Citat:
Om och jag skriver om SE var Pusselbiten var det väl extra avledande att skriva brevet på en skrivmaskin? Ingen skulle väl misstänka "mästertextaren" eller "det kalligrafiska geniet" SE som upphovsman till breven om det kallhamrats fram på en vid tidpunkten relativt generisk skrivmaskin?
GM-SE tog här en betydande risk då gamla skrivmaskiner ofta hade "signaturskador" på typerna som kunde spåras bakåt från brevet till den maskin som användes. GM-SE kan tänkas ha dumpat den "heta" skrivmaskinen under andra halvan av maj månad 1986 eftersom Pusselbiten inte återkom med nya brev, vilket SE gjorde både i fallet Norrtälje och Skelleftehamn.
SE kan ha stulit den aktuella skrivmaskinen på tygförvaltningen långt innan mordet. Att SE även hade tillgång till skrivmaskiner på Skandia kan vara Facit till mordgåtan. SE hade både motiv och möjlighet att skriva "Pusselbrevet" så GM-SE är nog som du skriver en given kandidat som upphovsman till brevet.
Om någon annan mot förmodan är "Pusselbiten" så är SE bara ett vittne, men själva signaturen "Pusselbiten" är och förblir ett hån mot HH och PU och värdig en osannolik mördare även om hånet är väl maskerat.
GM-SE tog här en betydande risk då gamla skrivmaskiner ofta hade "signaturskador" på typerna som kunde spåras bakåt från brevet till den maskin som användes. GM-SE kan tänkas ha dumpat den "heta" skrivmaskinen under andra halvan av maj månad 1986 eftersom Pusselbiten inte återkom med nya brev, vilket SE gjorde både i fallet Norrtälje och Skelleftehamn.
SE kan ha stulit den aktuella skrivmaskinen på tygförvaltningen långt innan mordet. Att SE även hade tillgång till skrivmaskiner på Skandia kan vara Facit till mordgåtan. SE hade både motiv och möjlighet att skriva "Pusselbrevet" så GM-SE är nog som du skriver en given kandidat som upphovsman till brevet.
Om någon annan mot förmodan är "Pusselbiten" så är SE bara ett vittne, men själva signaturen "Pusselbiten" är och förblir ett hån mot HH och PU och värdig en osannolik mördare även om hånet är väl maskerat.
Som jag skrev så har vi ett brev till från samma dag och som även misstänkliggör LJ. EH 5411
(Pusselbiten, tidigare diskuterat, har uppslags nummer EH 5413)
Tillägg och betraktelse:
Jag tror inte det är unikt för just SE, men denna hysteri och iver när något litet (och osäkert) dyker upp som möjligen möjligen och ytterst "kanske" kan vara en liten pusselbit till att peka mot/för den egna teorin och gärningsmannen?! Motståndarsidan beskylls för halmstrån, men där det är likadant åt andra hållet. Hur stark är teorin egentligen? Den har ju dragit till sig en del som vill bygga sin egna teori med och utan konspiration o.s.v.
Som jag sagt förut, CA tråden är mer balanserad och kritiskt tänkande.. (Beror såklart även på följare o.s.v..)
Möjligen även CP-tråden faktiskt, men som inte alls är lika aktiv.*
Stora tråden är ett sammelsurium av teorier där hårda ord avlöses med ryggdunk och förståelse...
Intressant är allt att följa.