Citat:
Ursprungligen postat av
BayouX
Maja har ljugit, det kan ingen i tråden komma ifrån.
Det fetade: Hon har verkligen ljugit: Om vad som hände den kvällen, vad hon själv gjorde, var Toves saknade tillhörigheter gömts, vart de gömde Tove osv..
Vill verkligen inte ha tjafs i den här oerhört tragiska tråden, men nu måste väl några intelligenta postare fått upp ögonen.
Jag förstår inte din upprördhet. Vi har olika syn och tolkar olika. That's it.
Ja, hon ljög när hon höll sig till storyn som skapades i Illharjen, även långt efter hon blivit överbevisad. Om hon själv hittat på nya lögner när storyn sprack vet vi inte. Vi kan bara tolka och tro, eftersom det varken är bevisat eller motbevisat enligt mig. TR anser att lögn är bevisad, återstår att se om HR gör samma bedömning.
Om hon ljugit om var Ts tillhörigheter finns vet vi inte. De är inte återfunna. Har J uppgett annan plats?
Hon visste inte var T var gömd, sa hon. Menar du att det är lögn? Tror du att J berättat var hon kört, exakt var T dumpats och att M lagt det på minnet men ljugit om det?
Jag tror inte hon vet mer än att T dumpats i skogen, kanske åt Nye till men inte mer exakt, då hon förefaller varit tämligen "väck".
Det jag for efter i mitt inlägg var om M ljugit om Js förehavanden, efter att storyn fallit. Som jag ser det har hon varit mycket återhållsam med info om både vad hon själv och J gjort i Js lgh.