2023-06-13, 22:57
Medlem
Rengens avatar
Fullständig skandal att Polisen gick ut med efterlysning efter vittnen som sett kvinnan först i söndags.

Hade ju varit flera attacker mellan 31/5-7/6 och det fruktansvärda dådet på den lilla flickan kunde förhindrats.

Grymt dåligt jobbat av polisen. Har Anders Thornberg haft sina fingrar i syltburken i det här med ?.
Citera
2023-06-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Fullständig skandal att Polisen gick ut med efterlysning efter vittnen som sett kvinnan först i söndags.

Hade ju varit flera attacker mellan 31/5-7/6 och det fruktansvärda dådet på den lilla flickan kunde förhindrats.

Grymt dåligt jobbat av polisen. Har Anders Thornberg haft sina fingrar i syltburken i det här med ?.

Polisen är inte så duktiga i Sverige. Man lägger hellre krut på att jaga Svenssons på motorcyklar och bilar till och från jobbet.
Citera
2023-06-13, 23:06
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
...

Är detta hennes man??????

https://www.facebook.com/profile.php?id=10000547540063* *=6

...

Aningen OT nu men jag satt och snokade lite på just den där profilen tidigare idag och jag har ingen aning om det är "rätt" AK, men profilinnehavaren tycks ha drabbats av svår gubbsjuka om man kikar lite bland hans "vänner"...
Citera
2023-06-13, 23:21
Medlem
Kan mannen var god man/ förvaltare med tanke på att det är en co adress?
Citera
2023-06-13, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du anser inte att man ska gå ut med en varning när en vuxen människa ger sig på flera barn, dessutom med tillhyggen, enbart för att de inte behöver läggas in på sjukhus? Varför går man ut med en varning när byns lokala pervo smyger omkring i buskarna och blottar sig framför barn, det är ingen som behöver uppsöka läkare i det fallet heller?

Givetvis ska alla riskfyllda element offentliggöras och varnas för. En sådan person är bevisat potentiellt farlig med tanke på beteendemönstret. Det är samma slappa mentalitet som medför att psyksjuka individer får röra sig fritt i samhället, eftersom de inte hunnit mörda någon ännu, trots alla varningsflaggor.

Men bevisligen krävs det att en 10-åring huggs ner innan ni vågar kränka den här sortens farliga individer.

Oj, där ser man, du tycker på allvar att det var vad jag sa? Kan du försöka läsa in lite mer felaktigheter??

Jag börjar väl om..

Jag tänker att nu har inte knivhuggningen skett än. Personen jag svarade på tyckte det var konstigt att polis inget gjorde, då tre tjejer fått läkarvård. Det var en (den sista).

Att en idiot går runt och ruffar, drar någon i håret ÄR otrevligt och obehagligt. MEN är det nog för att polisen ska göra något? Vet ni med säkerhet att de två första anmälde saken direkt det hände, eller, anmäldes det efter att den tredje fått en Sten på sig/blivit slagen med en sten? Jag menar, tycker du på allvar att polisen ska lägga resurser på att någon blivit dragen i håret? Då får de rycka ut varje dag till alla skolor.

Jag är fullt medveten om att bli ryckt i håret gör ont, och är otrevligt. Jag har själv blivit påhoppad av ett gäng tjejer, där de ryckte av större tussar av mitt hår. Jag övervägde inte ens att anmäla det dock (var iofs utomlands).

Givetvis behöver man inte behöva uppsöka läkare för att få göra en polisanmälan, jag tycker bara att det är orimligt att slå på stora trumman direkt någon beter sig konstigt. Skulle man som förälder hållt sina tonårsbarn inne, för det går runt en kvinna som dragit någon i håret? Det är liksom inte gångbart.

Utfallet blev dessvärre katastrofalt det håller alla med om. Däremot, att polisen skulle skapat något utegångsförbud för alla mellan 5-18 pga hårryckning - det är lite drastiskt.
Citera
2023-06-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.S
Oj, där ser man, du tycker på allvar att det var vad jag sa? Kan du försöka läsa in lite mer felaktigheter??

Jag börjar väl om..

Jag tänker att nu har inte knivhuggningen skett än. Personen jag svarade på tyckte det var konstigt att polis inget gjorde, då tre tjejer fått läkarvård. Det var en (den sista).

Att en idiot går runt och ruffar, drar någon i håret ÄR otrevligt och obehagligt. MEN är det nog för att polisen ska göra något? Vet ni med säkerhet att de två första anmälde saken direkt det hände, eller, anmäldes det efter att den tredje fått en Sten på sig/blivit slagen med en sten? Jag menar, tycker du på allvar att polisen ska lägga resurser på att någon blivit dragen i håret? Då får de rycka ut varje dag till alla skolor.

Jag är fullt medveten om att bli ryckt i håret gör ont, och är otrevligt. Jag har själv blivit påhoppad av ett gäng tjejer, där de ryckte av större tussar av mitt hår. Jag övervägde inte ens att anmäla det dock (var iofs utomlands).

