2023-06-15, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vilket kvalificerat skitsnack från GW. Varför släpper de fram gubben i TV? Han sitter och gissar ett händelseförlopp. Vad är egentligen hans agenda?

Undrar också om det kan vara rätt att släppa denna ”dokumentär” innan fallet är avgjort med hans egna åsikter och värderingar för han kan inte heller veta att MH låg vaken i sängen eller inte. Det är hans åsikt, tro inget annat.
Citera
2023-06-15, 00:33
Medlem
Intressant när J säger att T säger -vafan håller ni på med? och sätter sina händer runt Js hals.
J säger då -vafan håller du på med själv?
Då kan inte T hållt så hårt om J fortsatt fick fram hela den meningen.

Dessutom backar hon med huvudet så att T inte når henne, lik förbannat måste hon ta stryptag på T, trots övertag. Det hade jag velat få svaret på, varför?
Citera
2023-06-15, 00:33
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Det borde bli precis så. Att det i slutändan inte spelar någon roll.

Tom att hon var ute på nolltid tyder på att hon fått som hon ville och släppte det där.
Om hon inte velat se henne död hade hon åtminstone själv försökt återuppliva T själv.
Bara där begår hon första misstaget om hon nu inte vågade ringa 112.

Att hon inte skyller ifrån sig eller ljuger mer om själva händelsen, dvs har faktiskt förvånat mig.
Jag tycker det tyder på att hon tom är stolt nånstans i detta.

Många av AEs uttalanden är åtminstone till Ms fördel.

Ja, det där med stolthet var precis min analys också om varför hon inte ljög mer om själva händelsen. Det verkar också styrkas av det vi hört från hur hon är i häktet, och glatt berättar om sin dom. Det stämmer också in på det stämningsläge som Maja berättade att Johanna hade efter mordet. Riktigt obehagligt psykopatbeteende.

Ja, allt AE säger för att fria Johanna är så klart till Majas fördel också.
Citera
2023-06-15, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det var tyst i några minuter efter dunsen ja, enligt grannen. Den som vaknar av dunsen, bara hör tystnad och därför väljer att somna om, hinner somna igen på den tiden.

Sedan tog det ett par minuter för grannen och hans far att dividera och honom att gå upp och ringa på dörren. Nu ska vi tydligen för sakens skull anta att Maja har vaknat av minsta lilla ljud, vilket inte är alls säkert, men låt oss anta. Hon är i Johannas lägenhet. Det ringer på dörren mitt i natten när Johanna och Tove är där. Vad tänker Maja då? Jag måste öppna? Nej, självklart tänker hon inte det. Hon tänker att Johanna eller Tove öppnar och ligger kvar. Så hörs då några knackningar. Då kanske Maja tänker att nu får jag nog ända kolla vad som är på gång. Och så går hon upp, och finner Tove död.

Det är anmärkningsvärt att ni otrevliga Maja-hatare förefaller så svagbegåvade att ni aldrig någonsin kan tänka ut några alternativscenarion på egen hand. Precis allting måste man hela tiden skriva i pannan på er.

Men hon finner ju inte Tove död på detta vis, hon finner enligt egen utsago Tove i ett lakan i hallen. När hann JJ i så fall med detta?
Citera
2023-06-15, 00:36
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Intressant när J säger att T säger -vafan håller ni på med? och sätter sina händer runt Js hals.
J säger då -vafan håller du på med själv?
Då kan inte T hållt så hårt om J fortsatt fick fram hela den meningen.

Dessutom backar hon med huvudet så att T inte når henne, lik förbannat måste hon ta stryptag på T, trots övertag. Det hade jag velat få svaret på, varför?

Jag tror att du redan sitter på svaret
Vad du egentligen söker är Johannas förklaring till sin genomskinliga lögn. Men det finns ingen förklaring. Johanna har inte tänkt så långt i sin lögn.
Citera
2023-06-15, 00:38
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Men hon finner ju inte Tove död på detta vis, hon finner enligt egen utsago Tove i ett lakan i hallen. När hann JJ i så fall med detta?

Jaha, så nu helt plötsligt så skall vi återgå till Majas berättelse och utgå ifrån att den är sann.
Ja då var vi där igen. Ni Maja-hatare slutar aldrig att försöka vränga till allt till omöjlighet för att försöka hävda era galenskaper.

