2023-06-11, 19:34
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Så enligt dig är inte, järnvägar, vägar, ledningscentraler, komunikationscentra, radio, tv, energisystem, datacenter, hamnar, flygplatser, fabriker, matproduktion transporter, sjöfart, i ukraina inte militära mål, för där arbetar civila?
Ja herregud vad ska man säga.

De som jobbar med sådant ingår väl i totalförsvaret
, eller har jag fel?
Infrastruktur är ju legitima mål.
Citera
2023-06-11, 19:35
Medlem
Teus avatar
Citat:
Du har fått allt om bakfoten.
Vid total mobilisering är det ukrainas regering som har skyldighet att sätta barn sjuka och gamlingar i säkerhet.
Det funkar inte att leva sina liv som vanligt i sådant läge.
Vid total mobilisering är allt militära mål i ett samhälle.
Kvinnor, barn sjuka äldre får skickas till andra länder eller ut på landet.
Det är så det funkar, och är nackdelen med krigsmobiliseringen av landet.
Du är ju idiot på riktigt. Endast aktiva kombattanter anses vara legitima mål i en konflikt. Man skjuter inte på uniformerade sjukvårdare ex.
Citera
2023-06-11, 19:38
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du är ju idiot på riktigt. Endast aktiva kombattanter anses vara legitima mål i en konflikt. Man skjuter inte på uniformerade sjukvårdare ex.
Idioten verkar bara vara ute efter att sabotera tråden med sitt tramsande. Han kan knappast vara så korkad att han tror på vad han säger?

Satans trådsabotör!
Citera
2023-06-11, 19:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Japp. "battle of the bulge" ser ut att snart vara över. Lite skumt att ryssen ödslar resurser där faktiskt. Men Neskuchne ryktades ju ha intagits redan 6 juni så det finns en fördröjning på ca 5 dygn i den officiella rapporteringen.
https://twitter.com/Tendar/status/1667938082375475202

Ja bekräftelserna kommer några dagar efter, vi får nog tro mer på ryktena (Ofta från ryska sidan), som ofta visar sig stämma i efterhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jag syftade på kolonnen och avståndet mellan fordonen som framkom i ryssarnas videos.
Mitt utspel var kanske lite ytligt, jag antar att denna artikel har djupare förklaringar till förlusterna.
The Ukrainian Army Lost Bradley Fighting Vehicles And A Leopard 2 Tank Trying And Failing To Breach Russian Defenses In Southern Ukraine
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2023/06/09/the-ukrainian-army-lost-a-leopard-2-tank-and-bradley-fighting-vehicles-trying-and-failing-to-breach- russian-defenses-in-southern-ukraine/?ss=aerospace-defense&sh=5d35cf5932c9

Citat: "trying-and-failing-to-breach-russian-defenses".
Enligt dessa kartor jag har diskuterat nu i några inlägg är detta omöjligt för Ukraina har inte kommit fram till någon försvarslinje. Denna berömda händelse har antingen inte hänt eller så är dessa "linjer" bara någon sorts teoretiskt brus som inte är riktigt så enkelt och tydligt i verkligheten. Jag tror ju på det sistnämnda men jag tror vi får svar redan om ett par dagar. Kan Ukraina fortsätta som nu så är dessa kartor inte särskilt relevanta, men om det tar stopp nu så finns faktiskt dessa linjer i verkligheten.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaiman
De som jobbar med sådant ingår väl i totalförsvaret
, eller har jag fel?
Infrastruktur är ju legitima mål.
Endast om infrastruktur har militära funktioner. Sprängningen av ex. Nova Kakhovka dammen är ett regelrätt terrorbrott. Likaså är bombningarna av det ukrainska elnätet även det ett terrorbrott. Civil infrastruktur är egentligen off limits men Ryssland är Ryssland så...
Citera
Medlem
Citat:
Så enligt dig är inte, järnvägar, vägar, ledningscentraler, komunikationscentra, radio, tv, energisystem, datacenter, hamnar, flygplatser, fabriker, matproduktion transporter, sjöfart, i ukraina inte militära mål, för där arbetar civila?

Bostadshus skolor förskolor sjukhus köpcentrum dammar vattenreservoarer lekplatser är alla legitima mål för dig då?
Ja herregud vad ska man säga …

Stolpskott
Senast redigerad av El-Strutso 2023-06-11 kl. 19:44.
Citera
2023-06-11, 19:40
Medlem
Sqrbankens avatar
Intressant hur uppgifter om fallande ryska nästen nu tycks tillta. Skulle dessa stämma så skulle jag tro att många ryssar helt enkelt lagt ner sina vapen, något som även användaren Letrangere genom personliga känningar lär ha erfarit.

Eftersom vi (jag åtminstone) inte har den blekaste om hur offensiven egentligen sett ut hittills så kan jag bara fortsätta spekulera och tror UAF senaste dygnet attackerat längst hela sydavsnittet tämligen fierce - och det tyvärr inte utan att åkt på rätt omfattande snytingar - för att nu börjat bräcka vissa partier.

Går det enligt plan så har mobila enheter nu börjat älga fram genom dessa blödningar och omringar således hela försvarsverk. I teorin så ska ryssen förvisso fokusera sin eld resolut på det som sipprar fram genom dessa blödningar men samtidigt så vet vi att UAF under den senaste tiden fokuserat mer än vanligt på att slå ut bla. ryskt artilleri

Nåväl, spekulation som skrivet. Hur det egentligen ligger till blir i alla lägen intressant att ta del av när röken lägger sig.
Citera
2023-06-11, 19:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzershreck
Jag menade att jag inte har något alls emot att Ryzzland dödar ryzzar.

F.ö. så var folkomröstningen en iscensatt fars.

Jo, och det var det jag skämtade om, men farsen är verklighet för ryssarna, och något de måste förhålla sig till om de skall vara konsekventa, men Snauzzer förstår inte sådana saker.

Själv tycker jag hur som helst att Ryssland agerar felaktigt och att det här är krigsbrott, oavsett vad man tänker om befolkningen i dessa ockuperade områden.
Citera
2023-06-11, 19:43
Avslutad
Citat:
Lägg till sjukhus, åldringsboenden, hyreshus, dagis, köpcentrum, teatrar, bostäder, järnvägsstationer, mataffärer,lekplatser och allt annat som behövs i ett land. Precis allt och alla är militära mål för dig
Citera
2023-06-11, 19:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Önskedrömmen är att Putin får lite Poloniumtee.... O en riktigt utdragen död. Prigosvinet överlever kanske inte kriget.

Jag önskar att Putin släpas naken efter en bil på Moskvas gator och totalt förnedras innan och efter sin död. Han skall minnas som mannen som lynchades av folket och där folket spottade på hans lik. Lite som Khaddafi slutade.
Citera
2023-06-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jo, och det var det jag skämtade om, men farsen är verklighet för ryssarna, och något de måste förhålla sig till om de skall vara konsekventa, men Snauzzer förstår inte sådana saker.

Själv tycker jag hur som helst att Ryssland agerar felaktigt och att det här är krigsbrott, oavsett vad man tänker om befolkningen i dessa ockuperade områden.
Visst är det så. Och visst är det så att befolkningen garanterat till 75-85% är pro ukrainsk.
Citera
2023-06-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
All infrastruktur i ukraina är militära mål.punkt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in