2023-06-14, 14:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tre till ryska bandhaubistsar som fick bonk med Excalibutr troligtvis. Det går bra för ryssen nu..

https://twitter.com/UAWeapons/status/1668936918321512448?s=20

Vilken precision! En efter en plockas de..

Kul att se lite springande ryssar också.
Citera
2023-06-14, 14:22
Medlem
tenebriss avatar
Så det verkar som om Kadyrovs speciella vän hade en close encounter med HIMARS i väntan på en commander. Om commandern ifråga är striptease-generalen så kanske det blir att korka upp en av de finare vinerna.

https://twitter.com/wartranslated/status/1668922195777581057
Citera
2023-06-14, 14:33
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Det finns andra sätt än att rusta för krig med vapen i hand, ibland kan det ta längre tid men i slutändan leder det till bättre resultat. Jag tvivlar på att Zelenskyy räknade med att de beslut han tog med att hålla Nato i handen skulle leda fram till läget idag, hade han gjort det så torde han inte gått på den linjen.
Tycker du att priset så här långt varit värt att betala?
Flummigt inlägg men vad menar du med att "hålla Nato i hand"?.
Sverige håller just nu på att "kasta oss i Natos famn" så vilka konsekvenser kan vi förvänta oss menar du?

Vi verkar dock ha en samsyn på Putin som någon slags maffiaboss man gör bäst i att lyda, annars skickar han sina torpeder. Oturligt nog för Putin så hade offret lite mäktiga vänner som en gång för alla kommer att göra slut på hans välde. Jag tror redan nu att Putin innerst inne ångrar vad han gjort nu när han ser vilka konsekvenser kriget får och hur det kommer att påverka bilden av Ryssland i hundratals år.
Innan invasionen satt Putin tryggt och Ryssland tuffade på ganska bra men nu är allt nerkört genom toasitsen.
Citera
2023-06-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tre till ryska bandhaubistsar som fick bonk med Excalibutr troligtvis. Det går bra för ryssen nu..

https://twitter.com/UAWeapons/status/1668936918321512448?s=20

HAT TRICK
Jag kom hit för att posta denna

Kunde blivit Quad men tror ettan missade eller träffade nåt lite mindre explosivt.
Citera
2023-06-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ja det är fake, helt riktigt.

Det enda Tillsson kan säga med säkerhet är att det i.a.f. inte är en rysk film, man ser t.o.m.att det föreställer människor, förlåt det blev fel jag menade ryssar.
Citera
2023-06-14, 14:37
Medlem
DDRTVs avatar
Först sades det att terroristen var skadad , men verkar Kadyrov saknas sin terroristvän.

Ramzan Kadyrov published a cryptic message on his telegram saying he lost his dear BROTHER Adam Delimkhanov who is not getting back to him. Kadyrov is asking Ukrainian intelligence to say what positions they hit so he could find his friend:

"I'm unable to reach Adam Delimkhanov in any way. He isn’t getting in touch.

I ask Ukrainian intelligence to provide information on exactly what place and what positions were hit, so that I could still find my dear BROTHER.

I promise a generous reward and I ask you to help."

https://twitter.com/wartranslated/status/1668911534184038403?s=20
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ett pris att betala? Du verkar påstå att kriget är Ukrainas fel. Ukraina valde inte detta, de var bara ett land som försökte forma sin egen säkerhetspolitik. Likt många andra länder som levt under den ryska klacken vände de sig västerut.

Att då bli invaderade, mördade, våldtagna, terroriserade, kidnappade och plundrade är ingen rimlig konsekvens av det, det är handlingar av en irrationell psykopat.

Nato-frågan är som sagt endast ett svepskäl. Även om du beklagar den finska natoanslutningen, verkar Ryssland ta den med jämnmod. Inget natohot därifrån. Natolandet Norge har haft direkt gräns mot Ryssland sen Nato grundades - inga problem, inget hot.

Den ryska invasionen har ju helt andra anledningar.
Mycket victimblaming i den här tråden. Vad gjorde Ukraina för att provocera Ryssland? Är det Ukrainas ansvar att inte provocera eller Rysslands ansvar att inte angripa? Jag ogillar den sortens försök att rentvå Ryssland, eftersom det implicit innebär att om Ukraina provocerade så var invasionen ok. Det var den inte. Därför är det fel att försöka rentvå, även om frestelsen finns naturligtvis.

Ryssland kanske uppfattade ett hot när Ukraina närmade sig Nato, men...!

Om Ryssland hade varit en demokrati hade detta inte varit några problem! Ryssland har inget att frukta av ett demokratiskt Ukraina, och Ukraina hade inte haft något att frukta av ett demokratiskt Ryssland! Återigen kommer man tillbaka till grundproblemet. Två fel blir inte ett rätt.

