2023-06-15, 09:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Ärligt talat så är det du och dina gelikar som låter Ukraina våldtas av Ryssland.

Men jag förstår att det ligger över din tankeförmåga att begripa.

Så länge man tar informationen som kommer ut från Kiev på allvar och att man fortsätter att dränka Ukraina i vapen och ammunition så fortsätter blodbadet.

Och ingen kan iofs säga exakt vad detta kommer att leda till men som jag ser det inte till något gott för Ukrainas del iaf.

Aha såklart, varför tänkte jag inte på det!? Så fort väst slutar stödja Ukraina kommer alltså dina ryssvänner att retirera tillbaks till Mordor.

Seriöst, ryssapologeter som dig förtjänar verkligen att grillas i helvetet.
Citera
2023-06-15, 09:09
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Jag svarar dig så har jag svarat alla som uttryckt liknade argumentation.

Alltså, här lägger jag verkligen inga värderingar inte vem som är skyldig till vad.

Det är nog så att de enda som har möjlighet att dra i nödbromsen är WH-administrationen. Skulle ryssarna ge upp har vi nog ett blodbad att vänta oss i de östra delarna och i Krim. Alltså kriget skulle inte stanna av för att Putin beslutar om det. Kiev kan nog heller inte ge upp. Washington skulle helt enkelt inte tillåta det och situationen för Zelensky och hans närmaste skulle nog minst sagt bli prekär. NATO utanför USA har ingen talan.

Därför är det bara Washington mer specifikt Biden som kan få stopp på kriget som jag ser det.
Så jävla löjligt resonemang, ditt USA hat lyser igenom. Varför skulle Zelensky fortsätta kriga om ryzzen lämnar. Blir inget blodbad efter det, de enda som får det jobbigt i Ukraina är ryzzsympatisörer, tror dock omvärlden hoppas jag kommer övervaka detta.
Citera
2023-06-15, 09:09
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ärligt talat så är det du och dina gelikar som låter Ukraina våldtas av Ryssland.

Så länge man tar informationen som kommer ut från Kiev på allvar och att man fortsätter att dränka Ukraina i vapen och ammunition så fortsätter blodbadet.

Och ingen kan iofs säga exakt vad detta kommer att leda till men som jag ser det inte till något gott för Ukrainas del iaf.

Det kommer leda till att Putin blir knipsad
Citera
2023-06-15, 09:15
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Vi släpper en fjärt och tänker på de över 217 000 döda ryska turister som åkt fel sedan feb 2022.
Kan naturligtvis vara lögn. Men nej. Ofta så är det korrekta siffror. Kan rent av vara i underkant!
Vi är inte ledsna över detta. De efterlevande får ersättning i form av en get eller handduk!
Ladan har utgått från sortimentet för efterlevande, då man inte har komponenter att sätta ihop ett helt fordon. Säger inte bil, för det är inte en bil, denna skrothög.
Enl rykte så har Olga erbjudits en stötfångare, men valde geten istället.

Än värre är det de Ukrainska hjältar som fått sätta livet till för att försvara sig mot detta äckliga "broderfolk" (ha!) som attackerar och dödar barn, kvinnor och djur. I bästa fall så sker "endast" en våldtäkt.
Eller man snor en toalettstol eller tvättmaskin. Jisses vilka trasiga människor!
Man tar krigsfångar och skär halsen av de och man filmar detta! Äckel!

De som försvarar dessa äckel till ryssar, är minst lika äckliga.
Hur i h-e kan ryssapologeter sitta dag efter dag och förhärliga puttefnask och hans anhäng som brutit mot folkrätten. Brutit mot ingångna avtal, ett antal gånger.
Stött separatister i deras våldsamma angrepp på Ukrainska civila i Donbass, under flera år.

Efter Putins, må han dö snart, vidriga invasion så har jag stor förståelse för ovanstående typ av raseri mot allt ryskt. Jag vill dock passa på att invända, vi borde inte upplåta plats i själen för den typen av oresonligt hat. Övergrepp begås antagligen av en minoritet, de flesta är värnpliktiga som inte önskar sig annat än att få pallra sig därifrån. Ibland när man är som mest trött på ryssdjävlarna så kan det lätta något i hjärtat att se ryska dissident-kanalen ”1420” på youtube, de intervjuar ryssar på gatorna runt om i Ryssland och särskilt unga har ofta en väldigt sund inställning. Det spirar ett litet hopp.

Med det sagt, fy fan vad jag också är trött på dysfunktionella skitlandet Ryssland
Citera
2023-06-15, 09:17
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Den ukrainska lersäsongen är väl känd och fruktad. Den har t o m ett eget namn, Rasputitsa.
Jo, jag vet. Det finns ett ord för det i svenskan också, "Menföre".

