2023-06-12, 21:03
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Tycker du inte att det är bra att Maja har sett till att Johannas kriminella leverne har kommit fram i ljuset?

Det är bra att M berättar om Js eskapader om det är sant.
Precis som det är bra att J berättar om Ms deltagande i badrummet.

Två brottslingar som idag berättar om sina egna och den andras brottsliga förehavanden.
Mycket bra för utredarna och rättskipningen.
Citera
2023-06-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Precis. Maja-försvararna gör en ju mörkrädd med deras beskrivningar av människor med npf-diagnoser.

Ja men verkligen inte klokt någonstans!!
Citera
2023-06-12, 21:09
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det är väl en försvarares uppgift? Att så rimligt/rimliga tvivel?
Vi kan inte döma folk och fä till livstidsstraff godtyckligt hur som helst.
Blir Maja dömd för mord i Hovrätten blir jag förvånad.
Om de bevisar hon varit med och mördat Tove och döms för det säger jag inget om det, men då bör det rapas upp lite substantiellt känner jag spontant.
Allvarligt, den lilla lägenheten och det lilla tidsfönstret, Maja har varit helt ovetande..
Förstår inte hur naiva så många är.
Citera
2023-06-12, 21:13
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Hennes pappa säger i förhör att han frågat flera gånger om de hade en kärleksrelation.

Gör han? Kan du referera till eller citera det?
Citera
2023-06-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ja, vi är flera intelligenta postare i tråden som haft ögonen fullt öppna hela tiden. Vi väntar bara på att du och några till skall öppna era också.

Ljög Maja om var Toves tillhörigheter gömts, säger du? Vilken var den lögnen, kan du citera ur FUP, tack? För det är väl inte bara ännu en av alla lögner som ni sprider om Maja, ni som blundar för allt!?

Så vad gjorde MH med Toves nycklar? Slängde ut dem när de körde bil,
Citera
2023-06-12, 21:16
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det är bra att M berättar om Js eskapader om det är sant.
Precis som det är bra att J berättar om Ms deltagande i badrummet.

Vad märkligt, när du nämner vad Maja säger, så lägger du till "om det är sant".
Men när du nämner vad Johanna säger, så gör du inte det. Som om du tror att allt Johanna säger är sant per automatik.

Nu är det väl så att det finns rätt goda belägg för att det Maja berättat i saken är sant, inte minst att andra oberoende av Maja berättat samma sak.
Medan det inte finns några som helst belägg för att det Johanna berättar om Maja i badrummet skulle vara sant. Tvärtom finns det istället en hel del som tyder på att det är en lögn. Inte minst att så gott som allt annat hon säger om den händelsen är lögn och dessutom att det inte är möjligt rent fysiskt att det kan ha gått till så som Johanna beskriver.
Citera
2023-06-12, 21:18
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Så vad gjorde MH med Toves nycklar? Slängde ut dem när de körde bil,

Du kunde inte påvisa någon lögn om Toves tillhörigheter, nej. Som jag trodde.

Att de slängdes ut genom bilfönstret är väl en sanning. I alla fall har det inte beslagits som lögn.
Citera
2023-06-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Allvarligt, den lilla lägenheten och det lilla tidsfönstret, Maja har varit helt ovetande..
Förstår inte hur naiva så många är.

Ja det är helt orimligt, exakta minuter ska Maja ha sovit det blir bara löjligt.
Citera
2023-06-12, 21:24
Medlem
Citat:
Du kunde inte påvisa någon lögn om Toves tillhörigheter, nej. Som jag trodde.

Att de slängdes ut genom bilfönstret är väl en sanning. I alla fall har det inte beslagits som lögn.

Att inte säga sanningen kan också vara en lögn
Citera
2023-06-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Hennes pappa säger i förhör att han frågat flera gånger om de hade en kärleksrelation.
Ja han frågar M om de har en kärleksrelation
man undrar lite vad som gjorde han trodde det?
Citera
2023-06-12, 21:32
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Att inte säga sanningen kan också vara en lögn

"Att inte säga sanningen" kan betyda väldigt många olika saker. Den som ljuger säger inte sanningen. Att inget säga kan däremot aldrig vara en lögn.

Men då förstår jag dig rätt, du ljög när du påstod att Maja hade ljugit om var de gömt Toves tillhörigheter, eftersom Maja aldrig ljugit om det, och det visste du. Lögnare där.
Citera
2023-06-12, 21:34
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ja det är helt orimligt, exakta minuter ska Maja ha sovit det blir bara löjligt.

Alla som sover, sover "exakt" de minuter de sover. Det är inget löjligt alls med det. Det är heller inget löjligt alls att någon som har sömnbrist och är alkoholpåverkad somnar mitt i natten. Det är bara löjligt att tro något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in