2023-06-15, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbrorhassan84
Jag bor på Pappis och finns inte en asiat längre.

Inte en asiat? Har du inte varit utanför dörren på många år? Googla transtigen som ett exempel så ska du få se hur många asiater det bor på enbart den lilla gatan.. sen finns det 10 gator till i det området 🤷🫣
Citera
2023-06-15, 09:13
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testkoll
Något med fotografering har jag för mig
Så ja, det är ju vad han sysslar med i liten skala enligt ratsit. Skall vi gissa att båda har förtidspension?

Men jag har en mer seriös fråga. Tror du inte att hon har kontakt med psykiatrin?

Sedan häpnar jag över att folk inte vet att Fillipinerna var en spansk koloni, indonesien en holländsk och indokina fransk. Eller ens vad indokina var.

Samtidigt förvånar det mig inte. Folk har noll kunskaper om ukraina. Man känsde inte ens till svarta havsflottan eller jaltakonferensen och nu kan man allt om geopolitiken i området som ukraina och ryssar slåss om.
Citera
2023-06-15, 09:13
Medlem
Var och kikade i trappuppgången för Kallenbergsgatan 5C och hon står inte skriven där, varken på informationen nere vid porten eller på lägenhetsdörren. Enbart AK. Aningen märkligt då hon enligt ratsit och liknande sidor bott där i över tio år. Kan i och för sig ha ändrat all info i trappan nyligen/efter dådet, alternativt att AK står för lägenheten åt henne?
Citera
2023-06-15, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jompii
Var och kikade i trappuppgången för Kallenbergsgatan 5C och hon står inte skriven där, varken på informationen nere vid porten eller på lägenhetsdörren. Enbart AK. Aningen märkligt då hon enligt ratsit och liknande sidor bott där i över tio år. Kan i och för sig ha ändrat all info i trappan nyligen/efter dådet, alternativt att AK står för lägenheten åt henne?
Hon kan hyra i andrahand eller så är det bara han som står på kontraktet.
Citera
2023-06-15, 09:26
Medlem
TheGretaResets avatar
Man tvångsomhänder tar faktiskt rätt mycket kvinnor. Kvinnor löper 9ggr större risk att tvångsomhändertas av psykiatrin än män. Det motsvarar tydligen ganska exakt enligt en artikel jag läst andelen män kvinnor i fängelser fast omvänt.
Inte pga våld men pga psykoser och annat.

Jag undrar om det inte tom finns eller eller har funnits någon liten psykosavdelning i lilla ängelholm. Annars finns det en i Pålsjö skog.

Nej, man behöver inte mörda någon för att få hjälp eller tvångsomhändertas.
Citera
2023-06-15, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Så ja, det är ju vad han sysslar med i liten skala enligt ratsit. Skall vi gissa att båda har förtidspension?

Men jag har en mer seriös fråga. Tror du inte att hon har kontakt med psykiatrin?

Sedan häpnar jag över att folk inte vet att Fillipinerna var en spansk koloni, indonesien en holländsk och indokina fransk. Eller ens vad indokina var.

Samtidigt förvånar det mig inte. Folk har noll kunskaper om ukraina. Man känsde inte ens till svarta havsflottan eller jaltakonferensen och nu kan man allt om geopolitiken i området som ukraina och ryssar slåss om.

Kontakt med någon slags läkare vet jag att hon har då hon tar mediciner, men jag vet inte vad.

Alla är bra på sitt. Har man inte intresse för historia eller geografi så fastnar inte det man lärt sig alltid.
Citera
2023-06-15, 09:39
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Kontakt med någon slags läkare vet jag att hon har då hon tar mediciner, men jag vet inte vad.

Alla är bra på sitt. Har man inte intresse för historia eller geografi så fastnar inte det man lärt sig alltid.
Ok, då låter det ändå som om ett enkelt telefonsamtal till psykiatrin på södersjukhuset hade kunnat lokalisera en asiat boendes i området som slår barn i huvudet med stenar.

Jag måste vara djävligt korkad som inte fattar att det är mer effektivt att flyga med drönare lite så där random i ett område än att göra något så enkelt som att ringa psykiatrin eller fråga personalen i den lilla ica-butiken.
Citera
2023-06-15, 09:43
Medlem
Den 34-åriga kvinna som misstänks ha knivhuggit en tioårig flicka är fortsatt anhållen. I ett brev till Helsingborgs Dagblad beskriver kvinnans sambo sina tankar och känslor.

https://www.hd.se/2023-06-15/misstankta-knivkvinnans-sambo-talar-ut-jag-tanker-pa-den-stackars-flickan-och-hennes-mor-och-far
Citera
2023-06-15, 09:44
Medlem
Citat:
Hon kan hyra i andrahand eller så är det bara han som står på kontraktet.
Sant, det är ju bostadsrätter.
Citera
2023-06-15, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Den 34-åriga kvinna som misstänks ha knivhuggit en tioårig flicka är fortsatt anhållen. I ett brev till Helsingborgs Dagblad beskriver kvinnans sambo sina tankar och känslor.

https://www.hd.se/2023-06-15/misstankta-knivkvinnans-sambo-talar-ut-jag-tanker-pa-den-stackars-flickan-och-hennes-mor-och-far

Kan inte nån sammanfatta för oss utan HD?
Citera
2023-06-15, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ano69
Kan inte nån sammanfatta för oss utan HD?

-Mannen och kvinnan har varit sammanboende i Ängelholm i många år. Han berättar att sambon lider av psykisk sjukdom sedan en tid men att den vård och medicinering hon erbjudits fungerat väl.

-Han skriver att han tänker på den stackars flickan och hennes mor och far. Och på mannen som ingrep och räddade flickan, oändligt tack till dig. Och tack till polis och räddningspersonal som var på plats extremt fort.

I brevet uttrycker sambon att han önskat att kvinnan fått ännu bättre vård

Psykiatrin är bra för henne men hon behöver mer vård och mer medicin liksom många andra i hennes svåra situation.

Han tackar än en gång till den mannen som hittade flickan.
Citera
2023-06-15, 10:36
Medlem
Här kan man tillägga att psykiatrin lagts ner i Ängelhom och att det skett stora nedskärningar de senaste åren i Skåne län.

Här har vi resultatet. Snart springer varenda psykfall fritt på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in