Men den säsongen är förbi och Leopard har minst lika goda terrängegenskaper som T-modellen i nuvarande situation. Jag kan lika gärna argumentera för att T-modellerna är framtagna för de europeiska slätterna västerut som de skulle vara framtagna för de österut.

Citat:
Ryska vagnar är inte kända för att köra fast. På vilket sätt är västerländska tanks annorlunda annat än att de väger mycket? Farhågorna med dem var just att de skulle vara för tunga/klumpiga. En Abrams M1A1 väger mellan 67 och 74 ton. En T-72 45 ton.
Blir du överraskad om jag säger att Leopard har mindre marktryck per cm² än vad en T-72 har?

Jag kan också säga att en Leopard nästan har dubbla antalet hästkrafter mot en T-72.

I de flesta, om inte alla tester, som genomförts mellan ryska vagnar och västerländska så har det visat sig att de västerländska är bättre på alla sätt. Det enda de ryska är bättre på är att de är billigare.

Citat:
https://www.newsweek.com/nato-tanks-abrams-challenger-2-leopard-2-weight-ukraine-

https://www.dw.com/en/countdown-to-counteroffensive-when-will-mud-season-end-in-ukraine/a-652046121779040
Du hänvisar till artiklar från tidig vår. Nu satte Ukraina in vagnarna nu i sommar. Ser ingen relevans alls i de artiklarna då. Det är ingen "Rasputitsa" längre just nu i Ukraina. Broar är ett mindre problem då de alla nyare broar är framtagna för att klara mer vikt än en stridsvagn. Det är ingen vk2 situation längre i Ukraina där alla broar var gjorda i trä. Vi vet att Tigrar hade problem då.
Senast redigerad av Conception 2023-06-15 kl. 09:19.
Citera
2023-06-15, 09:19
Medlem
attogs avatar
Citat:
Jag svarar dig så har jag svarat alla som uttryckt liknade argumentation.

Alltså, här lägger jag verkligen inga värderingar inte vem som är skyldig till vad.

Det är nog så att de enda som har möjlighet att dra i nödbromsen är WH-administrationen. Skulle ryssarna ge upp har vi nog ett blodbad att vänta oss i de östra delarna och i Krim. Alltså kriget skulle inte stanna av för att Putin beslutar om det. Kiev kan nog heller inte ge upp. Washington skulle helt enkelt inte tillåta det och situationen för Zelensky och hans närmaste skulle nog minst sagt bli prekär. NATO utanför USA har ingen talan.

Därför är det bara Washington mer specifikt Biden som kan få stopp på kriget som jag ser det.

Ännu en lögn. Alternativt en idiots analys.
Putin kan naturligtvis ringa Biden och ge upp sina förösk till att kriga i Ukraina.
Då kasnke Biden kan förmå Ukraina att låta rysland med omedelbar verkan, dra sig tillbaka till rysland.

När det gäller Donbass/Krim.
FN kan sätta in trupp att bevaka saker och ting.
Men lämpligen följer etniska ryssar, med soldaterna.
Citera
2023-06-15, 09:19
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

Du är svår att förstå då du verkar uppfostrad i det ryska tvärtomspråket. Men jag gör ett försök.

Du menar att genom att vi inte gav massivt vapenstöd och släppte in Ukraina i Nato före det ryska överfallet så gav vi chansen till Ryssland att påbörja sin ”våldtäkt” som du skriver. Ja, vi kanske gjorde fel då men enda möjligheten vi har för att stoppa den pågående ”våldtäkten” är att ge stödet nu.

Den enda andra vägen som kan fungera är att Putin frivilligt drar sig tillbaka bakom 1991-års gränser. Detta skulle stoppa kriget omgående. Tyvärr kan det leda till hundratals dödsoffer när man rensar ut de ryska fascisterna som blir kvar i Ukraina och deras medlöpare. Detta ska dock jämföras med de hundratusentals offer det ryska angreppet orsakat och är mindre än som nu dödas per dag i kriget.

https://www.dn.se/varlden/anna-lena-lauren-sa-smyger-fascismen-sig-pa-ett-folk/ En mycket bra artikel/krönika i DN av en som är på plats, som tyvärr är låst. Men ni kan väl skaffa tillgång till den ni som vill.
Citera
2023-06-15, 09:27
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:

Dina upp- och nervända argument måste ha träffat botten nu men hur du resonerar är ändå så typiskt ryskt där mördaren lägger skulden på offret eller i det här fallet på den som försöker rädda offret.

