Citat:
Ursprungligen postat av
PleaseIgnore
Jag skulle bli mäkta förvånade om merparten poliser faktiskt inte redan funderar på att sluta jobba för ett land som blundar för verkligheten och en polisledning som styrs av PK-maffian. Den vanlige polisen önskar nog inte att deras uppgifter snarast är att radarmäta 70-sträckor snarare än att skydda medelsvensson - men beslutet är inte deras.
Och när denna kvinna gång på gång attackerat människor och polisen istället skickas ut på annat - så kan inte ens DE gilla läget.
Hade jag varit polis hade jag, med nuvarande ledning och styrning, tammefan bara gett upp. Men maten ska in eller barnen svälter .. så vad ska dom göra?
Det är alltid någon aktivist och kontorssheriff som är stammis på prideparaden och som aldrig själv behöver se problemen som beordrar poliserna att vara knapphändiga med information och signalement. Ungefär som att de går ut med en efterlysning mest för att få det ur världen, inte för att faktiskt allmänheten ska kunna bidra till att personen i fråga lokaliseras och fångas in, eller att de ska veta vem de ska undvika. Allmänhetens säkerhet betyder inte så mycket för cheferna på de olika instanserna i landet, värdegrunden är allt. Hade jag fått uppdraget hade jag löst alla akuta problem på 12 månader.
En nollvision går inte att uppnå, men man kan minimera riskerna radikalt om man verkligen vill. Men den viljan finns inte tyvärr, because värdegrund. Värdegrunden sätter käppar i hjulet på bokstavligen varenda potentiell lösning, på varenda problem i landet.
Det var även värdegrunden som gjorde att Luna blev våldtagen och halvt ihjälslagen.
Helt otroligt att man inte lyckats hitta kvinnan i tid efter alla rapporterade incidenter. Vilket såklart beror på nedprioritering, underbemanning och ointresse från cheferna men i första hand politikerna. Psykvården är under all kritik och alla vet det, men inget görs. Because värdegrund, tid, pengar....

Men skatt ska de ha.
Citat:
"– Skadeläget är allvarligt, säger polisens presstalesperson Sara Andersson. "
Ovan är tyvärr en mycket illavarslande beskrivning av flickans tillstånd. Många diskuterar kring skillnaden mellan "allvarligt skadad" och "livshotande skadad", och det sistnämnda är något man enligt min uppfattning främst använder för händelser som berör olyckor (trafik- och drunkningsolyckor osv...) men det är såklart inget som är någon regel på något sätt.