2023-06-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag räknade ut tiden om M sov vilket jag tror är lögn

Kommer hem till J bostad 01.51
Under ca 45 min som de befinner sig i bostaden så kan M första sovpass vara ca max 19 min
Sen uppger hon att hon gick på toa 02.19
tillbaks till säng somna om ca 02..28-02.30
Toabesök 2
02.43
Mellan de här toabesöken kan hon hunnit sova max 15 min
Det kan inte ens vara möjligt att M sovit djupsömn dessa korta sovtider
Hon måste ha hört och sett något vad som hände.

Ja och på dessa sovpass ska man också räkna in en insomning?
Citera
2023-06-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag är inte insatt i tråden men dem sakerna som du skrivit, kan bara en fullbordad psykopat göra.

Och då nämnde jag inte ens det rätten dömde henne för. Att ha hållit fast T s händer medans bästisen ströp livet ur Tove. Och därefter ha aptit för att käka en hamburgare i samma lägenheten som Toves varma kropp. T.o.m Johanna tyckte detta var märkligt och behövde ursäkta beteendet inför förhörsledarna.
Citera
2023-06-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
"Vi, jag och Maja tyckte det var väldigt roligt för att jag tror att jag skrev den kanske på 10 minuter och bara skrev någonting. Jag rimmade lite, vi tyckte det var lite kul och vi skrattade åt det och det läste upp det för Maja och jag läste upp det för en annan kompis, Mirjam, och vi tyckte det var roligt och sen så kändes det ganska skönt och då hade jag fått ut den i en text och sen glömde jag bort den texten och jag tänkte inte mer på det."

Känns ju ganska onormalt att skratta åt en fruktansvärd hatlåt om en kompis?
Citera
2023-06-12, 22:32
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Vi vet ju ingenting om tjejernas föräldrar men man kan inte låta bli att spekulera
för ändå så kan deras uppväxt troligtvis påverkat deras beteenden och psyken

Jag gissar att M pappa är en ganska drivande styrande person som gärna vill bestämma och styra sin familj efter sina egna åsikter
Uttåt sett social trevlig
gissar på yrke att det är i någon form av chefsjobb och sen läste jag någonstans att han även var pastor i pingstkyrkan ( vet inte om det stämmer)
En pastor borde vara en god person men de kan också vara styrande i sin församling
Vilka belägg har du för att med jämna mellanrum återkomma med dessa illasinnade spekulationer och antydningar om hennes föräldrar?

Om du har läst FUP och vittnesmålen så framgår det tydligt att bägge gör allt för sin dotter och att de är både intelligenta, pålästa och kloka när det gäller att hantera hennes svårigheter. Den sortens föräldrar är guld värda, både för ungdomen själv och när det kommer till samarbete med myndigheter.
Citat:
Jag har sett barn till dominanta pappor och lite undergivna mammor som får en otrolig låg självkänsla och med beteenden som liknar diagnoser /utvecklat diagnoser
Okej, M har en dominant pappa och en undergiven mamma? - Citera gärna ur FUP så att det går att följa din tankegång, för det är väl inte taget ur luften?
Citera
2023-06-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Ja och på dessa sovpass ska man också räkna in en insomning?
Precis
Det här är största anledningen till att jag tror att hon ljuger och jag förstår inte hur man kan tro på att hon sov och inte sett och hört någonting
Citera
2023-06-12, 22:37
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Känns ju ganska onormalt att skratta åt en fruktansvärd hatlåt om en kompis?
M*riam reagerar väl också onormalt då och hatade T, hon med. Eftersom hon skrattade.

Fast ingen av tjejerna skulle nog komma på tanken att själva skriva en sådan hemsk text.
Citera
2023-06-12, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nej, du har fel på alla punkter. Ganska rejält korkat av dig att skriva så.
Maja låg och sov i sovalkoven, i en enrummare med gåingarderob, sovalkov, kök, badrum och hall.
Var du där och såg det?
Citera
2023-06-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
M*riam reagerar väl också onormalt då och hatade T, hon med. Eftersom hon skrattade.