Det är också ganska talande om varför Ryssland inte går att förhandla om fred med utan måste krossas i grunden. Det är väl kanske Rysslands största svaghet, att ni inte kan stå rakryggat för vad ni gör utan måste konstant beskylla någon annan med konsekvensen att ni framstår som galningar, oförmögna att komma överens med. Oavsett utgång så kommer väst och andra delar av världen inte att vilja ta i Ryssland med tång under överskådlig tid.
Citera
2023-06-15, 09:30
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Verkar som en bra natt nu när det är lite dåligt väder

Citat:
Ukrainian long range artillery overnight hit and destroyed 13x concentrations of troops, 2x command posts, 3x anti-aircraft missile systems, and 3x electronic warfare stations of Russian forces.

https://twitter.com/warmonitor3/status/1669234643864809473?s=46&t=aBWJ_KvAhg3avHNHjWGgAw
Citera
2023-06-15, 09:30
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Jag lägger ingen värdering i detta. Jag förmedlar bara den bild jag har mot argument om att det skulle gå bra för Ukraina och att de har koll på läget.

Det är alla dessa lögner om ukrainska framgångar som gör att kriget får fortsätta. Åtminstone är det så till en stor del då både publiken i väst och våra politiker litar på vad som sprids som ren propaganda.

Och jag måste säga nu på morgonen att det är dags att sätta stop för detta blodbad nu. Här ligger ingen värdering men jag tror att de enda som kan sätta ner foten nu är Biden-administrationen i Washington. Och det är tyvärr bara en mikroskopisk chans till det om ens det.

Ukraina har blivit invaderat av Ryssland.
"Går bra" är ett uttryck som är svårt att använda, men din logik är inte helt rätt då det inte går bra för Ryssland heller.

Både Ryssland och Ukraina blåser upp framgångar och sopar undan motgångar.

Det är nog första kapitlet i boken om Psyops och strategisk kommunikation som avhandlar att man gör så och så har det varit i varje konflikt. I vissa har ena sidan inte haft någon grund för sina påståenden alls. Exempelvis Bagdad Bob.

I Ukrainakonflikten så är det inte lika svart eller vitt, men Ryssland tenderar att ljuga betydligt mer då lögnen är kulturellt starkt förankrad i det landet.

Men att det ger slutsatsen att det är dessa "lögner" som gör att kriget fortsätter är inte korrekt. Man kan då även säga att det är Margarita Simonjans lögner som gör att kriget fortsätter. Eller Ryska Generalstaben för den delen som matar sitt folk med att de bekämpat mer HIMARS än det finns i hela Ukraina.

Det ligger på Ukrainas ansvar att se till att kriget inte slutar annat med en vinst.
Annars finns det inget Ukraina.

Ryssland kan däremot avsluta kriget genom att dra sig tillbaka till sitt land.
Så blanda inte bort korten om vad det är som gör att kriget forfarande pågår.

Sen är det så här:

Om västs stöd fortsätter att vara resolut och man sakta fortsätter stödja och stärka staten Ukraina och Ukrainas försvarsmakt så är det i alla fall av min åsikt att Ryssland är de som faller ihop före det kollektiva väst.

Det är en analys som är rätt lätt för mig att komma fram till genom att hitta balanserade informationskällor på båda sidor av konflikten.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2023-06-15 kl. 09:32.
Citera
2023-06-15, 09:31
Medlem
Onyourknees avatar
Bra jobbat allihop, vi får hoppas det sjunkit in att Ukraina har support.
Citera
2023-06-15, 09:31
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aretha
Efter Putins, må han dö snart, vidriga invasion så har jag stor förståelse för ovanstående typ av raseri mot allt ryskt. Jag vill dock passa på att invända, vi borde inte upplåta plats i själen för den typen av oresonligt hat. Övergrepp begås antagligen av en minoritet, de flesta är värnpliktiga som inte önskar sig annat än att få pallra sig därifrån. Ibland när man är som mest trött på ryssdjävlarna så kan det lätta något i hjärtat att se ryska dissident-kanalen ”1420” på youtube, de intervjuar ryssar på gatorna runt om i Ryssland och särskilt unga har ofta en väldigt sund inställning. Det spirar ett litet hopp.

Med det sagt, fy fan vad jag också är trött på dysfunktionella skitlandet Ryssland

Jag gör ingen "värdering" av hur stor eller liten andel av alla ryssar som begår dessa orätter.
En "värdering" som ligger var och en närmare, är hur folk stödjer detta olagliga invasion.

Vad är värst?
Äldre hjärntvättade/sovjetuppfostrade ryssar
Eller västerländska människor, uppfödda och skolade i väst/Sverige. Levandes i den anglosaxiska kulturen, drar nytta av den välfärd som vi byggt upp, den tekniska utveckling vi fått via bl a USA.
Ett USA som räddat Europa 2 ggr, inkl Sovjet.
Dessa västerländska människors otacksamhet och okunnighet av historien. Rent av skälet till att vi existerar idag.

De äcklar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in