2023-06-10, 09:19
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Mirakel händer
Typ 40 dagar efter olyckan är de hittade. Magra men vid liv.

Helt otroligt. Glädjande att jag hade fel.
Citera
2023-06-10, 09:20
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Myndigheterna har släppt tiotusen flygblad i djungeln med "överlevnadstips". Jaha, barnen klarade sig galant utan dessa "överlevnadstips". Typiskt korkade människor som tror att de gör nytta. I stället kommer flygbladen förpesta miljön i djungeln i all evighet eller tills djungeln avskogas av samma korkade människor.

Lugn och fin nu, papper bryts antagligen ned på två dagar i djungeln.
Citera
2023-06-10, 09:24
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Vem skriver boken och när kommer miniserien på Netflix kan man undra.
Det vet nog ingen men vi kan nog vara säkra på ATT det kommer! Både bok och tv-serie!
Citera
2023-06-10, 10:46
Medlem
Här är en bild på alla fyra barnen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8JzzJW/forsvunna-barnen-i-djungeln-hittade-vid-liv
Citera
2023-06-10, 11:10
Medlem
Halleluja var det ett djungelfolk som tog hand om dem tro?? Kanske blev adopterade .
Skämt å sido jag är GLAD
Citera
2023-06-10, 11:13
Medlem
Jultrollets avatar
Rubrik uppdaterad med att de är funna vid liv. /Moderator
Citera
2023-06-10, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Tack för att du med din länk bekräftar att kannibalism av utomstående förekommer. Du har på intet sätt bevisat att de inte kan råka ut för kannibaler, tvärtom. Jag säger inte att det är det som hänt men jag utesluter det inte heller.
För övrigt så håller jag med er andra här som tycker hela historian känns konstig, skulle alla vuxna ha dött och alla barnen klarat sig och bara vandrat iväg från vraket? 4 små barn varav en 11 månaders bebis som knappt kan gå?? Och detta i djungeln, utan mat, utan några förberedelser alls, utan skydd eller hjälpmedel, ägde de ens en kniv?...
Nej, det är nåt som inte stämmer här.
Kanske var nåt ursprungsfolk som hjälpt dem? Och sen med vissa 'krav' avslöjat var de var..
Fast de var ju väldigt uttorkade och magra så det motsäger iof det
Är iaf överlycklig. Skrev tidigare att jag skulle sända till högra makt om barnen och det har jag nog gjort i drömmar för har drömt om dessa
Citera
2023-06-10, 11:23
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Den äldsta tjejen är en riktig jävla hjälte, tänk att se föräldrarna(?) ligga döda och lemlästade i cockpit och du har nu ansvar för tre yngre barn varav en 1-årig liten odugling. Med massa monster och kryp och skit överallt i en kolsvart djungel. Fy fan
Citera
2023-06-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invjooh
Här är en bild på alla fyra barnen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8JzzJW/forsvunna-barnen-i-djungeln-hittade-vid-liv

Så magra! Ett otroligt mirakel att de klarat sig! Storasyskon som tagit stort ansvar, men i chock vandrat från planet. Förståeligt att de ville bort från de döda i planet dock.
Så skönt att de klarade sig. Hoppas de inte får följdsjukdomar, exv njurproblem.
Senast redigerad av DEF1 2023-06-10 kl. 11:32.
Citera
2023-06-10, 12:20
Medlem
Hurra, vilka fantastiska nyheter!

Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Den äldsta tjejen är en riktig jävla hjälte, tänk att se föräldrarna(?) ligga döda och lemlästade i cockpit och du har nu ansvar för tre yngre barn varav en 1-årig liten odugling. Med massa monster och kryp och skit överallt i en kolsvart djungel. Fy fan

Ja, det var ”tur” att de ändå var lite bekanta med miljön. En mardröm oavsett.

Att de vandrat från planet är inte så konstigt, döda kroppar i djungeln är nog lite otrevliga efter ett par dygn… för att inte tala om alla möjliga vilda djur som kommer för att smaka, det är blött och jävligt, bebisen skriker, jag hade också börjat knata till slut. Myndigheterna hittade ju inte planet förrän efter två veckor.
Citera
2023-06-10, 13:01
Medlem
Giant Squids avatar
Helt otroligt. Det lr inte ofta det dyker upp liknande historier.
Värt att tänka på då man mobbar och kastar skit på olika länders urbefolkningar vilken överlevnadsförmåga de besitter. En vuxen östermalmare hade knappt överlevt ett dygn.
Citera
2023-06-10, 13:10
Medlem
Zoologens avatar
Det var verkligen glädjande nyheter, men det hade man väl aldrig kunnat tro. Hoppas att de kan återhämta sig utan bestående men.

Tack och lov att barnen tillhör urbefolkningen som vet hur man överlever i en djungel. Ett gäng vita barn (eller vuxna för den delen) hade sannolikt dukat under ganska snabbt.

Jobbigt i alla fall att gå och dra på en baby och en fyraåring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in