2023-06-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Följer med så gott som det går.
Men att enbart lyssna på CNN som du verkar göra får man ingen bra bild av.

Men uppenbarligen har du missat de slitningar inom Kreml som bl.a visats i Ryssk TV.
Ett tips läs gärna media som producerats av FSB men var medveten om att inte allt är sant
Citera
2023-06-14, 12:55
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Ehhh?

Och jag upprepar det jag sagt tidigare. Vi går mot en överlägsen rysk seger eller alternativt ett NATO-ingripande med alla de konsekvenser som det kan få. Och det säger jag faktiskt utan att gå Putins ärenden. Tvärtom då jag tror på det senare alternativet; och att vi därför har en ganska dyster framtid framför oss. Det är synd att inte fler inser situationen och att det istället bedrivs propaganda att någon faktiskt kan gå segrande ur detta.

Jag tycker ditt ryska narrativ får ett stort skimmer av parodi.
1. Överlägsen rysk seger...baserat på vad då?? Ditt tyckande?
2. Det bedrivs propaganda att någon kan gå segrande ur detta. VA?? Du sitter och säger emot dig själv och inledningsvis bara ett tyckande.

Du är mera korkad än tåget!
Ska jag dra några slutsatser så har Ryssland gått till en förkrossande seger i både Mariupol och Bakhmut och de få dagar den ukrainska storoffensiven varit igång så har man slagit ut massor av Ukrainas finest med sina nya leksaker från NATO. Ukraina skulle upphöra att fungera i morgon om stödet från väst upphörde idag.

Det är faktiskt den objektiva verkligheten för de bibehållen kognitiv förmåga och ögon att se med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men du tycker inte att man borde ha lärt sig från 1900-talet är krig är katastrofala och att mänskligheten borde ha kommit längre?

Jo absolut, hoppas vi kommer dit snart.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Det finns absolut inget som tyder på det än mindre något sagt åt det hållet.

förutom då att slå ut civil och/eller militär adiminstration är militärstrategiskt relvanta mål, medans smula söner mariopoul/bachmut inte är det…

men i rysstrollens värld är ju deras slutsatser lika efterblivna som desjälva är… eller är det kanske åt andra hållet.

Citat:
Jag brukar faktiskt dela upp folk i de som tror på de fablerna eller de som vill för en seriös diskussion.

och jag brukar dela upp dem utifrån om de formulerar egna tankar eller bara utrycker andras.

Citat:
Så för min del tänker jag inte ens argumentera i detta utan vill någon leva med det och det känns bra är det ok från min sida. Men räkna inte med att bli bemött seriöst.

hur skulle du kunna det, det är ju andras lånade tankar….
Citera
2023-06-14, 12:56
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Massa svammel i hopp om att bygga opinion för fredsförhandlingar eftersom ryssen är näre helt uttömd.

Ukraina driver ut ryssen, med förväntade förluster som kommer kompenseras för. Tex. fler Bradleys för att ersätta de som använts upp.

Du vet lika väl som alla andra att det bara är en tidsfråga innan Ukraina får vad de behöver för att vinna luftherravälde. Det kommer inte förhandlas om ett skit innan ryssen frivilligt eller med våld lämnat Ukraina.
Citera
2023-06-14, 12:58
Medlem
Citat:
Om nu Ukraina presterar så bra varför har man då förlorat båda de avgörande slagen i kriget så här långt i Mariupol och i Bakhmut?

Till enorma förluster i både manskap och Materiell. Man är inne på sin tredje armé och det tack vare USA:s och övriga västs i det närmaste obegränsat stöd med vapen, utbildning och pengar till den grad att de flesta NATO-länders arméer börjar få tomt i sina lager.

Förklara gärna det.

Men det är väl bara för det mäktiga Ryssland att även utrota 'Ukrainas tredje armé'
Har man klarat av två redan så ska det väl inte bli några problem för supermännen från Ural?

För min del låter du mest lite desperat faktiskt...
Citera
2023-06-14, 13:00
Medlem
Citat:
Det finns absolut inget som tyder på det än mindre något sagt åt det hållet.

Jag brukar faktiskt dela upp folk i de som tror på de fablerna eller de som vill för en seriös diskussion.

Så för min del tänker jag inte ens argumentera i detta utan vill någon leva med det och det känns bra är det ok från min sida. Men räkna inte med att bli bemött seriöst.
Bortsett från att allt tyder på det.

