2023-06-15, 14:19
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Den mest sannolika förklaringen är att hon följt med frivilligt in på toaletten men att en situation uppstått där.

Spekulationer saknas inte.

(FB) Misstänkt våldtäkt av 15-åring. 21-åring gripen. Emporia, Malmö. (2023-06-14)

Absolut, så kan det vara. Jag fick mest intrycket av att Cokeer inte var så intresserad utan ville mest skuldbelägga offret. Jag drog fram det argument jag kom på först

Det är så jävla många muppar som ba "ÅÅhhh, varför följde hon med?". Det har inget med saken att göra. Ett nej är ett nej, oavsett vad som hänt innan.
Citera
2023-06-15, 14:23
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Stackars flicka...
Men varför följde hon med in på toan?
Vad tänkte hon skulle hända?

Varför skuldbelägga offret? Du vet ju ingenting om vad som hänt.
Absolut, de kanske tillochmed hade sex med varandra frivilligt men sedan säger hon nej, kanske om han blir hårdhänt eller gör något hon inte vill vara med om. Det vet vi ju inte, utan jag bara spekulerar. Är det då ok för snubben att fortsätta för "varför gick hon med in? Vad tänkte hon skulle hända?".

Tycker du att alla som följer med någon och sen råkar illa ut förtjänar det, oavsett vilket brott de utsätts för?
Citera
2023-06-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
de kanske tillochmed hade sex med varandra frivilligt men sedan säger hon nej, kanske om han blir hårdhänt eller gör något hon inte vill vara med om. Det vet vi ju inte, utan jag bara spekulerar. Är det då ok för snubben att fortsätta för "varför gick hon med in? Vad tänkte hon skulle hända?".

Då är det våldtäkt, man måste vara försiktig idag, framförallt när det nu finns "oaktsam våldtäkt", jag har aldrig sex med någon ny person utan att få ett klart och tydligt ja att hon vill ha sex, frågar även under sexet om hon är okej och vill fortsätta, det är inte säkert att det räcker att enbart kroppsspråket säger ja.
Citera
2023-06-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Stackars flicka...
Men varför följde hon med in på toan?
Vad tänkte hon skulle hända?
Hon är 15.
Citera
2023-06-15, 18:55
Medlem
PistolPartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Hon är 15.

Vet inte en 15-åring vad överraskningssex på babbevis är, menar du?
Citera
2023-06-15, 19:07
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PistolPartiet

Det här är nog ett område som skulle behöva ingå i såväl föräldrars som skolans utbildning av barn och ungdomar idag.
Citera
2023-06-15, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PistolPartiet
De sociala gränserna är inte lika tydliga i den åldern och man har inte lika mycket erfarenhet så att man automatiskt tänker att följa med någon på toa kommer innebära våldtäkt. 15-åringar sitter inte direkt och läser våldtäktsdomar på Flashback.
Citera
2023-06-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Pensionsräddare i farten?

Blatteradarn ger fullt utslag !

Garanterat ohyra från MENA eller Afghanistan !
Citera
2023-06-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Absolut, så kan det vara. Jag fick mest intrycket av att Cokeer inte var så intresserad utan ville mest skuldbelägga offret. Jag drog fram det argument jag kom på först

Det är så jävla många muppar som ba "ÅÅhhh, varför följde hon med?". Det har inget med saken att göra. Ett nej är ett nej, oavsett vad som hänt innan.

Hon kanske kände sig trängd och hotad och inte vågade säga nej? Det är inte så lätt för en ung flicka att ropa på hjälp i ett köpcentrum som ni kanske tror.
Citera
2023-06-15, 23:03
Medlem
Är det någon som vet vad den häktade MGM heter?
Citera
2023-06-16, 00:10
Medlem
LemPicas avatar
Undrar detsamma.
Märkligt tyst i denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Är det någon som vet vad den häktade MGM heter?
Citera
2023-06-16, 00:45
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Hon kanske kände sig trängd och hotad och inte vågade säga nej? Det är inte så lätt för en ung flicka att ropa på hjälp i ett köpcentrum som ni kanske tror.

Så kan det absolut vara. Man kan, i mitt tycke, dra paralleller till det jag länkade. Det finns ju ett otal exempel på unga killar som blivit pressade eller hotade att ta ut pengar på bankomaten utan att de blivit skuldbelagda som offer. Då börjar incelsen snarare gapa om svartskallar hit och dit...

Vi vet ju inte vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in