Citat:
Ursprungligen postat av
YBB641
Ja det är så jävla konstigt. De hade Tyskland precis där de ville och gav upp det för det här. Det är så sjukt att det är svårt att ta in. Ett tredje alternativ hade ju varit att bedriva schysst handel utan hot och bli ett vanligt välmående och starkt land på sikt men det var tydligen inget att satsa på.
Hade Putin styrt upp det här från början utan korruptionen och kleptokratin så tror jag nog att de hade haft en chans att vinna. Det tredje alternativet hade såklart varit det bästa, välstånd för hela det ryska folket och kanske en ny era i samarbetet på jorden. Jag blir helt matt i tanken när jag räknar på vad upprustningen och hela det här kalaset har kostat och kommer att kosta, tänk vad vi hade kunnat uträtta i utbildning, utveckling inom medicin, teknik, rymdfart och allt annat som hade kunnat komma mänskligheten till godo. Istället får vi total förödelse både i materiel och människoliv, det är helt galet. Kanske lär vi oss något av det, min erfarenhet är att det enda vi lär oss av historien är att vi inte lär oss något av historien? Sorgligt.