2023-06-13, 18:09
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Nu betalade jag 44,50:-, så det är tom mer än en fördubbling.
Hur är din matematik? Du kommer att få betala 49,50:- per månad.
Citera
2023-06-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Hur är din matematik? Du kommer att få betala 49,50:- per månad.

Det framgick INTE i mailet, men tydligen är det så att man har kvar rabatten.

Det står uttryckligen i mailet att mitt nya pris är 99 kr i månaden, så då utgick jag ifrån att det var så.

Men som sagt, nyttjar inte tjänsten så mycket ändå, så det gör inget. (även om jag kan ångra mig fram tills abonnemanget avslutas)
Citera
2023-06-13, 18:16
Medlem
Citat:
Nu betalade jag 44,50:-, så det är tom mer än en fördubbling.

Efter höjningen blir priset alltså 49,50 för oss som hoppade på halva priset-dealen. Vi har alltid vetat att det kommer att bli höjningar i grundpriset och fem spänn är väl inte så mycket att gnälla om?

Edit: tvåa på bollen.
Citera
2023-06-13, 18:18
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:

Det står uttryckligen i mailet att mitt nya pris är 99 kr i månaden, så då utgick jag ifrån att det var så.

Men som sagt, nyttjar inte tjänsten så mycket ändå, så det gör inget. (även om jag kan ångra mig fram tills abonnemanget avslutas)
I mitt mail står bl a;

Citat:
När kommer mitt abonnemangspris att ändras?

Din första betalning till det nya priset på 99 kr/mån. kommer att infalla vid ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023. Om du inte vill fortsätta med ditt abonnemang till detta nya pris kan du ändra eller avsluta ditt abonnemang när som helst innan detta datum i abonnemangsinställningarna för ditt HBO Max-konto. Om du för närvarande använder ett kampanjerbjudande kommer ditt pris att öka i slutet av din kampanjperiod.
Kan hålla med om att man kan feltolka det så jag kollade på deras hemsida där jag editerade in citatet från Vanliga Frågor, gissar att dom varit tvungna att vara tydliga pga mailstorm så fort mailet skickades ut.
Citera
2023-06-13, 18:20
Medlem
Citat:

Såhär står det i mailet:
Från och med ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023 kommer standardpriset för ditt månatliga abonnemang att ändras från 89 kr/mån. till:

99 kr/mån.

Din första betalning till detta pris kommer att infalla 26.07.2023

Alltså, en höjning av ->standardpriset<-, men vi abonnerar ju inte till standardpriset, eller hur?
Citera
2023-06-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
I mitt mail står bl a;

Kan hålla med om att man kan feltolka det så jag kollade på deras hemsida där jag editerade in citatet från Vanliga Frågor, gissar att dom varit tvungna att vara tydliga pga mailstorm så fort mailet skickades ut.

Ja, det var lite otydligt faktiskt!
Citera
2023-06-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Efter höjningen blir priset alltså 49,50 för oss som hoppade på halva priset-dealen. Vi har alltid vetat att det kommer att bli höjningar i grundpriset och fem spänn är väl inte så mycket att gnälla om?

Som sagt, jag uppfattade inte att 99 var före rabatten, iom det stog "ditt nya pris är 99:- och faktureras from 13 Juli"
Citera
2023-06-13, 18:25
Medlem
Citat:
Såhär står det i mailet:
Från och med ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023 kommer standardpriset för ditt månatliga abonnemang att ändras från 89 kr/mån. till:

99 kr/mån.

Din första betalning till detta pris kommer att infalla 26.07.2023

Alltså, en höjning av ->standardpriset<-, men vi abonnerar ju inte till standardpriset, eller hur?

Det står även:

Din första betalning till det nya priset på 99 kr/mån. kommer att infalla vid ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023. Om du inte vill fortsätta med ditt abonnemang till detta nya pris kan du ändra eller avsluta ditt abonnemang när som helst innan detta datum i abonnemangsinställningarna för ditt HBO Max-konto.

Inte helt tydligt tycker jag, men jag inser att jag hade fel.
Citera
2023-06-13, 18:54
Medlem
Citat:
Det står även:

Din första betalning till det nya priset på 99 kr/mån. kommer att infalla vid ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023. Om du inte vill fortsätta med ditt abonnemang till detta nya pris kan du ändra eller avsluta ditt abonnemang när som helst innan detta datum i abonnemangsinställningarna för ditt HBO Max-konto.

Inte helt tydligt tycker jag, men jag inser att jag hade fel.

Jo det var ju inte helt tydligt, i sann storföretagsanda.
Citera
2023-06-13, 21:48
Medlem
Citat:

Står det inte längre ner i erat mail om att ni får möjligheten att köpa årsabonnemang för 699kr och då blir månadskostnaden 58,25kr/månad?

Så står det i mitt mail och jag hade ett ”livstidsabonnemang” hos de.
Citera
2023-06-13, 22:20
Medlem
Livroys avatar
Saxat från help.hbomax.com:

Vanliga frågor

-
Kan jag behålla mitt kampanjerbjudande med 50 % rabatt livet ut?
Ja, kampanjerbjudandet med 50 % rabatt livet ut gäller så länge din registrering för HBO Max är aktiv och du fortsätter att uppfylla villkoren för kampanjerbjudandet. Rabatten på 50 % gäller för det nya abonnemangspriset som börjar gälla på ditt första faktureringsdatum den 14 juli 2023 eller senare.
Citera
2023-06-14, 14:11
Medlem
VoktorDodkas avatar
Nu har hbomax pudlat och skickat ut ett nytt mail där dom beklagar den felaktiga informationen, alltså var det inte fel att tolka mailet som att alla skulle få betala 99:-/månad. Nya mailet innehåller rätt pris, 49,50:-/månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in