Citat:
Ursprungligen postat av
Ali-Ahmed-Ghanem
Jag svarar dig så har jag svarat alla som uttryckt liknade argumentation.
Alltså, här lägger jag verkligen inga värderingar inte vem som är skyldig till vad.
Det är nog så att de enda som har möjlighet att dra i nödbromsen är WH-administrationen. Skulle ryssarna ge upp har vi nog ett blodbad att vänta oss i de östra delarna och i Krim. Alltså kriget skulle inte stanna av för att Putin beslutar om det. Kiev kan nog heller inte ge upp. Washington skulle helt enkelt inte tillåta det och situationen för Zelensky och hans närmaste skulle nog minst sagt bli prekär. NATO utanför USA har ingen talan.
Därför är det bara Washington mer specifikt Biden som kan få stopp på kriget som jag ser det.
Den som startade kriget är den som kan avsluta det. Dvs Ryssland. För det är så här. Om Ryssar i Ukraina blir förtryckta så har de ett val att flytta till Ryssland, dvs deras land. Det är naturligtvis inte rätt av Ukraina att förtrycka ryssar men det är å andra sidan deras eget problem.
Nu anfaller och bombar ryssland sönder hela östra ukraina. Jag har svårt att se hur det förbättrar livet för ryssarna där.
Var USA och Nato (och ännu fler länder som inte är usa eller nato) har sin skuld kan jag inte riktigt se. Ryssland kanske kände sig hotade, visst, en sån känsla kan man såklart ha. Det är så psykiskt sjuka tänker innan de mördar nån som de inbillat sig hotat dem. De hör röster…
Inkräktaren är Ryssland och ägaren är Ukraina och nu jagar Ukraina ut Ryssland ur sitt land eftersom Ryssland inte har rött att vara där. Ukraina har rätten på sin sida och får därför hjälp av västvärden.
Som jag skrev förut, russia day firades i måndags. För sista gången kan man anta. Jag lägger givetvis ingen värdering i att Ryssland inte kommer existera om ett år.