Citat:
Ursprungligen postat av
picapican
Att kalla varandra för smeknamn är ju en sak. Här handlar det tydligen om att bli en annan person och gå in i en roll. Jag har ingen i min omgivning som använder alter egon. Har bara hört det i kändiskretsar. Att jämföra med Babsan som har drag queen som yrke, är ju något helt annat.
Kan man inte bara konstatera att man blir förändrad när man dricker, måste man gå in en roll och ha ett särskilt namn?
Fånigt värre!
Nu sysslar du med falsk ryktesspridning igen

. Det där är en trådsanning som du och Dialektiker och några till
alter egon sprider. Ska jag behöva citera mig själv igen? Nej det orkar jag inte, du skapar halmgubbar och hoppar över det mesta jag skrev som redan svarar på ditt trams.
Sen dock, känner jag inte för att försvara Ida så värst då hela gänget av deltagare i år verkar överens om att all feedback på hur en partner behandlar en annan är
hat. Dom själva har givetvis rätt att ha åsikter om tittarna men tittarna har inte rätt att ha andra åsikter än ”Gud vad fantastiska allihop är, gud vad modigt”. Tex hur Grävis blev behandlad, det var inte ok. Det är inte
hat att kritisera Carro för hur hon behandlat Agust eller hur Lina behandlat Alex. Det är inte
hat att reagera på Arvids sätt mot Ida.
Det är heller ingen mänsklig rättighet att vara med i en folklig reality på SVT och kunna bete sig hur som helst mot sin match utan att få kritik för det och feedback som är något annat än ”wow, vad modig du är!”, men det verkar hela produktionen plus deltagarna glömt. Det är ett program som finansierats med skattepengar och sänds i public service, tittarna får tycka och tänka och
uttrycka precis det dom ser. Hat är en annan sak. Hat är att som tex Dialektiker skriva att Arvid är ful eller ligger med sin mormor. Att identifiera manipulativt och kontrollerande beteende och bry sig om kvinnors rättigheter är då
fan inte
hat förutom i boken 1984.
Jag känner lite att
I wash my hands nu.