2023-06-13, 15:21
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Det hela var märkligt.
Arvid har helt klart någon form av trauma utav alkohol för det var en väldigt stark reaktion och åsikt kring det hela.

Mäklaren borde kunna förstå att det här var en viktig ska och helt enkelt tona ner sitt beteende, det är ingen som säger hon ska sluta dricka.

Bra uttryckt.
Alltså Kaptenen verkar ha tyckt att hon är lite för fartig från början, oavsett alkohol.
Redan på bröllopet (ja, jag har gått tillbaka och kollat i programmen) så uttryckte han att det kanske kan gå för fort, bli för mycket.

Och hon har ju varit helt galen i honom från första stund.

Visst, jag tycker Arvid är suspekt på alla möjliga sätt, men visst fan kan man relatera till att det kan bli to much med energinnivån, med någon man umgås med.

Behöver ju inte vara ex antal glas (han är ingen nykterist, som blånekar alkohol) utan han kanske tycker att Ida blir to much med alkohol, och söker efter att hon tonar ner sig och håller sig vid sin normala personlighet (som han säger att han tycker om).
Citera
2023-06-13, 15:22
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
I så fall är ju Stinas reaktion att få panik vid bröllopet helt och hållet sund, visar ju att hon tar det här på allvar. Jämför med Carro som vill umgås på nivån bowling. Men jag tror du har rätt att rampljuset lockar. Det är väl meningen att ”experterna” ska sålla bort dem. Jag vill se experterna ta ansvar för den usla matchningen av trevliga Agust med hiskliga Carro. Har hittills inte sett att Agust har fått en ursäkt

Tittarna verkar ofta sympatisera med deltagarna som blir dissade men om ingen attraktion uppstår är det inte konstigt att det blir som det blivit.

Samma med Märta och Axel som var en ännu sämre matchning.

Hade Carro fått en man som kunde kommunicera med henne istället för att växla mellan att dumflina och att prata med bebisröst när han blir anklagad för något, som har en vattentoalett och som inte klär sig som Peps Persson hade hon säkert varit trevligare.

Återkommande för dessa program(har sett USAs version) är att det verkar svårare för kvinnorna att låtsas tycka om någon, förmodligen för att de inte vill projicera ut fel signaler om vad för slags man det är de letar efter. Märta och Carro är knappast onda personer, det tar nog bara emot för mycket att spela med.
Citera
2023-06-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Jag tror faktiskt helt ärligt att de bara är inkompetenta? Du såg ju Raw-Freddan nu när läskiga Lina helt plötsligt (?) fått pirr i bäret.. han skakade ju av glädje och ren lycka det lilla livet. Men fattar bara inte hur de kan vara såhär dåliga som i år men det kanske är så enkelt att de får typ 12 ansökningar å hälften är rena psykon som de måste gallra bort å sen sätter de bara ihop de resterande och kollar hur det blir? Det känns lite så i år iaf.

Fredrik är absolut snäll men jag tror inte det kommer hålla mellan dem. Hon kämpar på och låtsas nog till och med övertyga sig själv om att hon är attraherad av honom. Men jag skulle nästan kunna ta gift på att hon inte är det, tyvärr. Han har småkuksaura och Stina har som du vet alldeles för mycket skinn på näsan för att kunna vara ihop med en sån. Det är samma visa varje gång å de borde fatta att inga tjejer vill ha en beta om de inte lär känna den först och helt enkelt inte ta med den personlighetstypen på killar alls. Men då finns det nog inga äkta män i nästa säsong så det är en omöjlig ekvation detta…

Rent krasst hade Arvid passat bäst med samtliga tjejer. SVTs Bachelor.
Citera
2023-06-13, 15:26
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Rent krasst hade Arvid passat bäst med samtliga tjejer. SVTs Bachelor.

Du får säkert rimma honom om du skriver å frågar snällt på insta.
Citera
2023-06-13, 15:30
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomewarrior
Fyfan när sexgurun sa "nu säger C att hon kan tänka sig att fortsätta om ni pausar de djupa samtalen". Det var då fan inte vad jag hörde. Det här hörde jag "Carro vaknade idag och kände att hon behöver det här av dig, ge henne det så belönar hon dig med lite pikar och lite skäll. Kanske nått skratt upp i ansiktet när du försöker uttrycka dina behov". Vafan håller dom på med. Dra in licenserna för fan! Det är ju sjukt. Inte en enda gång har de pratat om Agusts behov.

Jag vill också nämna några faktoret om spikningen som blivit lite av en vattendelare (även om de flesta verkar tycka att en spik inte är så farligt?). Jag kommer skriva några faktorer, vissa som jag tycker har saknats.

