2023-06-12, 21:39
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Hur är det med flickan? Först skrev expressen "allvarligt skadad" men nu står det "svårt skadad"?

Låter som att svårt skadad är värre än allvarligt skadad men det kanske inte betyder något.

Känns generellt som man sällan ser det beskrivas som "livshotande skador" längre.

Känns som medierna garderar sig för att slippa få kritik i efterhand.
Citera
2023-06-12, 21:45
Medlem
tellmeyoursecretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Det stämmer. Juli dessutom är den månaden då flest mord i Sverige sker.

Ja, men att gå bananas på andra istället för att ta livet av sig själv är också en form av uttryck när man inte vill leva längre.
Kan ju va så i det här fallet. Eller en schizofren kvinna som fått för sig att alla barn är förklädda demoner eller liknande (har man ju hört några gånger). Med tanke på att hon hållt på i två veckor..
Citera
2023-06-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
De har garanterat haft tag i henne men inte haft tillräckligt för att hålla kvar henne. Det är det som är bedrövligt med dagens psykvård. Hon vill säkert inte läggas in och hon har inte gjort tillräckligt för att hållas inne av polisen...

Exakt så är det alldeles säkert.
Vårt ”nya” mjuka samhälle får inte låsa in en person hur jäkla många varningsklockor som än ringer.
Har man inget riktigt konkret så, varsågod att passera GÅ!

Sverige måste vrida om lagen i grunden.
Rättigheterna för kriminella och sjuka och här menar jag farliga sjuka måste minska eller tas bort.
Låter såklart hårt, men tyvärr det som krävs framåt.
Citera
2023-06-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det börjar bli mycket nu…
Till den grad att de kanske kommer att sluta att rapportera om knivhuggna barn och ungdomar i framtiden eftersom det då inte kommer att räknas som nyheter längre. Ungefär som mörkandet av våldtäkter och sexuella övergrepp på badhus.
Citera
2023-06-12, 21:53
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Inte vad jag såg

Man bedriver akutsjukvård i Helsingborg men hon förs sannolikt vidare till Lund eller Göteborg om läget är stabilt. Till Göteborg tar det mindre än en timme med ambulans så man vinner inte så mycket tid med helikopter. Ambulans är dessutom mindre påfrestande.
Citera
2023-06-12, 21:55
Medlem
Katastrofen1s avatar
Är GM utlänning?
Citera
2023-06-12, 21:55
Medlem
Baeverhojtaas avatar
Tragiskt detta som hänt, Och än mer om det visar sig att det är samma kvinna som polisen gått ut och varnat för innan.

Är bekant med offrets pappa och jag kan inte ens sätta mig in i hur han och resterande familj mår för tillfället.

Hoppas hon klarar sig igenom detta!
Citera
2023-06-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Är GM utlänning?

Givetvis
Citera
2023-06-12, 21:57
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Jag skulle bli mäkta förvånade om merparten poliser faktiskt inte redan funderar på att sluta jobba för ett land som blundar för verkligheten och en polisledning som styrs av PK-maffian. Den vanlige polisen önskar nog inte att deras uppgifter snarast är att radarmäta 70-sträckor snarare än att skydda medelsvensson - men beslutet är inte deras.

Och när denna kvinna gång på gång attackerat människor och polisen istället skickas ut på annat - så kan inte ens DE gilla läget.

Hade jag varit polis hade jag, med nuvarande ledning och styrning, tammefan bara gett upp. Men maten ska in eller barnen svälter .. så vad ska dom göra?

Det är alltid någon aktivist och kontorssheriff som är stammis på prideparaden och som aldrig själv behöver se problemen som beordrar poliserna att vara knapphändiga med information och signalement. Ungefär som att de går ut med en efterlysning mest för att få det ur världen, inte för att faktiskt allmänheten ska kunna bidra till att personen i fråga lokaliseras och fångas in, eller att de ska veta vem de ska undvika. Allmänhetens säkerhet betyder inte så mycket för cheferna på de olika instanserna i landet, värdegrunden är allt. Hade jag fått uppdraget hade jag löst alla akuta problem på 12 månader.

En nollvision går inte att uppnå, men man kan minimera riskerna radikalt om man verkligen vill. Men den viljan finns inte tyvärr, because värdegrund. Värdegrunden sätter käppar i hjulet på bokstavligen varenda potentiell lösning, på varenda problem i landet.

Det var även värdegrunden som gjorde att Luna blev våldtagen och halvt ihjälslagen.

Helt otroligt att man inte lyckats hitta kvinnan i tid efter alla rapporterade incidenter. Vilket såklart beror på nedprioritering, underbemanning och ointresse från cheferna men i första hand politikerna. Psykvården är under all kritik och alla vet det, men inget görs. Because värdegrund, tid, pengar.... Men skatt ska de ha.

Citat:
"– Skadeläget är allvarligt, säger polisens presstalesperson Sara Andersson. "

Ovan är tyvärr en mycket illavarslande beskrivning av flickans tillstånd. Många diskuterar kring skillnaden mellan "allvarligt skadad" och "livshotande skadad", och det sistnämnda är något man enligt min uppfattning främst använder för händelser som berör olyckor (trafik- och drunkningsolyckor osv...) men det är såklart inget som är någon regel på något sätt.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-06-12 kl. 22:01.
Citera
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Givetvis

Är det bekräftat?
Citera
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Har det slagit ännu mera slint i Ängelholms stolthets huvud eller vad gjorde Bumbi vid tiden för brottet?
Vem är Bumbi?
Citera
2023-06-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Vem är Bumbi?

https://www.google.se/search?q=emelie+bumbi&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjEm cO5wr7_AhWWmYsKHcCEBt8Q0pQJegQICxAB&biw=1366&bih=6 25&dpr=1

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in