2023-06-11, 22:25
Medlem
Som titeln frågar , Är det inte både klokt och smart av SD att fälla regeringen, Jag kan inte se att sd kan vinna något på att vara knähundar åt M, SD är inte trovärdiga längre i mångas ögon och sviker sina väljare . Visst S kommer att vinna ett nyval alldeles säkert men låt dom göra det och dra det lasset som det sverige är nu .Regeringen har inte kunnat presterar något hitintills av vad man kan förvänta-sig av det dom har lovat väljarna. Däremot verkar inte Tidö-avtalet sjösättas och SD viker sig i invandrar frågan avseende EU: SD BÖR FÄLLA REGERINGEN! Konsekvensen av att inte visa väljarna var man står kommer bli SDs död och en förtroende-kris som kommer vara omöjlig att reparera.
ELLER?
Senast redigerad av Valle75 2023-06-11 kl. 22:28.
Citera
2023-06-11, 22:26
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valle75
Som titeln frågar , Är det inte både klokt och smart av SD att fälla regeringen, Jag kan inte se att sd kan vinna något på att vara knähundar åt M, SD är inte trovärdiga längre i mångas ögon och sviker sina väljare . Visst S kommer att vinna ett nyval alldeles säkert men låt dom göra det och dra det lasset som det sverige är nu .Regeringen har inte kunnat presterar något hitintills av vad man kan förvänta-sig av det dom har lovat väljarna. Däremot verkar inte Tidö-avtalet sjösättas och SD viker sig i invandrar frågan avseende EU: SD BÖR FÄLLA REGERINGEN!
ELLER?
Vad vinner vi på det?
Citera
2023-06-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Vad vinner vi på det?
vore bra om det kommer lite olika infallsvinklar på detta.
Citera
2023-06-11, 22:30
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Som titeln frågar , Är det inte både klokt och smart av SD att fälla regeringen, Jag kan inte se att sd kan vinna något på att vara knähundar åt M, SD är inte trovärdiga längre i mångas ögon och sviker sina väljare . Visst S kommer att vinna ett nyval alldeles säkert men låt dom göra det och dra det lasset som det sverige är nu .Regeringen har inte kunnat presterar något hitintills av vad man kan förvänta-sig av det dom har lovat väljarna. Däremot verkar inte Tidö-avtalet sjösättas och SD viker sig i invandrar frågan avseende EU: SD BÖR FÄLLA REGERINGEN! Konsekvensen av att inte visa väljarna var man står kommer bli SDs död och en förtroende-kris som kommer vara omöjlig att reparera.
ELLER?
bara några frågor så att jag fattar....
- har du funderat igenom vad sd skulle vinna på detta?
- och vad sd skulle förlora på det?
Berätta så får jag se hur du tänker.
ps
följer du noga vad som har hänt sedan valdagen?
ds
Citera
2023-06-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
bara några frågor så att jag fattar....
- har du funderat igenom vad sd skulle vinna på detta?
- och vad sd skulle förlora på det?
Berätta så får jag se hur du tänker.
ps
följer du noga vad som har hänt sedan valdagen?
ds
-
Citera
2023-06-11, 22:35
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
-
Nä du skriver inget om det
Citera
2023-06-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Nä du skriver inget om det
bättre du berättar din ståndpunkt
Citera
2023-06-11, 22:36
Medlem
Enligt S så är det SD som driver regeringen....
Citera
2023-06-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Enligt S så är det SD som driver regeringen....
skit i vad s säger nu--nu handlar det om sds vara eller icke vara i nästa val .
Citera
2023-06-11, 22:38
Avslutad
Tja, eftersom varken M eller SD verkar hålla sina vallöften om lag och ordning och annat smått och gått så är förtroendet förbrukat. Det var liksom det sista av mitt förtroende för politiker som gick åt där. Självklart borde SD slagit näven i bordet och sagt att "det här gick vi inte till val på och vi kan omöjligen ställa oss bakom det här". Men att därmed lämna över till S är som att välja mellan pest och kolera. Känns lite som skit samma det är redan kört för det här landet så varför bry sig.
Citera
2023-06-11, 22:39
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
bättre du berättar din ståndpunkt
jag ser inga bra grejer med att sd gör som du säger.
jag ser bara dåliga grejer som att
1. sd inte går att lita på trots att man har ett avtall och att det därmed blir svårt att i framtiden bilda en allians med sd och
2. De flesta sd.anhängare skulle bli väldigt besvikan på sd
men jag ser inga bra grejer för att få det sverige jag vill ha.
vilka fördelar ser du?
Du måste väl ha sett några eftersom du startar tråden?
Citera
2023-06-11, 22:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag och många fler har skrivit detta tidigare men många tycks ha svårt att förstå hur politik fungerar så det måste upprepas igen.

- SD sitter INTE i regeringen utan är just nu stödparti åt sittande M, KD och L.
- Valet var för cirka nio månader sen och man ändrar inte om ett lands politik på tre dagar, detta är en oljetanker som ska vändas, sånt tar tid.
- Förslag som kommer fram innan valet är saker partiet ska arbeta för, när man väl vunnit en plats så får man börja förhandla om varje fråga med de andra partierna. Hade ett parti som SD fått 50,1% så hade de suttit i en helt annan sits.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in