1. Det finns många saker Agust inte har varit bekväm med men som har skett för att C velat.
2. Agust vet vad det innebär att spika i träbjälkar (antar jag pga husbygge), carro har kanske ingen aning. Men vill ändå tvärsäkert vända sig emot.
3. Carro hade ett val, låta Agust spika eller göra som hon vill. Hon gjorde som hon vill. Som alltid.
4. Carro uttrycker det som att det är "rätt" att inte spika och att Agust därför, indirekt, har "fel" eller är dum. Termer som jag tror att Agust försöker röra sig ifrån.
5. Nån jävla dyckert i den där pisstugan gör ingenting. Stugägarna sitter säkert hemma och beklagar sig över att han inte bara spikade.
6. Carros "ansträgning" efteråt då hon med hela kroppspråket och rösten förmedlar "titta på mig, nu försöker jag, nu tycker jag att du ska göra som jag säger för jag har faktiskt RÄTT" Och det vill hon ha en eloge för? Det tycker hon att hon kan kritisera A för att han inte blev glad då? Sjukt.
7. Det är produktionen som hyr stugan, de är ju närvarande när de spikar. Fråga dom om ni är oroliga. Be dom fråga ägarna. Försök lösa din oro Carro, inte bara be världen rätta sig efter dig. Minst den du ska ha ett förhållande med. Bjud lite. Kompromissa. Visa lite vilja med något som kostar dig något.

Jag tycker det är väldigt oroväckande att det finns människor som tycker att carros beteende är förståeligt. För det gör inte jag, alls. Jag ser det som djupt problematiskt och jag ser det som en skymf mot Agust att han fick så lite stöd. Det är uppenbart att Carro har problem, men det ger henne inte rätt att kräva saker av andra. Hon verkar vara en sådan som säger "jag tänker för lite på mig själv" för att därefter bara tänka på sig själv.

I ärlighetens namn så är mitt inlägg långt ifrån tillfredställande för mig. Många är de situationer jag analyserat och nerskrivet blev det bara ett litet, sparsamt, inlägg. Men jag ser nu att jag måste avsluta.

Jag påminner mig själv, och ni andra som möjligtvis håller med om min analys, att hennes största straff är att lägga sig ner och somna med den verkligheten, de känslorna och den kommunikationsförmågan hon besitter. Det får iaf mig att känna mig mjukare mot henne.

Jag stör mig mer på hennes hybris, hon tror sig veta vad som är normalt.

Agust hoppa över något rep som man inte fick? Är det verkligen något att bli arg över? Hur påverkar det dig? Du tror ingen människa kan tumma på en sån regel?

Agust öppna bildörren i farten? Du tror du kommer dö?

Gång på gång demonstrerar hon ett irrationellt beteende och förödmjukar andra till att tro HENNES syn av världen är normal.

Hon är så trångsynt och Agust är allt annat än trångsynt, kreativ och utanför ramarna. Hur psykologerna kunde para ihop ett får och en gränssättande Agust är helt jävla otroligt.
Citera
2023-06-13, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det behöver man inte vara psykoterapeut för att se. Intressant ändå att han faktiskt uttryckt det så tydligt- att han inte kan känna känslor utan försöker härma andra bara.
Han är ju inte schizoid på nåt sätt eftersom han ändå intresserar sig för att försöka likna andras sociala beteenden (även om han misslyckas en del). Han uppvisar inga sådana symptom i övrigt heller ska sägas för tydlighetens skull.
Snarare att det handlar om alexitymi kanske, dvs att inte kunna identifiera känslor och förklara dem med ord precis som han då beskrev i nån pod.

Jag undrar då också om det kan hänga ihop med det han sa i dagens avsnitt- att han inte kopplar ihop sexuella känslor med att ligga naken bredvid en tjej i en säng.
Men å andra sidan så borde han ju lärt sig genom att studera tidigare flickvänners reaktioner, att det inte är okej/socialt accepterat och att det är sårande för de som känner känslor.

Läskigt att tänka på hur han alltså kan ligga naken med vem som helst som han trivs med utan att göra en sexuell koppling eller förstå att det är fel. Jag menar äldre släktingar till exempel, var går hans gräns?

Edit; valet av yrke förklaras ju också. Det är inte tänkt att styras av känslor som militär (tack och lov antar jag) och då är det ju enkelt om man inte känner några.

Tydligen tycker de inte orgasm är viktig. Apropå sex. Arvid kan ha sex utan orgasm. Blev väldigt förvånad. Är det vanligt? Varit med om det men då var killen inte tillräckligt tänd eller störd av gummit.
Citera
2023-06-13, 15:39
Medlem
Lina och Alexander har ju syskontycke med sina hästtänder
Citera
2023-06-13, 15:52
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Jag stör mig mer på hennes hybris, hon tror sig veta vad som är normalt.

Agust hoppa över något rep som man inte fick? Är det verkligen något att bli arg över? Hur påverkar det dig? Du tror ingen människa kan tumma på en sån regel?

Agust öppna bildörren i farten? Du tror du kommer dö?

Gång på gång demonstrerar hon ett irrationellt beteende och förödmjukar andra till att tro HENNES syn av världen är normal.

Hon är så trångsynt och Agust är allt annat än trångsynt, kreativ och utanför ramarna. Hur psykologerna kunde para ihop ett får och en gränssättande Agust är helt jävla otroligt.

Agust är snarare gränsöverskridande.

Carro kanske är lite neurotisk men Agust gör sådant hon tror man absolut inte får göra, som att spika i hyrstugor och öppna bildörrar under färd.

Det är då Agusts uppgift att förklara för henne varför det inte är farligt att öppna dörren under färd och varför det är helt okej att spika i stugorna.
Istället har han ingen förklaring utan säger bara att han inte håller med om att det är farligt eller otillåtet.
Det är inte tillräckligt för att Carro ska kunna lita på att Agust vet vad han pratar om, och hon känner sig därför otrygg.

De borde diskutera saken och komma fram till en gemensam sanning som de både håller med om.
T.ex. stugsituationen hade de kunnat fråga produktionen om det var okej att spika, eller frågat något annat par om de gjorde samma sak.
Då hade de fått ett svar på frågan om det är okej eller inte.

Nu stannar det bara vid att de har två helt olika åsikter och de tycker den andra är dum i huvudet som inte håller med.

Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Tydligen tycker de inte orgasm är viktig. Apropå sex. Arvid kan ha sex utan orgasm. Blev väldigt förvånad. Är det vanligt? Varit med om det men då var killen inte tillräckligt tänd eller störd av gummit.

Det går om man ställer in sig på att inte komma, testade när jag styrketränade mycket och inte ville komma mer än en gång i veckan för att maximera mina testosteronnivåer.

Fördelen är att man alltid är kåt, nackdelen är att man alltid är kåt.
Senast redigerad av mendokse 2023-06-13 kl. 15:58.
Citera
2023-06-13, 16:19
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det går om man ställer in sig på att inte komma, testade när jag styrketränade mycket och inte ville komma mer än en gång i veckan för att maximera mina testosteronnivåer.

Fördelen är att man alltid är kåt, nackdelen är att man alltid är kåt.

Men är det inte frustrerande att inte komma för en kille? Jag har upplevt en kille som inte mådde bra av det. Det där måste vara olika?
Som tjej tycker jag att det är frustrerande om jag inte kommer, men precis som du säger så kan man istället gå omkring och vara kåt efter att "inte har gått" och då blir man pilsk igen, till man fått till det.

Jag tycker Arvid och Ida kom in på en bra diskussion angående orgasm.
Fan, att "Fråga Olle" inte går längre. Det var faktiskt ett bra program.
Citera
2023-06-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Tex. stugsituationen hade de kunnat fråga produktionen om det var okej att spika..

Men programmet går ju ut lite på att se hur paren löser sina problem själva och för det som de inte kan lösa så har de ju psykologerna till hjälp. Man vill väl inte att Kamera-Janne ska blanda sig i alla deras beslut. Teamet är ju bara där för att dokumentera. Lite som när man filmar rovdjur som dödar en gasell på savannen. Kamera-Janne kan ju inte stå där och tjöta för lejonet om etik och vikten av vegans kosthållning 2023 😅🫶
Citera
2023-06-13, 16:29
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De brukar ju oftast misslyckas, det är ju mer sällan de lyckas. Vet inte om de söker drama och försöker aktivt missmatcha eller om de helt enkelt bara är inkompetenta. Jag tror inte att de dränks i ansökningar heller men när de har så dålig successrate så söker ju inte normalt folk så de får väl hålla tillgodo med en stor andel freaks. Sen finns ju guldkorn som Fredrik, som jag verkligen gillar. Han vinner i längden.

Dock får man väl säga att ihopmatchningar av par sällan funkar ens i bekantskapskretsen där folk känner de de tussar ihop, för att inte tala om Tinder etc
Så jag tycker inte facit, med ca ett par per säsong som håller ihop, är dåligt. Min kritik gäller främst att flera personer som är instabila och TOTALT olämpliga för ett sådant här experiment, släpps in här och paras ihop med seriösa och jordade människor som är redo för kärlek.
Citera
2023-06-13, 16:30
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Härdat ollon, talar för att han varit inne i många damer.

Vilket skitsnack.
Det sambandet finns inte alls, då jag stött på fenomenet.
Du vurmar lite väl mycket för Arvid.

Men bra för Arvid att han verkar vara glad över att inte komma. Då behöver jag inte lida med killar som har den benägenheten.

Men visst, Arvid har en massa damer vid sin sida tydligen? Där har du rätt.
Du som vurmar så för honom, tycker du det är i sin ordning att han ligger näck bredvid alla sina fd damer?
Senast redigerad av dialektiker 2023-06-13 kl. 16:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in