Fast ingen av tjejerna skulle nog komma på tanken att själva skriva en sådan hemsk text.
Sant men M visste mer om mordbränder osv

Jag minns inte riktigt vem denna Mi*riam är
har ett svagt minne om att det ev är den 30 åriga kompisen?.

De två dryga 30 åriga kompisarna undrar jag om det verkligen stod rätt till där
För mig kändes det som märklig relation
Citera
2023-06-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, så är det nog, men det var ändå ett märkligt svar pappa Görgen fick när han frågade hur Maja träffade Johanna, och det förklarar också hans frågor om de är ihop.

Ur FUP

Man kan också notera att han vid flera tillfällen ger uttryck för att Maja inte ljuger mycket och att hon berättar i stort sett allting för honom.

Av hennes pappa att döma ljuger inte Maja mer än vilken annan tonåring som helst.

Det här med att det skulle ha funnits en relation mellan Johanna och Maja verkar vara en fix idé som några fått för sig. Som du säger, Johanna hade pojkvän under stor del av tiden och Maja har också strulat med killar under den här tiden vad jag förstår. Hade de två haft en relation hade de ju inte brytt sig om killar, så tajta som det sägs att de har varit.

Jag tolkade det om kyssen som en liten skämtsam 'provokation'/frigörelse mot pappan. Men kan finnas många tolkningar!.
Citera
2023-06-12, 23:00
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ja han frågar M om de har en kärleksrelation
man undrar lite vad som gjorde han trodde det?
Båda har ju förnekat det och säger sig vara bästa vänner, inte ett par.
Johanna har haft sina bäddkompisar, rätt många faktiskt. Liksom Maja åtminstone haft T*heo, Pontus och vem vet fler.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Maja har ljugit, det kan ingen i tråden komma ifrån.
Det fetade: Hon har verkligen ljugit: Om vad som hände den kvällen, vad hon själv gjorde, var Toves saknade tillhörigheter gömts, vart de gömde Tove osv..

Vill verkligen inte ha tjafs i den här oerhört tragiska tråden, men nu måste väl några intelligenta postare fått upp ögonen.
Jag förstår inte din upprördhet. Vi har olika syn och tolkar olika. That's it.

Ja, hon ljög när hon höll sig till storyn som skapades i Illharjen, även långt efter hon blivit överbevisad. Om hon själv hittat på nya lögner när storyn sprack vet vi inte. Vi kan bara tolka och tro, eftersom det varken är bevisat eller motbevisat enligt mig. TR anser att lögn är bevisad, återstår att se om HR gör samma bedömning.

Om hon ljugit om var Ts tillhörigheter finns vet vi inte. De är inte återfunna. Har J uppgett annan plats?

Hon visste inte var T var gömd, sa hon. Menar du att det är lögn? Tror du att J berättat var hon kört, exakt var T dumpats och att M lagt det på minnet men ljugit om det?
Jag tror inte hon vet mer än att T dumpats i skogen, kanske åt Nye till men inte mer exakt, då hon förefaller varit tämligen "väck".

Det jag for efter i mitt inlägg var om M ljugit om Js förehavanden, efter att storyn fallit. Som jag ser det har hon varit mycket återhållsam med info om både vad hon själv och J gjort i Js lgh.
Citera
Medlem
flashmaners avatar
Hade en gammal bekant som lade sig för att sova i en sovsal där det var ett rejält stök av många människor. Han lade sig ner, vände sig om, och började snarka på ett par sekunder. Ingen trodde att han sov, alla var helt säkra på att han dummade sig. Men han fattade ingenting när några fick ruska i honom för att få honom att vakna. Därefter vände han sig om, och ja just det, somnade på studs. Nästa kväll, samma visa.

Att Maja har somnar relativt omgående när hon utsliten efter resa, konsertbesök, sömnbrist och sedan ett nattklubbsbesök, berusad lägger sig ner i en säng vid klockan två på natten är ingenting konstigt alls.

Det är de som tycker att det är konstigt att hon somnade, som rent ut sagt är rubbade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in