2023-06-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vilket beror på att det i de flesta fall alltid finns en medvetenhet bakom handlingen. Trots att de ibland tror sig vara övernaturliga och odödliga så ger de sig sällan på välbyggda karlar. Dvs de dödar inte enbart för att "rösterna" säger det, utan för att de har en tvångsfixering för att döda någon, och därför vill de ge sig på de mest sköra och försvarslösa offer de kan hitta. Alltså kvinnor och barn. Rösterna är bara ursäkten de själva ger sig när de är inne i denna maniska episod.

Sedan finns det undantag, det finns de som begår våldsdåd utan att ens ha en aning om vad de gör, heter eller ens kan uppfatta och observera sin omgivning. Ett sådant exempel är "frat boy" i Florida som var en helt vanlig snubbe som blev så svårt sjuk en kväll att han beslöt sig för att mörda ett äldre par och äta av ansiktet på dem. Han var dock så inne i sin maniska episod att han inte ens kunde observera poliserna som sparkade och slog på honom eller ens hundarna som bet honom. Han släppte inte taget, för han var inte där rent mentalt. Att polisen hotade med att skjuta honom noterade han inte ens, och inte heller varningsskotten. Så han var helt inne i sin egen värld.

Men så är det oftast inte, de flesta "psyksjuka" ger upp när polisen kommer och när polisen avfyrar varningsskott, vilket tyder på en helt annan medvetenhet och sinnesnärvaro. Även Daniel i Linköping, som högg ihjäl 8-åriga Mohamad och Anna-Lena, var medveten nog att försöka fly och undanröja bevis under sin flykt. De flesta psyksjuka är mer närvarande än vad folk tror.

Hur såg efterlysningen ut gällande den kvinnan som nämns i AB?

Om polisen undanhållit avgörande detaljer och signalement hoppas jag de mår jävligt risigt nu.

Av det lilla som kommit fram påminner det faktiskt lite om Daniel i Linköping fallet. Knivattack bakifrån och oprovocerat.
Citera
2023-06-12, 21:17
Medlem
det var väl inte så många dagar sen isis tyckte o befallde att menasakerna skulle attackera svenskar? även den store högvördige svetsloppan rödnäsa var ju ett motiv tyckte dom?!
Citera
2023-06-12, 21:18
Medlem
Emelie Bumbi

https://youtu.be/3JpGR8ScXR4
Citera
2023-06-12, 21:18
Medlem
Kan man inte göra det till affärsverksamhet att köpa platser i u-länder dit man kan skicka psyksjuka och kriminella? Samtidigt som man självklart drar in medborgarskapet för dess i sverige.
WinWin!
Citera
2023-06-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexlaxar256
Med största sannolikhet kördes hon till akuten i Helsingborg. Visserligen finns där en akutmottagning i Ängelholm också men dom har bara öppet till 20.

Jag var påväg hem från jobbet på E6 söderut mot Helsingborg. Vid 17:30 tiden vid påfarten ”Höja landsväg” kom där en svart civilbuss med blåljus på och en ambulans som körde bakom. Båda fordonen med blåljus riktning Helsingborg.
Citera
2023-06-12, 21:21
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Samma som i Oskarshamn?

Men vet aldrig men Ängelholm och Oskarshamn ligger långt från varandra och är inte enkelt att resa mellan. Man flyttar inte mellan orterna om det inte är någon form av institutionell boende eller migrationsverkets boende.
Citera
2023-06-12, 21:23
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Jag var påväg hem från jobbet på E6 söderut mot Helsingborg. Vid 17:30 tiden vid påfarten ”Höja landsväg” kom där en svart civilbuss med blåljus på och en ambulans som körde bakom. Båda fordonen med blåljus riktning Helsingborg.

Ingen helikopter?
Citera
2023-06-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Om polisen undanhållit avgörande detaljer och signalement hoppas jag de mår jävligt risigt nu.

Jag skulle bli mäkta förvånade om merparten poliser faktiskt inte redan funderar på att sluta jobba för ett land som blundar för verkligheten och en polisledning som styrs av PK-maffian. Den vanlige polisen önskar nog inte att deras uppgifter snarast är att radarmäta 70-sträckor snarare än att skydda medelsvensson - men beslutet är inte deras.

Och när denna kvinna gång på gång attackerat människor och polisen istället skickas ut på annat - så kan inte ens DE gilla läget.

Hade jag varit polis hade jag, med nuvarande ledning och styrning, tammefan bara gett upp. Men maten ska in eller barnen svälter .. så vad ska dom göra?
Citera
2023-06-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Polisen gick ut redan den 31 maj och varnade för denna kvinna, så hon har härjat runt fritt i Ängelholm i nästan 2 veckor.

Begriper inte hur polisen inte kunnat fånga in henne tidigare, då hennes identitet borde blivit känd på så lång tid o efter flera incidenter?!
Citera
2023-06-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Ingen helikopter?

Inte vad jag såg
Citera
2023-06-12, 21:26
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Hur är det med flickan? Först skrev expressen "allvarligt skadad" men nu står det "svårt skadad"?

Låter som att svårt skadad är värre än allvarligt skadad men det kanske inte betyder något.
Citera
2023-06-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Begriper inte hur polisen inte kunnat fånga in henne tidigare, då hennes identitet borde blivit känd på så lång tid o efter flera incidenter?!

De har garanterat haft tag i henne men inte haft tillräckligt för att hålla kvar henne. Det är det som är bedrövligt med dagens psykvård. Hon vill säkert inte läggas in och hon har inte gjort tillräckligt för att hållas inne av polisen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in