Om hon fann Tove på det viset då sov hon sig igenom hela mordet och efterspelet. Är det så svårt att förstå? Två olika scenarior. Capiche?
Citera
2023-06-15, 00:38
Medlem
Citat:
Jag tror att du redan sitter på svaret
Vad du egentligen söker är Johannas förklaring till sin genomskinliga lögn. Men det finns ingen förklaring. Johanna har inte tänkt så långt i sin lögn.

Det är bara så irriterande att ingen ifrågasätter i TR 😬
Jag vet och jag vet att det inte påverkar domen, tar tid osv men jag är så trött på att lyssna på henne 🤣 Hade varit bättre om hon var tyst
Citera
2023-06-15, 00:42
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Låt mig klargöra jag hatar inte någon, men tror att gärningskvinnorna som ständigt umgås som lång och lerhalm behövde varandra för att kunna utföra detta brott. De visste båda två vad de tyckte om Tove, troligtvis var MH färgad av JJ men hon var absolut inte vän med Tove.

Vad jag läst mig till umgicks de i samma umgängeskrets och det fanns inget agg mellan Tove och Maja. I min värld är man då att betrakta som vänner. Tove trodde till och med att Johanna var en vän. Hon följde med henne hem efter krogen för att tala ut om deras bråk. Precis sånt som vänner gör.
Citera
2023-06-15, 00:43
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Det blir tajt om man ska slåss i en minut och strypa någon i tre minuter. Men jag tror det gick fortare. Jag är inte rättsläkare men jag tycker att tre minuter för en strypning låter länge. Juha på perrongen blev strypt i kanske 60-80 sekunder och dog.

Det är kanske en av GWs sämre teorier att M skulle varit vaken. M och J var väldigt tajta. Självklart skulle M rycka ut till Js försvar om det blev bråk i lägenheten.
De var som sagt väldigt tajta, Maja hade många gånger tidigare lagt sig i Johannas konflikter.
GW’s teori håller inte, Maja skulle nog aldrig låtit sin bästa vän bli spöad inne på toaletten (med låst dörr), hon hade hjälpt till.
Hon visste väl inte vem av dem som höll på att bli ihjälslagen och strypt.
Citera
2023-06-15, 00:45
Medlem
Citat:
Får man inte luft kvicknar man inte till. Man dör. Tove fick inte luft, hon dog.
Ännu svårare att agera är det om man är berusad, har fått ett, eller flera, hårda slag i huvudet, som Tove, och kanske till följd av det var medvetandesänkt. Då är det som rättsläkaren säger, så att man kan bli strypt till döds utan att klara av att lämna några märken från avvärjningsskador på gärningsmannen.

Ni Maja-hatare kan vrida och vända hur mycket ni vill och hitta på alla möjliga och omöjliga scenarior om hur det skulle kunna ha varit, det kommer aldrig att förta det vi redan vet om hur det kunde ha varit, och det är att Johanna kan ha mördat Tove på egen hand.

Du måste hålla isär det där. Bara för att man har en annan åsikt betyder inte det att man hatar Maja. Det är okey att tro och tycka olika. Ingen av oss känner de åtalade.
Citera
2023-06-15, 00:45
Medlem
Citat:

Nu gör hon rimligtvis inte det. Antingen hör hon men vill inte veta eller se. Eller kanske rentav går upp och ser J sittandes på T som börjar bli blå och blir stilla ståendes i hallen..
Minst troligt att M hoppar över både J och T för att komma längst in i badrummet, gå ner på knä och sedan hålla Ts händer..

Nåväl det här får vi nog aldrig veta. Det vi vet är att man inte 100% säkert kam säga ATT M aktivt deltog. Hon kan lika gärna varit passiv
Citera
2023-06-15, 00:47
Medlem
Citat:
Jaha, så nu helt plötsligt så skall vi återgå till Majas berättelse och utgå ifrån att den är sann.
Ja då var vi där igen. Ni Maja-hatare slutar aldrig att försöka vränga till allt till omöjlighet för att försöka hävda era galenskaper.

Om hon fann Tove på det viset då sov hon sig igenom hela mordet och efterspelet. Är det så svårt att förstå? Två olika scenarior. Capiche?

Ja men du vrider ju själv och vänder på saker hela tiden. Det beror ju på vad man själv tror hände alla kan inte tycka och tro lika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in