2023-06-12, 18:38
Medlem
fattyacids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Det här gör det hela mer besynnerligt. Verkar vettlöst.
”Vittnet Vasilios satt och väntade på bussen i Farsta centrum.
Då hörde han flera skott.
Plötsligt såg han hur en gärningsman riktade ett vapen mot honom och började skjuta.
– Jag kastar mig ner på marken och lägger mig under bänken, berättar han för Aftonbladet.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-skot-mot-mig

Läste precis den artikeln! Håller med det verkar helt jävla bananas om det stämmer. Då är det ju en helt annan nivå, om han faktiskt siktade på att skjuta vem som helst som bara var ett vittne. Herregud så kallblodigt!
Citera
2023-06-12, 18:39
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiljan
Beroende av vart i gången hon var så 10-20 meter innan hon vek av bakom fasaden!

tack
Citera
2023-06-12, 18:41
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Det kunde man ge sig fasen på. Undrar om det är så dessa hjärndöda politiker uppfostrar sina egna barn också? Om dom belönar sina egna ungar med glass och tårta varje gång dom får ett underkänt betyg, går bärsärk i hemmet eller hittar på jävelskap i stan. Vem fan kommer ens på idén att bjuda packet på grillat efter en skjutning!

Grillningar och fotboll alltså. Belöningar....? Ju mer våld desto mer grillning och fotboll. Bra signalering där.
Citera
2023-06-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
Sammanträffande att det dött en 15-åring i Älvsjö för några dagar sen, och att den nu gripne åtminstone tidigare hängt/rånat i Älvsjö? Och även nu en 15-åring död

Jag har noll koll på om det finns en koppling.
Men jag har en god vän i Farsta, och hennes 15-åriga son kände både den kvivmördade i Älvsjö (spelade i samma fotbollslag) och den nu skjutna/dödade 15-åringen.
Så jag vill inte helt avskriva möjligheten att det finns en koppling, då båda offren ändå är kända av samma personer. (Men som sagt, jag har ingen aning om offren kände varandra eller inte)
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Snabbt. Men det spelar inte heller någon roll. Viktigaste är motiv och måltavla.

Flera vittnen har ju sagt tio minuter vilket lät länge men förklaringen kom i senaste intervjun där polisen sa att dom såg bil lämna så tog upp jakten istället för att åka in i centrum. Bra gjort
Citera
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Videon ÄR hemsk att se, men samtidigt så visar den verkligheten och vilket helvete det en gång så fina landet Sverige har förvandlats till.

Var det den omkomne Elias som visades i slutet av videon?

Hur kan en 15-åring som beskrivs som ”världens snällaste” i media vifta med en tjock bunt sedlar? Var nog ett femsiffrigt belopp i den bunten.
Såklart det är bluff och båg. Föräldrar som har noll koll på sin unge och målar upp en bild om en oskyldig grabb. Förtjänar inte att dö men ger man sig in i leken får man leken tåla.
Citera
Medlem
Idrottsföreningen anordnar grillkväll och kyrkan bjuder på kaffe och kakor.
Så bra att det ordnar sig till sist. Någon bör dock också bjuda på kebab.
Vet man säkert om vilken eller vilka som var måltavlor?
Om alla fyra var totalt oskyldiga, så faller Morgan J:s galna påstående om ingen risk för utomstående.
Citera
2023-06-12, 18:43
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Utan att veta något om denne Elias får man väl alltid ta medias beskrivning om brottsoffer med en viss nypa salt. Eftersom ingen, av förståeliga skäl, vill tala illa om någon som precis blivit bragd om livet blir det inte sällan ganska onyanserade beskrivningar av brottsoffer.
Helt enig. Vi får en korrekt och nyanserad bild när rättegången börjar.
Citera
2023-06-12, 18:43
Medlem
bulletproofsouls avatar
https://anonfiles.com/o0iexaw8zc/Far...tigt_fresh_mp4

Länk från anonym källa
Citera
2023-06-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför ska man anta någonting? Vi har bara hennes utsaga, uppläst av en man.
Därför att det är rätt så osannolikt att hon har något med den gängmiljön att göra. Skulle hon varit en anhörig till någon av de andra skottskadade så skulle de uppgifterna ha kommit fram nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Bredvid tunnelbanan, snett bakom Pressbyrån ligger en litet område med stolar och bord med schack spel. Har sett bilder på polisen som går runt där i någon av tidningarna och tittar i gruset.

Det är en öppning/ gång där under tågspåren/stationen.

Skulle tippa på att skotten kom därifrån. Förklarar isåfall även varför det var skotthål i den där reklamskylten utanför pressbyrån

Om det bara varit de två framför tunnelbanan som träffats skulle din teori ev hålla men från den vinkeln skulle inte skotten nå busskurerna eller kvinnan vid cykelstället. Vittnet som satt i busskuren såg ju GM skjuta mot honom, det skulle han inte gjort om GM stod vid gången/ tunnelbanan under tågspåret.

Andra uppgifter har sagt att skytten stod inne i själva ”biljetthallen” till tunnelbanan och sköt utåt åt vänster (uppenbarligen även åt höger sedan då bussarna och cykelstället är på höger sida av tunnelbanan).
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Det här gör det hela mer besynnerligt. Verkar vettlöst.
”Vittnet Vasilios satt och väntade på bussen i Farsta centrum.
Då hörde han flera skott.
Plötsligt såg han hur en gärningsman riktade ett vapen mot honom och började skjuta.
– Jag kastar mig ner på marken och lägger mig under bänken, berättar han för Aftonbladet.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-skot-mot-mig

Med andra ord en "mexikansk kartell" drive-by där de även försöker pricka vittnen och övrigt för skojs skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in