2023-06-15, 18:04
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Jo men då hade jag ju rätt. Ryssland hotar med kärnvapen även om inte dom internationellt erkända ryska gränserna kränks. Tack.
Varför du drar upp ockuperat Ukrainsk territorium och kallar det ryskt förstår jag inte. Krim och dom fyra oblasterna i östra Ukraina kan man givetvis inte räkna som ryskt territorium då dom enbart är ockuperade av ryssen tills ev. förhandlingar säger något annat.
Rysk doktrin verkar ju faktiskt vara att även vilja kärnvapenbomba ett Ukrainavänligt Europa så man äntligen kan vinna det här för Ryssland så kostsamma kriget Putin startade och nu inte klarar av att avsluta med en segerparad på röda torget.
Verkar faktisk vara ett kollektivt självmord på moder Ryssland som den ryska partitoppen är ute efter i sina ständiga omogna utfall mot väst. Är Putin verkligen värd det priset.
Fast ryssland hävdar ju att det är ryskt territorium och rysk lag utgår såklart från rysk….. lag.

Däremot tror jag givetvis att ingen sån lag existerar
Citera
2023-06-15, 18:06
Medlem
leachs avatar
Ytterligare en film på en liten drönare som pulvriserar en rysk BMP byggd av ölburkar.

⚡Another russian BMP getting nuked by a small FPV kamikaze drone. Either the Ukrainians found their weak spot or they are putting more serious explosives on them.
https://twitter.com/parrot_soldier/status/1669370924448067585?s=20
Citera
2023-06-15, 18:11
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Jag talar inte om att göra slut på någon ockupationsmakt. Det innebär ytterligare förödelse att mata på med vapen. Fattar du inte det?

Jag talar om att få slut på kriget i Ukraina utan mer död och förstörelse. Vi vill väl inte att det ska sluta som WWII, eller?

Varför ringer inte Putin till Biden och stoppar kriget?
Citera
2023-06-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Jo men då hade jag ju rätt. Ryssland hotar med kärnvapen även om inte dom internationellt erkända ryska gränserna kränks. Tack.
Varför du drar upp ockuperat Ukrainsk territorium och kallar det ryskt förstår jag inte. Krim och dom fyra oblasterna i östra Ukraina kan man givetvis inte räkna som ryskt territorium då dom enbart är ockuperade av ryssen tills ev. förhandlingar säger något annat.
Rysk doktrin verkar ju faktiskt vara att även vilja kärnvapenbomba ett Ukrainavänligt Europa så man äntligen kan vinna det här för Ryssland så kostsamma kriget Putin startade och nu inte klarar av att avsluta med en segerparad på röda torget.
Verkar faktisk vara ett kollektivt självmord på moder Ryssland som den ryska partitoppen är ute efter i sina ständiga omogna utfall mot väst. Är Putin verkligen värd det priset.
Kanske europa behöver få sig en riktig näsbränna med några 3 mil höga svampmoln, för att ledarna ska fatta allvaret i det hela, vilket monster till granne dom fått.
Citera
2023-06-15, 18:16
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Straffet lär väl bli att den president som vägrar blir avsatt helt enkelt.

Och ja, det kan Putin mycket väl bli om han t.ex. misslyckas i Ukraina.

Och Putin är nog en duva bland hökar i Kreml. Fundera på det.

Kriget i Ukraina har alltså potential att gå riktigt åt skogen som du kanske förstår. Med övriga Europa indraget inklusive Sverige.

När tror du att Putin ringer Biden för att stoppa död och terror?
Citera
2023-06-15, 18:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Kanske europa behöver få sig en riktig näsbränna med några 3 mil höga svampmoln, för att ledarna ska fatta allvaret i det hela, vilket monster till granne dom fått.
Att Ryssland kan vara ett hot har man alltid varit medveten om. Man att de faktiskt är ett moster, som du säger, har man inte insett förrän sista tiden. Så egentligen är man redan medveten om det.
Citera
2023-06-15, 18:22
Medlem
fernebos avatar
Klantiga ryssar:

Citat:
Upp till 100 ryska soldater kan ha dödats – när de stod och väntade på att få höra ett motivationstal. Händelsen ska ha skett i staden Kreminna i Luhansk tidigare i veckan och har väckt ilska på ryska Telegramkanaler, enligt The Guardian.

"I två timmar stod en folksamling på samma ställe i väntan på att få höra på divisionsbefälets motivationstal. Men i stället hördes Himar-raketer och fiendens artillerield", skriver en rysk militärbloggare.

"Vi ligger i krig med vår egen dumhet och oaktsamhet", skriver en annan.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=a583dc0b5e0329660065973321394 694
Citera
2023-06-15, 18:23
Medlem
Snapcounts avatar
Nå, något gott :

Allies will send 14 more Leopard 2 battle tanks to Ukraine, Handelsblatt business daily reported. It cited NATO sources saying Denmark and the Netherlands would finance the German-made vehicles.

The vehicles will be supplied and refurbished by the Rheinmetall group, before being delivered by January, the paper reported.

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-latest-dam-flood-counteroffensive-wagner-putin-12541713

Danmark och Holland som återigen chippar in !
Citera
2023-06-15, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

Låter bra! Därefter kommer din husse bombas till stenåldern.
Citera
2023-06-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Jovisst, har Israel hållit låg profil men tidningen ifråga verkar vara etablerade medier så man kan ju hoppas.

Det är ju fortfarande en lågt hållen profil om det stämmer.

Innebär att ett par länder väljer att att köpa in israeliska tanks, vad dom gör med dom som ersätts är ju upp till dessa länder.

Israel kommer troligen inte låta israeliska tanks skickas till Ukraina, men det är min tolkning.
Tror inte att det finns behov av att krångla till det ytterligare heller.
Citera
2023-06-15, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Fast ryssland hävdar ju att det är ryskt territorium och rysk lag utgår såklart från rysk….. lag.

Däremot tror jag givetvis att ingen sån lag existerar
Är väl inte erkänt rysk territorium då väl enbart några lydstater till Ryssland erkänt rysk överhöghet och därmed kan lämnas därhän.
Förhandlingar med Kiev är ju första steget om det skall bli en fortsättning då det är ukrainska territorium och det steget har inte Ryssland tagit. Fast Kiev är nog inte intresserade av att ge bort delar av sitt land till ett allt hotfullare Ryssland.
Vi får väl se vad resultatet blir den dagen då Kiev ev. anser det mödan värt att börja föra seriösa förhandlingar med Ryssland.
Citera
2023-06-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Funkar inte så din 🤡
Jaså? Varför inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto