförsäkrad. Olyckor på jobbet samt på väg till och från jobbet är inget du själv ska behöva försäkra dug mot. Olyckor på fritiden har du ju försäkring för hos Folksam.

Är försäkringen i Bliwa verkligen "på jobbet" det är inte gruppförsäkring genom Unionen? Då är det privat och inte jobb.
Citera
2023-06-15, 13:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av podofil1981
Utan hemförsäkring så kan det ju bli både dyrt och tråkigt om du råkar ut för en brand eller en vattenläcka i din bostad.
Eller råkar ut för en olycka när du är ute på resa.
Citera
2023-06-15, 13:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurolog
PÅ jobbet omfattas du väl av AFA och betalar inte en krona själv.
Inte om det saknas kollektiv eller beredskapsavtal, då måste arbetsgivaren eller du själv skaffa försäkring.
Oavsett så gäller TFA på arbetstid och direkta resor till och från jobbet, du får inte göra en avstickare och gå på Byggmax på vägen till och från jobbet exempelvis.
Så privat behövs det ett komplement, en olycksfallsförsäkring eller sjuk och olycksfallsförsäkring är att rekommendera. De kan ofta tecknas förmånligt som gruppförsäkring via arbetsgivare eller facket.
Citera
2023-06-15, 14:28
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Relevant uttalade från den idiotiska delen medborgare.

Det är väl du som är idioten här, antingen har du ett jobb där du är i reell risk för en arbetsskada och har försäkring, gamnacke vid datorn är inget att gnälla över, eller så har du det inte. Dessa jobbs fack är mig veterligen utan undantag knutna till Socialdemokraterna och göder korruptionen.
Citera
2023-06-15, 18:26
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Det är väl du som är idioten här, antingen har du ett jobb där du är i reell risk för en arbetsskada och har försäkring, gamnacke vid datorn är inget att gnälla över, eller så har du det inte. Dessa jobbs fack är mig veterligen utan undantag knutna till Socialdemokraterna och göder korruptionen.
Inte korrupt, inflytande kallas det. Du vet inte hur det hänger ihop lille vän. Väx upp.
Citera
2023-06-15, 19:15
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Inte korrupt, inflytande kallas det. Du vet inte hur det hänger ihop lille vän. Väx upp.

Kom du ur din vänsterblivenhet min fete herre. Sosseriet har gått samma väg maffian en gång gjorde, man har bara outsourcat våldet.
Citera
2023-06-15, 20:15
Medlem
killawifes avatar
Den är helt onödig, såvida du inte råkar ut för en olycka, då är den bra att ha. Så om du inte tänker råka ut för en olycka så kan du bara göra dig av med den.

Sen ska man inte förutsätta att ett företag har en olycksfallsförsäkring för sina anställda. De SKA ha det, men det är mycket man ska ha som man ändå inte har. Man vet heller inte villkoren för den försäkring som arbetsgivaren kanske har, medans man kan ha full koll på sin egen.

Man kan även ha en olycksfallsförsäkring genom facket. Men det är genom Folkskam, så sällan värd ett skit.
Citera
2023-06-15, 20:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Betalar 125 kr i månaden för Bliwa försäkring. Jag funderar dock på att säga upp den då hyreshöjningen i år inte blev så rolig, och jag jobbar på kontor där den största faran är typ att man ska halka och vricka foten i trappan.

Ni som jobbar på kontor, bemödar ni att betala för försäkringen eller struntar ni i den?

Försäkring är bra att ha, men vad extra ger den gentemot min vanliga hemförsäkring med sjuk och skadetillägg hos Folksam?
Skadar du dig på jobbet är det ju en arbetsskada. Finns ingen anledning att betala för det så länge du inte fastnar i kopiatorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in