2023-06-09, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Ja hur sjukt var det inte att fredde hade den där listan?? Här får man i allt gulligull en hint om att han är något annat. Dessutom är det ju helt fel att leta efter egenskaper som "glad". Istället bör man ju tänka på vilka grundvärderingar man har och matcha dom i partnern. +eventuella dealbreakers, t ex barn, flytta till en annan stad, streckgubbeböcker ...

Alex borde ha ringt till Arvid istället för Agust. Då hade han fått tipset att säga till Lina "nääe du kan inte komma en dag för tidigt. Jag ska sova hemma hos mitt X. Hon är fantastisk, du kommer gilla henne! Jag har ju bra kontakt med mina X, sen har vi Malin, jag ska nog sova hos henne nästa vecka...."

Då hade Lina blivit dundervåt i de pösiga byxorna och känt magin flöda? Hon kanske till och med skulle uttrycka "Herregud! Vilken gud till man Alex!"

Vad är dessa "grundvärderingar" för något? "Jag gillar att passa tider?" "Jag gillar damfotboll?"
Citera
2023-06-09, 20:31
Medlem
Snusartjejen känns som en kviga i en lagård där bonden försöker avla. Sämsta tänkbara underhållning, varför har trygga svt inte en nödutgång för par där någon får panik? Det kan vara en doft eller annat. Snusarn går ner sig och blir deprimerad av stress.
Senast redigerad av rappytt 2023-06-09 kl. 20:52.
Citera
2023-06-09, 20:40
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Om han inte havererat totalt över boken så kunde det gått bra. Jag tror hon tappade respekten för honom där, undermedvetet lärde hon sig att den här snubben viker sig i allt.

Han hade behövt låta bli att gråta med. Då kanske det kunnat funka. Men han kommer ha inkorgen full på Instagram efter programmets slut, så det går nog bra för honom i slutändan.

Ja herregud, där sjönk han.
Hur kunde han bara foga sig?

Är män såhär rädda idag?
Nej, inte alla. Och jag gillar de som står på sig.
Tänk om han blev sådär skraj för att han hade en kamera upp i ansiktet?

Han kanske är livrädd och fogar sig och är mån om att få till det med henne, för om han skulle visa sig det minsta avvisande så riskerar han hela sin arbetskarriär? Visar han sig ett uns negativ till Lina, så kommer tv-produktionen ihop med Lina metooa och cancella honom totalt.
Det kan vara att han är skräckslagen, i själva verket, men inte intresserad av Lina?

Eller skenar jag iväg nu?
Citera
2023-06-09, 20:42
Medlem
Tycker inte att Ida och Arvid ska fortsätta. De blir ensamma på varsitt håll på fester/resten av livet eftersom Lina vill partysupa och Arvid inte gillar det alls. Finns massor av partners som passar dem bättre. Resten av livet kommer den ena lida av blängandet och den andre av ångest och ensamhet. När det kommer barn får de ta in båda delarna.
Citera
2023-06-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Vad är dessa "grundvärderingar" för något? "Jag gillar att passa tider?" "Jag gillar damfotboll?"

Att man bl.a tar avstånd ifrån rasism, kvinnohat och homofobi.
Citera
2023-06-09, 20:50
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja herregud, där sjönk han.
Hur kunde han bara foga sig?

Är män såhär rädda idag?
Nej, inte alla. Och jag gillar de som står på sig.
Tänk om han blev sådär skraj för att han hade en kamera upp i ansiktet?

Han kanske är livrädd och fogar sig och är mån om att få till det med henne, för om han skulle visa sig det minsta avvisande så riskerar han hela sin arbetskarriär? Visar han sig ett uns negativ till Lina, så kommer tv-produktionen ihop med Lina metooa och cancella honom totalt.
Det kan vara att han är skräckslagen, i själva verket, men inte intresserad av Lina?

Eller skenar jag iväg nu?

Han vill bara vara till lags tror jag. Han verkar vara en mjuk och fin person, men vid 39 års ålder borde han ha lärt sig att man måste i alla fall någon gång välja att stå på sig, även inför människor man tycker om. Och framförallt inför en potentiell partner. Titta på Lina när han viker sig angående boken, och säger att han skäms.. Hon ser ännu mer obekväm ut, hon vill inte vara stränga skolfröken med rädda lilla pojken, men det är den dynamiken det blir och det är för sent att göra något åt det.

Kanske är du något på spåret med kamerateamet, dom har ju haft ett par bråk utanför kameran, det kan hända att han är tuffare då.. Synd i så fall
Citera
2023-06-09, 21:01
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Han vill bara vara till lags tror jag. Han verkar vara en mjuk och fin person, men vid 39 års ålder borde han ha lärt sig att man måste i alla fall någon gång välja att stå på sig, även inför människor man tycker om. Och framförallt inför en potentiell partner. Titta på Lina när han viker sig angående boken, och säger att han skäms.. Hon ser ännu mer obekväm ut, hon vill inte vara stränga skolfröken med rädda lilla pojken, men det är den dynamiken det blir och det är för sent att göra något åt det.

Kanske är du något på spåret med kamerateamet, dom har ju haft ett par bråk utanför kameran, det kan hända att han är tuffare då.. Synd i så fall

Ja, oavsett Lina behöver han morska till sig lite. Det finns nog många kvinnor som skulle ta överhanden med honom. Även de som står i kö för att slå klorna i honom.
Alex måste morska upp sig om han inte ska bli en toffel.
Hoppas han får tag i en mjuk jämlike, som respekterar honom.

Vi får hålla tummarna.
Citera
2023-06-09, 22:11
Medlem
Spider-Girls avatar
Är sista avsnittet på måndag eller är det fler?
För jag kan knappt hålla mig från att Ratsita hela högen. Ida och Arvid har jag kollat, så deras status vet jag, men de andra har jag lyckats låta bli (dock är det väl bara Fredrik och Stina man är nyfiken på, de andra har ju given utgång)
Citera
2023-06-09, 22:17
Medlem
Arvid bor i ett hus för 10 mille, tät grabb det där.
Citera
2023-06-09, 22:22
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer

Nja. Jag är en förespråkare av lika barn leka bäst. Och då tänker jag på saker som t ex är du kristen/annat? Tror du på absolut sanning eller relativism? Var står du politiskt, höger eller vänster? Akademiker? Överklass? WT?! Vad är det mest grundläggande i din livsåskådning, är det att ta det så chill som möjligt, eller är du ambitiös, vad är dina övergripande mål med livet? Hur förhåller du dig till andra människor, vill du ha med andra i allt eller trivs du bäst själv/endast med partner. Osv.

Men sånt här kommer oftast intuitivt, inte att du har en lista. Man känner ju t ex ända genom tv rutan att agust och carro är av helt olika världar. Båda kan säkert uppfattas som "glada och snälla som tycker om mys och skogspromenader" men inte fan passar dom ihop för 5 öre. Olikheterna sitter i deras värderingar.
Citera
2023-06-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Tycker inte att Ida och Arvid ska fortsätta. De blir ensamma på varsitt håll på fester/resten av livet eftersom Lina vill partysupa och Arvid inte gillar det alls. Finns massor av partners som passar dem bättre. Resten av livet kommer den ena lida av blängandet och den andre av ångest och ensamhet. När det kommer barn får de ta in båda delarna.
Det där går verkligen att fixa. Ge Arvid lite tid bara.
Citera
2023-06-09, 23:13
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Arvid bor i ett hus för 10 mille, tät grabb det där.

Han bor väl ihop med sin farmor/mormor i hennes hus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in