2023-06-12, 09:03
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Mamman överlevde i fyra dagar, usch..

https://www.bbc.com/news/world-latin-america-65874377
Citera
2023-06-12, 12:30
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
40 dagar i jungeln utan överlevnadsutrustning är på gränsen till övernaturligt, en slumpmässigt utvald västerlänning ovsett ålder hade inte klarat av ens 2 veckor. Stoppar du fel frukt i munnen så är du död inom några dagar. Dricker du fel vatten blir du magsjuk och dör av vätskebrist på 3-4 dagar.

Giftiga frukter är dock inte så vanliga. De som är giftiga orsakar diarreer.
Men man åt främst av de frukter man kände igen och eftersom barnen ofta vistas i skogen så kunde de många av de vanligt förekommande frukterna i skogen.

Att de lämnade planet berodde främst på vattenbrist samt att de fick söka föda.
Citera
2023-06-12, 12:54
Medlem
L3nn4rts avatar
Mamman överlevde några dagar hörde jag och hade gett dottern instruktioner för hur de skulle lyckas överleva.
Citera
2023-06-12, 18:15
Medlem
Kungsgardens avatar
Enligt nya uppgifter hade hunden hittat barnen och var hos dem en tid innan människorna hittade barnen. Ett barn har ritat teckningar med hunden Wilson på. Han är ännu försvunnen och söks.

Citera
2023-06-12, 21:22
Medlem
Varför åkte de flygplan? Var skulle de?
Citera
2023-06-12, 21:55
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Lesly, 13, höll syskonen vid liv i djungeldramat
[…]
Nu hyllas Lesly, 13, för sin kamp för syskonen.

https://www.expressen.se/nyheter/lesly-13-holl-syskonen-vid-liv-i-djungeldramat/
Citera
2023-06-12, 22:09
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceda60
Varför åkte de flygplan? Var skulle de?

Till pappan.
Citera
2023-06-13, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare
De har hittats efter 40 dygn i djungeln. Utmärglade vad det ser ut som på bilderna, men vid liv. Barn är tåligare än man kan tro ibland. Det verkar som det äldsta syskonet genom sina kunskaper bidragit till att de kunnat hitta mat och orientera sig i djungeln.
Vad härligt, jag är både överraskad och glad över detta, det trodde jag inte..
Citera
2023-06-13, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kanske var nåt ursprungsfolk som hjälpt dem? Och sen med vissa 'krav' avslöjat var de var..
Fast de var ju väldigt uttorkade och magra så det motsäger iof det
Är iaf överlycklig. Skrev tidigare att jag skulle sända till högra makt om barnen och det har jag nog gjort i drömmar för har drömt om dessa
Underbart slut, helt otroligt att de överlevt, det trodde jag verkligen inte, men där ser man. Men jag är glad att jag hade fel här så klart
Citera
2023-06-13, 11:38
Medlem
Amig0s avatar
Nu väntar jag bara att det ska komma en dokumentär och senare en Hollywood film.
Hoppas hunden hittas vid liv så kan de göra en uppföljare till filmen från hundens perspektiv.
Citera
2023-06-13, 11:38
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Enligt nya uppgifter hade hunden hittat barnen och var hos dem en tid innan människorna hittade barnen. Ett barn har ritat teckningar med hunden Wilson på. Han är ännu försvunnen och söks.

Wilson...
Hitta hunden. Och gör filmen!
Citera
2023-06-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Mamman överlevde några dagar hörde jag och hade gett dottern instruktioner för hur de skulle lyckas överleva.

Oj, oj, vilket otroligt ansvar hon haft hela tiden. Vilken börda för någon som bara är 13 år.
Mamma förmodligen svårt skadad och piloten kanske död på en gång och i allt detta har hon också ansvar för tre små syskon där det ena är nästan bara en baby och kan inte ens gå själv.
Det barnet har den här 13- åringen dessutom tvingats bära på.
Fyraåringen måste också ha haft det svårt att ta sig fram i en djungel för egen maskin.

Det är helt otroligt vilken styrka både psykiskt och fysiskt den här unga tjejen har uppvisat! Mycket imponerande även fast hon var lärd om djungeln.
Och fasan för mamman som var så pass medveten så hon kunde hjälpa dottern att hjälpa sig och sina syskon. Vilken fruktansvärd mardröm, men som ändå slutade bra också.

Hoppas nu att hunden Wilson också ska hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in