2023-06-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Japp, det är ett ”ringa brott” som diskuteras… Ingets av substantiellt värde har förstörts.

Fler av sådana här ”ringa brott” så kommer vi snart inte att få möjlighet att titta på konsten. Fattar inte att du försvarar dem (jo jag fattar att du sympatiserar med dem och försöker skyla över deras brott).
Citera
2023-06-14, 21:38
Medlem
När får vi se SVT göra ett reportage där skadegörarna i lugn och ro och utan kritik får berätta mer om sitt engagemang?
Inom kort gissar jag.
Citera
2023-06-14, 21:44
Medlem
-Gustavssons avatar
Någon som orkar ringa till Marie cederishöld högskola och fråga hur dom ställer sig till hur en av deras elever begår grova brott? Samt att någon ringer till socialstyrelsen och ber om återinkallad ssk-legitimation...
Citera
2023-06-14, 21:54
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
När får vi se SVT göra ett reportage där skadegörarna i lugn och ro och utan kritik får berätta mer om sitt engagemang?
Inom kort gissar jag.

Det har de redan gjort.
Citera
2023-06-14, 22:02
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Börjar det inte bli dags att straffa dessa foliehattar ordentligt. Det daltas så med dem. Fler falskskyltade bilar sen vara plöja.
Helt rätt, sluta dalta med brottslingar. Och SVTs nyhetssändningar hakar förstås på i skyddandet av illdådingar genom att tokblurra deras ansikten.
Citera
2023-06-14, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Skatorna använde lim OCH FÄRG! Eller var det kanske kritor? Extra torra.

Och? Vandalism av skyddsglas var det då, men inte av tavlan.
Citera
2023-06-14, 22:47
Medlem
jag bryr mig inte ett skit.
Återställa våtmarkerna bör vi göra och om en tavla förstörs på vägen är väl det skitsamma.

En stor anledning till att södra sverige drabbats av torka ibland och speciellt öland, är att våtmarkerna försvunnit så vattnet lagras nte som förr.

Bra att våtmarker uppmärksammas.
Citera
2023-06-14, 22:57
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
jag bryr mig inte ett skit.
Återställa våtmarkerna bör vi göra och om en tavla förstörs på vägen är väl det skitsamma.

En stor anledning till att södra sverige drabbats av torka ibland och speciellt öland, är att våtmarkerna försvunnit så vattnet lagras nte som förr.

Bra att våtmarker uppmärksammas.

Jag har mer och mer tappat tron på miljörörelsen. I början lyssnade jag på argumenten. Nu blir jag bara förbannad på dessa inhemska terrorgrupper.
Inrikta er på de länder som förorenar moder jord. Sveriges utsläpp och miljöförstöringen är en droppe i havet. Skulle vi lägga ner allt och släcka hela Sverige så skulle det inte märkas globalt. Gör era aktioner i länder som förorenar jorden istället, men det vågar ni väl inte. Era jävla pajasar!!
Citera
2023-06-14, 23:22
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Lågbegåvades vrede mot klivataktivism slutar aldrig att roa.

Ja, reaktionerna som klimataktivism frammanar är så ur proportion mot vad som faktiskt har gjorts. Några aktivister slänger färg på nån bankbyggnad eller tavla eller stänger någon väg och verklighetens folk måste typ lägga sig ner för de blir så rasande.

Jag tänker liksom, vänta bara. Spara er efterblivna ilska.
Klimataktivister idag är så otroligt oskyldiga och harmlösa mot hur det kommer att bli, kanske inom bara något år. I takt med att klimatet fortsätter att hettas upp, och politiken/industrin fortsätter att tuffa på som vanligt kommer aktivismen att bli värre, och istället komma att handla om klimatterrorism (edit: på riktigt). Det verkar som en helt garanterad utveckling.
Senast redigerad av anomalign 2023-06-14 kl. 23:26.
Citera
2023-06-14, 23:32
Avslutad
Äckliga sektmedlemmar. Börjar få samma vibbar som den där japanska sekten som spred saringas i tunnelbanan.

Om de hade förstört själva tavlan hade de åkt på skadestånd i 100-miljonersklassen.
Citera
2023-06-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Ja, reaktionerna som klimataktivism frammanar är så ur proportion mot vad som faktiskt har gjorts. Några aktivister slänger färg på nån bankbyggnad eller tavla eller stänger någon väg och verklighetens folk måste typ lägga sig ner för de blir så rasande.

Jag tänker liksom, vänta bara. Spara er efterblivna ilska.
Klimataktivister idag är så otroligt oskyldiga och harmlösa mot hur det kommer att bli, kanske inom bara något år. I takt med att klimatet fortsätter att hettas upp, och politiken/industrin fortsätter att tuffa på som vanligt kommer aktivismen att bli värre, och istället komma att handla om klimatterrorism (edit: på riktigt). Det verkar som en helt garanterad utveckling.

Klimat-terrorister kommer vi nedkämpa precis som alla andra terrorister som försöker sätta folkviljan ur spel. Om det så är AFA, Våta tanterna, NMR eller IS så ska vi segra.

Vidare blir det inga minskade utsläpp:

Precis som när nästan hälften av befolkningen försökte stoppa invandringen så sa vi nej ni Sverijevänner, vi ska ha fler invandrare. Många fler. Det spelar ingen roll om vi får samma nivå av skjutvapenvåld som Mexico.

Nu är det samma sak igen. Vill nästan hälften av befolkningen stoppa utsläppen? Glöm det. Vi ska ha mer utsläpp.
Citera
2023-06-14, 23:53
Medlem
Klimatrörelsen är kidnappad av idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här