Halva VDV, eller mer, gick tex åt för att försöka ta Kiev.

Men som vanligt misslyckades Ryssen. De är som en omvänd De Vises Sten: Allt ryssen rör blir bajs.
Citera
2023-06-14, 13:01
Avstängd
Citat:
Om nu Ukraina presterar så bra varför har man då förlorat båda de avgörande slagen i kriget så här långt i Mariupol och i Bakhmut?

hur efterbliven är du?

de van ju i kiev, kharkiev oblast, kherson, lyman, izium etc osv

så enligt rysstrollsresonemanget så har ju ukraina presterat ännu bättre än ens det mest optimistiska ryssvatnikens logik…

Citat:
Till enorma förluster i både manskap och Materiell. Man är inne på sin tredje armé och det tack vare USA:s och övriga västs i det närmaste obegränsat stöd med vapen, utbildning och pengar till den grad att de flesta NATO-länders arméer börjar få tomt i sina lager.

ahh en vatnik som räknar i lador och potatisar…

sicket jävla mongo du är.

småpengar och det man nådde från dörren i förådet är väll rätt definition av stödet…

Citat:
Förklara gärna det.

enkelt
Citera
2023-06-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ska jag dra några slutsatser så har Ryssland gått till en förkrossande seger i både Mariupol och Bakhmut och de få dagar den ukrainska storoffensiven varit igång så har man slagit ut massor av Ukrainas finest med sina nya leksaker från NATO. Ukraina skulle upphöra att fungera i morgon om stödet från väst upphörde idag.

Det är faktiskt den objektiva verkligheten för de bibehållen kognitiv förmåga och ögon att se med.

Bakhmut finns en mer så vad har Ryssland vunnit? Jublar invånarna i fd Bakhmut för "befrielsen"? Dessutom tar Ukraina tillbaka bit för bit i området med en hastighet som vida överstiger den som Ryssland hade under 8 månaders framryckning.
Citera
2023-06-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ryssarna har inga 150000-300000 KIA. Vill du förra ett sådant hittepåresonemang för du gör det med någon annan.

Jag utgår från BBC Russia och Mediazona vad de kommer fram till och det handlar om 40K KIA vilket är mycket. Men saken är den att det kommer att ta slut på ukrainare innan det tar slut på ryssar. Och Ryssland har dessutom en industriell produktion av vapen och ammunition som kan möta behoven. Ukraina saknar vid det här laget praktiskt taget all militär industriell kapacitet. Och efter omständigheterna har ryssarna en ganska bra fungerande ekonomi dessutom.

Så ska Ukraina (läs: USA & NATO) gå segrande ur detta lär det behövas ett gudomligt ingripande eller en NATO-intervention.

Ryska armén har över 200k i irreparabla förluster (KIA+WIA+MIA…). 195k i senaste ryska läckaget vilket är i linje med BBC och amerikansk intel.
Har de använt 700k totalt så är det Max 500k kvar.
Citera
2023-06-14, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
hur efterbliven är du?

de van ju i kiev, kharkiev oblast, kherson, lyman, izium etc osv

så enligt rysstrollsresonemanget så har ju ukraina presterat ännu bättre än ens det mest optimistiska ryssvatnikens logik…

ahh en vatnik som räknar i lador och potatisar…

sicket jävla mongo du är.

småpengar och det man nådde från dörren i förådet är väll rätt definition av stödet…

enkelt
Det är lustigt hur vissa här på forumet inte ser bristerna i sin logik. I vissa sammanhang är en sak bevis på rysk framgång. Men när de måste backa från den punkten så är plötsligt reträtten också ett bevis på rysk framgång. Var lite konsekventa.
Citera
2023-06-14, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollius
Jag kan hålla med om dina 40k KIA eftersom man inte räknar Wagner, tjetjener och LPR/DNR som Ryska KIAs.

Men man brukar ju också säga att på varje KIA går det 3 skadade, så med siffrorna som du tillhandahåller ska Ryssarna alltså ha 200.000 förluster (KIA + skadade).

Över 200k i irreparabla förluster för ryska armén enbart stämmer väl med ryskt läckage, amerikansk intel och BBC.
Tillkommer förluster för Wagner och Donbasterrorister precis som du nämner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in