2023-06-12, 22:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Givetvis

Varifrån kommer din uppgift?
Citera
2023-06-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Är det bekräftat?

De brukar skriva ut "svensk kvinna" om så inte är fallet. Har till och med hänt att de gör det så länge GM är medborgare (ej etnisk svensk). Men här står det ingenting. Någon längre bak i tråden sa att GM var asiat, varpå jag påpekade att halva mellanöstern ligger i asien.
Citera
2023-06-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tellmeyoursecrets
Ja, men att gå bananas på andra istället för att ta livet av sig själv är också en form av uttryck när man inte vill leva längre.
Kan ju va så i det här fallet. Eller en schizofren kvinna som fått för sig att alla barn är förklädda demoner eller liknande (har man ju hört några gånger). Med tanke på att hon hållt på i två veckor..

Oj, nu har jag inte läst ikapp något så vet inget om MGM eller om hon hållt på länge. Får läsa vidare.

Jag gissar på att hon förmodligen är psykotisk av någon anledning ja.
Citera
2023-06-12, 22:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mettalmatte
En flicka i tioårsåldern har blivit knivhuggen i Ängelholm, enligt uppgifter till Tv4 Nyheterna.
Polisen är fåordig om händelsen, men kan bekräfta att ett barn blivit utsatt för våld och vårdas på sjukhus.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1135218

Föga förvånande är det en kvinna som är misstänkt.

"En kvinna i 35-årsåldern har gripits misstänkt för mordförsök

"I samma område har det nyligen skett flera våldsbrott – och polisen har efterlyst vittnesuppgifter om en misstänkt kvinna"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pQmkvG/flicka-knivhuggen-en-gripen
Citera
2023-06-12, 22:07
Medlem
tellmeyoursecretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Oj, nu har jag inte läst ikapp något så vet inget om MGM eller om hon hållt på länge. Får läsa vidare.

Jag gissar på att hon förmodligen är psykotisk av någon anledning ja.

Ja hon verkar ha jagat folk ett tag. Men jag vet dock inte om det bara är barn.
Men att det är samma tid varje kväll är ju också intressant.
Citera
2023-06-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baeverhojtaa
Tragiskt detta som hänt, Och än mer om det visar sig att det är samma kvinna som polisen gått ut och varnat för innan.

Är bekant med offrets pappa och jag kan inte ens sätta mig in i hur han och resterande familj mår för tillfället.

Hoppas hon klarar sig igenom detta!

Beklagar. Dock om polisen gått ut och bett allmänheten om hjälp för att få tag på henne så har dom ju uppenbarligen försökt göra det redan innan detta hemska dåd och alltså inte vetat vem hon är.
Citera
2023-06-12, 22:13
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Man bedriver akutsjukvård i Helsingborg men hon förs sannolikt vidare till Lund eller Göteborg om läget är stabilt. Till Göteborg tar det mindre än en timme med ambulans så man vinner inte så mycket tid med helikopter. Ambulans är dessutom mindre påfrestande.
En timme till Göteborg/Sahlgrenska?
Strunt.
Det är Lund som gäller vid allvarligare skador inget annat.
Citera
2023-06-12, 22:17
Medlem
Skyliner.s avatar
Hm. Om ryktet ”asiatisk kvinna” stämmer så har jag mina aningar. Isåfall har hon inte bott i den aktuella delen av landet speciellt länge.
Obs- ingen sanning- bara spekulation-efter att någon skrev asiat.
Citera
2023-06-12, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Känns generellt som man sällan ser det beskrivas som "livshotande skador" längre.

Känns som medierna garderar sig för att slippa få kritik i efterhand.

Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
En timme till Göteborg/Sahlgrenska?
Strunt.
Det är Lund som gäller vid allvarligare skador inget annat.

Ja, det är en snittfart på ca 190 km/h för att hinna till Sahlgrenska på en timme... Det är bara Lund som gäller här.
Citera
2023-06-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det börjar bli mycket nu…

Värmen nu inte bra för redan "skruvade" personer.
Citera
2023-06-12, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pesomannen
Mgm är en asiatisk kvinna i 35-årsåldern.
BO är en svensk tjej.

Asiatisk kvinna?
Är du säker!
Citera
2023-06-12, 22:26
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Så blir det ju när man prioriterar de psyksjukas rättigheter framför civilsamhällets säkerhet. Ska man ta hänsyn till alla dessa livsfarliga och oberäkneliga individers rättigheter så kommer det att medföra att folk faller offer för dem emellanåt. Vill man verkligen sträva efter ett tryggt och säkert samhälle måste man börja sätta samhällets bästa i första hand framför de individer som utgör en risk, oavsett hur detta bryter mot mänskliga rättigheter. Annars kommer sånt här hända titt som tätt, så man måste fråga sig om man föredrar att psyksjuka och andra kriminella får röra sig fritt med den risk för allmänheten det innebär, eller att låsa in dem för all framtid utan möjlighet till benådning. Om man öht ska överväga att släppa ut en sådan person, krävs det övervakning 24/7 i alla sammanhang, annars är det inte värt risken.
Det är snarare så att de psykiskt sjuka inte får någon hjälp eftersom man har stängt ner vårdavdelningar, det inte finns några läkare som vill jobba inom pysikiatrin längre. När någon är inlagd akut blir det platsbrist och patienten skrivs ut. Till vad? Ja inget alls eftersom det inte finns resurser. Öpoenpsykiatrin har månadslånga väntelister. Ett samtal med ett vårdbiträde efter 10 dagar är vad somm erbjuds. Sen inget alls. Ingen läkartid, ingen samtalsbehabdling, INGET ALLS. Då pratar vi om patienter dom blivit tvåbgsinlagda och sen utskrivna efter några dagar. Systemet är trasigt och ingen är säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in