Och en påminnelse: Ukraina litade på ryska försäkringar om neutralitet. Detta gjorde att de gick med på att ge upp sina kärnvapen. Hade de känt till de ryska intentionerna och kapaciteten hade de inte satt sig i den sårbara situationen. Därför menar jag att alla som kände till det ryska dubbelspelet
har en del av ansvaret för situationen. även om de inte kunde förutse exakt vad som skulle hända.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Jaha de visste redan att Kadyrovs fröken höger var skadad https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1668905168664948737
Citera
2023-06-14, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
He-he-he....Prigozin fortsätter att trotsa och nekar att skriva över Wagner..

Wagner boss defies Putin's demands
The chief of the Wagner mercenary group has refused to sign contracts with the Russian defence ministry after Vladimir Putin said it was required.

While he often makes fierce criticisms of top Russian military brass, Yevgeny Prigozhin has until now been careful not to defy the Russian president. But today he said: "None of Wagner's fighters is ready to go down the path of shame again. That's why they will not sign the contracts."

He said he thought a "compromise solution" would be found between Mr Putin and parliament to enable Wagner fighters to receive both social guarantees and certified status as combatants

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-latest-dam-flood-counteroffensive-wagner-putin-12541713

Blir det en sak for arbetsdomstolen, kopplar han in facket..eller hur kommer detta att sluta !

Prigozin: You said they will be left in the city under my supervision!
Darth Putin: I'm altering the deal, pray I don't alter it any further..
Citera
2023-06-14, 14:51
Medlem
attogs avatar
Citat:
Det finns andra sätt än att rusta för krig med vapen i hand, ibland kan det ta längre tid men i slutändan leder det till bättre resultat. Jag tvivlar på att Zelenskyy räknade med att de beslut han tog med att hålla Nato i handen skulle leda fram till läget idag, hade han gjort det så torde han inte gått på den linjen.
Tycker du att priset så här långt varit värt att betala?

Detta är ett väldigt bakvänt sätt att resonera.
1. Jag hotar dig.
2. Du säger nej.
3. Då attackerar jag dig.
4. Sedan frågar jag dig om du inte borde ha gett med dig.

Fungerar det likadant med dina egna personliga ägodelar?
Kan vi gå direkt till pkt 3. Jag tar din bil, villa och ev annat av värde.
Hur ska vi lösa det fysiska?
Senast redigerad av attog 2023-06-14 kl. 14:57.
Citera
2023-06-14, 14:56
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Detta är ett väldigt bakvänt sätt att resonera.
1. Jag hotar dig.
2. Du säger nej.
3. Då attackerar jag dig.
4. Sedan frågar jag dig om du inte borde ha gett med dig.

Fungerar det likadant med dina egna personliga ägodelar?
Kan vi går direkt till pkt 3. Jag tar din bil, villa och ev annat av värde.
Hur ska vi lösa det fysiska?

Jag tror att putinjugend använder argumentet för allt.
- Varför var du så otrevlig mot din mamma?
- Hon ville gå med i NATO

osv.
Citera
2023-06-14, 14:57
Medlem
attogs avatar
Citat:
Zelenskyy tyckte det var en bra idè att bjuda in Nato till att etablera baser i Ukraina men Putin tyckte precis tvärtom. Istället för att prata om saken så satte Nato igång att ladda upp med vapen, pengar och utbildning i hopp om att det skulle avskräcka Putin, men så blev det inte.
Sedan inbillade sig snillena i EU att det hela skulle lösas med 10-talet sanktionspaket men det förefaller snarare som att EU där drog en nitlott och att lågkonjunkturen i Europa kommer att få katastrofala konsekvenser till följd av utebliven billig rysk energi.

Bidén, Stoltenberg, von der Layen, Blinken, Passikivi & Co framstår som klåpare i mina ögon. Samtidigt förstår jag att väst inte kan backa för vad händer då med t.ex. Nato? Väst förefaller också ha slagit i taket vad gäller samhällsbyggande med billiga lån och kommer framöver behöva ställa om sin ekonomi vilket jag tror kommer bli smärtsamt och flytta fokus till mer närliggande problem.

Jag anser att Ukraina skulle gått på neutralitet och städat undan den omtalade korruptionen. Var det verkligen värt priset att insistera på att ta ett krig för Nato¨s rätt att etablera baser i landet. Jag lider med alla drabbade.

Nu ljuger du.
Kan du länka till att Ukraina, som inte är med i Nato(ännu) har erbjudit Nato att bygga baser?

Passikivi? Är du sann?? Vad i h-e kommer han in i bilden? Som expertkommentator, är han med i världspolitiken. Människa, nu får du ta och kamma till dig!

Milda makaroner. Är manuset så j-a dåligt idag eller har du totalt tappat konceptet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in