Citat:
Ursprungligen postat av
larsjohansson
Det ser inte ut att vara en ställning utan de är vid platsen där en flera Ukrainska stridsfordon har blivit förstörda eller övergivna. Detta är en kortare klippt version. I den fullständiga varianten av klippet ser man att det tyvärr ligger manglade lik av omkomna runt omkring fordomen och personen som pratar håller på är kräkas och må illa av vad han ser.
Vilken video syftar du på? Om du syftar på videon där ryska soldater går runt ukrainska Bradleys och en Leopard II förstår jag inte hur den skulle hänga ihop med detta klipp, i vilket man kan se en sovjetisk BMP. Men det är möjligt att jag inte har sett det fullständiga klippet.
Citat:
Ursprungligen postat av
JagSettKungenNaken
Ser ut att vara ett gammalt klipp från i våras då det knappt syns några gröna blad någonstans.
Sen tror jag mer på att de har blivit avrättade genom skott i huvudet, liken 1-5 har alla fått påsar över huvudet och deras kroppar verkar vara intakta och visar inte på några explosions skador.
Lik 7 har också fått huvudet bort
skjutet.
Lik 7-10 ligger tillsammans vilket är lite märkligt att de dött tillsammans på det sättet dessutom utom synliga vapen och en stor vit tygbit precis till höger om liken.
Jag tror mer på att de gett upp och ryssarna har därefter avrättat dem.
Anledningen till att det knappt syns några gröna blad är med största sannolikhet till följd av att ställningen har utsatts för kraftig artilleribeskjutning. Att vissa lik ligger samlade och klätts i provisoriska liksäckar är nog till följd av att antingen ryssarna eller ukrainarna (eller både ock) har gjort ett halvhjärtat försök att städa upp på platsen. Dessutom kan granatsplitter åsamka minst lika allvarliga skador som kulor. Eller tror du att det amputerade benet är ett resultat av gevärseld?
Citat:
Ursprungligen postat av
Klappasäften
Är du blind? Ser du att det inte är taget på sommaren.
Det är sommar för tillfället. Den ukrainska offensiven inleddes den 4:e juni - så även om detta klipp är någon vecka gammalt är det fullt rimligt att anta att det har filmats under den ukrainska offensiven.