Givetvis behöver man inte behöva uppsöka läkare för att få göra en polisanmälan, jag tycker bara att det är orimligt att slå på stora trumman direkt någon beter sig konstigt. Skulle man som förälder hållt sina tonårsbarn inne, för det går runt en kvinna som dragit någon i håret? Det är liksom inte gångbart.

Utfallet blev dessvärre katastrofalt det håller alla med om. Däremot, att polisen skulle skapat något utegångsförbud för alla mellan 5-18 pga hårryckning - det är lite drastiskt.
Att en vuxen kvinna fysiskt attackerar främlingar är en extremt stark varningssignal. När kvinnor är våldsamma (vilket i sig är ovanligt) så är våldet så gott som alltid riktat mot någon närstående. Så jo, alla varningsklockor borde ha ringt.
Citera
2023-06-13, 23:43
Medlem
TheGretaResets avatar
Det viktiga nu är ju att fråga om vi kan lära oss något av detta så att det inte händer igen. ALla vansinnesbrott kan vi naturligtvis inte skydda oss mot men vi behöver kanske inte ha så många som vi har.

Men för att lära oss något behöver vi faktiskt veta vem det är och bakgrunden. Vi behöver veta hur psykiatrin agerat, polisen osv.

Ja den dagen då vi vet vem det är och slipper spekulera.

Det låter inte i mina öron som om polisen letat efter kvinnan. Flyga med drönare i området låter mer som "trygghets-skapande återgärder" för att kunna svara på frågan vad gör ni åt situationen.

Vi hade för en vecka sedan en tråd om Malmöpolisens tramsåtgärd med armband där universitet kritiserat projekten för att ha absolut noll mätbar effekt men polisen var nöjd.
Citera
2023-06-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.S

Jag börjar väl om..

Polisen i Ängelholm har väldigt goda resurser men väljer ofta att lägga dessa på annat än vad de faktiskt borde.
För två v sen så satt två lit äldre alkisar och drack bärs öppet på stan. Inte störiga bråkiga eller något, tydligen behövdes två poliser, med förstärkning av två till som cirkulerade runt platsen, för att säga åt dessa alkisar att man inte fick dricka öl där.
Och man borde helt klart anmäla när vuxna oprovocerat ger sig på barn, oavsett om det gäller att dra i håret eller slå med sten.
Nu valde polisen att undanhålla info, vilket man själv gått ut med, och då blev situationen att en 10-årig tjej blev nerstucken.
Citera
2023-06-14, 00:01
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Exakt…tänkte samma!
Om två unga flickor blev attackerade och slagna i huvudet med ett trubbigt föremål typ flera dagar innan knivattacken samt
att polisen rubricerade de två tjejernas anmälan som grov misshandel så lyckas de inte plocka in det förbannade brudpsykot innan knivattacken. Dessutom, hade det inte varit för det rådiga ingripandet av en civil man, hade flickan antagligen inte överlevt.
Detta får polisen ta på sig…töntar!

Just det att de inte fått tag i kärringen tycker jag tyder på att MGM inte är en östasiatiska utan en vanlig blekfet skånska eller möjligen nån av alla berikarkvinnorna som har varit framme.

Ängelholm kan knappast ha så många gulingar att de inte kunnat plocka in de som finns på förhör och vittneskonfrontationer under de ca två veckor som gått sen den aktuella kärringen började få spel. Tjejerna som har blivit angripna tidigare måste ju ha sagt att hon såg ut som en kines/thai/jappe - ett klockrent signalement - om hon nu är en sån.
Citera
2023-06-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Just det att de inte fått tag i kärringen tycker jag tyder på att MGM inte är en östasiatiska utan en vanlig blekfet skånska eller möjligen nån av alla berikarkvinnorna som har varit framme.

Ängelholm kan knappast ha så många gulingar att de inte kunnat plocka in de som finns på förhör och vittneskonfrontationer under de ca två veckor som gått sen den aktuella kärringen började få spel. Tjejerna som har blivit angripna tidigare måste ju ha sagt att hon såg ut som en kines/thai/jappe - ett klockrent signalement - om hon nu är en sån.
Bra synpunkt där..!
Citera
2023-06-14, 00:07
Medlem
kolla denna bilden

https://www.facebook.com/photo/?fbid=108491802676666&set=a.108491696010010

och se vilka som lämnat kärlekskommentarer mm..
personer från asien, afrika mmm

nästan inga svenskar., mestadels utländska kvinnor

Har han hämtat hem en utländska.. därav den stora ålderskillnaden.

Avdankad alkis? Livets hårda skola...
Citera
2023-06-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brandstation
Kan mannen var god man/ förvaltare med tanke på att det är en co adress?
Ja det kan han vara.
För vet åtminstone när förvaltare att person kan ha co adress till förvaltaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in