Citat:
Ursprungligen postat av
What-The-Fuck
Jag måste erkänna att jag inte blir klok på den här vansinnesskjutningen. - Om 1 person var det tilltänkta målet, eller två eller tre (60-års-damen har jag definitivt avskrivit) eller någon helt annan (GM sköt ju så jävla illa, det flög kulor hit och dit så de kan helt missat den de försökte träffa, någon som kanske la benen på ryggen i 220)... - Eller så fanns det inget specificerat mål överhuvudtaget. - Bara ett par höga gärningsmän som hade fått för sig eller fått order om att göra "kaos".
- Om någon/några av de 3 skjutna skulle vara målet så ju måste ju GM vetat att BO skulle vara där vid den tidpunkten det skedde. Att någon "deal" skulle göras. Och då måste ju BO haft något att "deala" med (kontanter eller knark, typ). Och det borde ju polisen hittat i så fall. - Men från polisen är det tyst som muren. - Jag har svårt att tänka mig at GM satt i sin skrikiga bil och väntade på att Elias skulle åka på Tivoli... (Och isåfall, vem har berättat det för GM...) - Ja frågorna bara staplas på hög.
På filmen efter skottlossningen syns det tydligt att en är skjuten i huvudet (Elias) och att den andre som ligger på marken är den 43 årige mannen, skjuten i magen. - Det ser ut som att de ligger med 4-5 meters avstånd från varandra. Och det är ju uppenbart att de stupat där de träffats. - Så djävla illa skjuter man inte ens med automateld om man har ett specifikt mål - Är det så att GM har "sprayat" tunnelbaneentrén utan att bry sig om vem man träffat? - Tanken verkade först för mig främmande, men nu är jag inte säker...
/WTF
Jag undrar samma sak och resonerar ganska precis som dig…
Tycker det känns för osannolikt att Elias skulle varit det tilltänkta offret (vore isf enklare att ”knäppa han” nånstans där det är med folktomt, skulle ju göra det bra mkt lättare att komma undan med det också då (GM skulle iaf slippa bli jagade av 20 poliser längs e4 en halvtimme efter dådet medan det filmas när de grips och de blir uthängda som åtlöje online i princip).
Det känns inte som att hela denna händelse är så enkel som det först verkar….
Men varför hör man inget om den andra killen?? De har bekräftat att den äldre mannen och Elias avled och kvinnan som träffades i benet har gått ut och berättat om det men det är knäpp tyst gällande det fjärde offret som ska vara Elias kompis…..
I den oscensurerade videon som visar när de gör livräddande insatser på Elias och den andra mannen, ses en lång mörk kille med ljus keps som är uppenbart chockad och upprörd, han ropar förtvivlat till Elias att svara honom. Men denne ser inte det minsta skadad ut nånstans.
Så kan de ha varit flera vänner i sällskap på väg till tunnelbanan och den killen som träffades kanske blev rädd och därför stack iväg från platsen medan de andra vännerna var kvar hos Elias.
Hur skulle killen annars ha hunnit dit till platsen och nära Elias så snart efter skjutningen.
Men å andra sidan verkar den upprörda killen försvinna både ur bild och från platsen.
Oavsett tycker jag det är skumt att inte nån bekräftar vem det fjärde offret är….