Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Du anser inte att man ska gå ut med en varning när en vuxen människa ger sig på flera barn, dessutom med tillhyggen, enbart för att de inte behöver läggas in på sjukhus? Varför går man ut med en varning när byns lokala pervo smyger omkring i buskarna och blottar sig framför barn, det är ingen som behöver uppsöka läkare i det fallet heller?
Givetvis ska alla riskfyllda element offentliggöras och varnas för. En sådan person är bevisat potentiellt farlig med tanke på beteendemönstret. Det är samma slappa mentalitet som medför att psyksjuka individer får röra sig fritt i samhället, eftersom de inte hunnit mörda någon ännu, trots alla varningsflaggor.
Men bevisligen krävs det att en 10-åring huggs ner innan ni vågar kränka den här sortens farliga individer.
Oj, där ser man, du tycker på allvar att det var vad jag sa? Kan du försöka läsa in lite mer felaktigheter??
Jag börjar väl om..
Jag tänker att nu har inte knivhuggningen skett än. Personen jag svarade på tyckte det var konstigt att polis inget gjorde, då tre tjejer fått läkarvård. Det var en (den sista).
Att en idiot går runt och ruffar, drar någon i håret ÄR otrevligt och obehagligt. MEN är det nog för att polisen ska göra något? Vet ni med säkerhet att de två första anmälde saken direkt det hände, eller, anmäldes det efter att den tredje fått en Sten på sig/blivit slagen med en sten? Jag menar, tycker du på allvar att polisen ska lägga resurser på att någon blivit dragen i håret? Då får de rycka ut varje dag till alla skolor.
Jag är fullt medveten om att bli ryckt i håret gör ont, och är otrevligt. Jag har själv blivit påhoppad av ett gäng tjejer, där de ryckte av större tussar av mitt hår. Jag övervägde inte ens att anmäla det dock (var iofs utomlands).
Givetvis behöver man inte behöva uppsöka läkare för att få göra en polisanmälan, jag tycker bara att det är orimligt att slå på stora trumman direkt någon beter sig konstigt. Skulle man som förälder hållt sina tonårsbarn inne, för det går runt en kvinna som dragit någon i håret? Det är liksom inte gångbart.
Utfallet blev dessvärre katastrofalt det håller alla med om. Däremot, att polisen skulle skapat något utegångsförbud för alla mellan 5-18 pga hårryckning - det är lite drastiskt.