Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Pusselbitens teori är mer lättsmält än teorin att SE är ensam GM. Det finns flera punkter i Pusselbitens brev som förklarar hur GM-SE kan komma med diverse uppgifter, vilka måste bortförklaras när det gäller en ensamagerande GM-SE.
Pusselbiten vs Filter 1-0.
Som avledande manöver är pusselbitens brev något av ett mästerstycke om SE skrev det själv, även om jag är medveten om att det fanns droger i omlopp redan 1986 och att en okänd person kanske skrev brevet. Däremot strider okända personer mot grundtesen i Cluedo vilket gör en okänd brevskrivare mindre sannolik.
Jag har inget "brevalibi" för maj 1986 men det är inte jag som är Pusselbiten.
Det vore intressant att få veta var Pusselbiten postade sitt brev. Postades brevet inom området Idre, Skelleftehamn, Mariehamn, Täby, Stockholms innerstad och Norrtälje vet vi att GM-SE kan ligga bakom.
Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Det är faktiskt inte uteslutet att Pusselbitsbrevet skrevs av en bitter utredare med god insyn i utredningen. Det bör beaktas att brevet skrevs i maj 1986 bara lite drygt två veckor efter SEs förhör.
Brevskrivaren Pusselbiten kanske driver med de teorier som cirkulerade inom PU vid tiden. En del utredare har till och med skrivit böcker senare där de pekar ut sin favoritkandidat och då ligger det nära till att håna GM-SE-hypotesen för att stärka dessa alternativa teorier.
Om inte annat så har du funnit en själsfrände. Om det inte fanns en datering skulle jag tro att det var du.
Undras förresten om det finns dokument som folk hittat på och kastat in i arkivet för skojs skull. Eller något övningsmaterial som glömts kvar.
Ändå märkligt att någon är så pass inläst på just SE, cirka en månad efter hans pusselbitsprat i TV. Brevet är så pass skruvat att det skulle kunna vara författat idag.
Likaså underligt att det finns TRE aktiva herrar, inom ett kort tidsspann, som samtliga förställer sitt skrivande, och har en om än vag koppling till saker kring SE.
Lägg därtill Ålandskvinnan ...
Något är lurt i vår herres hage.
Skandiamannen. The gift that keeps on giving!
En eloge till Otto som läste med aschbergskt gravallvar fast med en medlidande distans. Länge sen jag hade så här kul.