2023-06-11, 17:08
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Är du uppvuxen under en sten? Folk i förorten får kriga för sig själva. Vi hade redan problem med Polisen vid 8 års ålder.

Det var polisen som hade problem med er, INTE ni som hade problem med polisen.
Det är en jäkla skillnad, dom gjorde vad som förväntades av dom men troligen inte ni!
Citera
2023-06-11, 17:08
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaktish
Så du vet att dessa två 15 åringar är kriminella ?
Du vet inte ett skit kan jag säga direkt
Vi vet att de tar droger och gör gängtecken. Det räcker dör mig.
Citera
2023-06-11, 17:09
Medlem
Pandalina4s avatar
Så ena MGM är från Södertälje

Citat:
Ursprungligen postat av Bengalboy
https://telgenytt.se/2023/06/11/senaste-nytt-sodertaljebo-gripen-for-mord-i-farsta/
Citat:
Södertäljebo gripen för mord i Farsta
Två 20-åringar greps och misstänks nu för mordet på 15-åringen.
Enligt Lt är en av de misstänkta är skriven i Södertälje, och den andra misstänks enligt tidningens obekräftade uppgifter tidigare ha haft anknytning till Södertälje.
– Varför de var där och sköt är något vi utreder just nu, säger en polis till Lt.
Citera
2023-06-11, 17:11
Medlem
Dom intervjuade precis kvinnan i 60års åldern som blev träffad på radion.
Hon verkade helt. luttrad. Precis som om det vore helt naturligt att man måste vänta sig det när man går ut och handlar en Lördags eftermiddag. ...
Citera
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Hur många 15-åringar har en t-shirt som kostar 3.500 kr?
2 alternativ. Stulen eller billig turkiet-kopia
Citera
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det är en mix av amerikansk hostmedecin baserad på Kodein och sprite och amerikanskt krossat lila godis på den bilden vi ser har man åtminstone förkt efterlikna denna drog genom att ha en lila vätska i en vanlig spriteflaska.
Lean är ett återkommande tema i sydstatsrap från USA.
En efterbliven drog som förkortar livet på sydstatshiphop negrer.
Hostmedicinen är lila. Det har inget med godis att göra. Oavsett så är småkillarna knarkare.
Citera
2023-06-11, 17:12
Medlem
Kvinnan som träffades berättar för Ekot.

Citat:
Ekot har fått en intervju med en av de tre skadade vid skottlossningen under lördagen i Farsta centrum.

Det är en kvinna i 60-årsåldern som var på väg hem från tunnelbanan. Hon blev träffad i ena benet.

– Jag blev skjuten av en förlupen kula. Jag befann mig kanske tjugo meter från händelsen, utanför Farstas tunnelbaneingång. Jag låste upp min cykel tjugo-trettio meter därifrån. Jag hade skymd sikt. Jag såg bara bussholken och pelare. Jag såg inte vad som hände, säger kvinnan till Ekot.
----
Vad tänkte du när det smällde till?

– Jag har lärt mig att känna igen pistolskott. Jag har bott i Farsta länge och jag vet hur det låter vid det här laget, det är inte första gången. Jag hörde det i skogen. Någon provade sitt vapen i en liten skog bredvid mig. Jag vet precis ljudet, jag visste att det var skottlossning. Och ja, jag kände det då, när jag blev träffad.

Tänkte du att det här var riktat mot dig?

– Nej, det tänkte jag inte. Jag förstod att det här var en förlupen kula.
----
– Sen blev allting bra. Och jag blev jättebra omhändertagen. Det visade sig att det var inga farliga skador. Knäet var okej. Det var bara mjukdelsskador, muskulärt, alltså. Kulan gick in och ut och ingenting var i vägen. Ingen nerver, inga blodkärl, ligament, inget skelett.
----
– Nej, det var fem, högst sex snabba skott.
https://sverigesradio.se/artikel/hon-skots-i-farsta-centrum-jag-traffades-av-en-forlupen-kula
Citera
2023-06-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
2 alternativ. Stulen eller billig turkiet-kopia

Han är från Marocko. Troligen fejk köpt på resa när han hälsat på familj.
Citera
2023-06-11, 17:16
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Kusinen säger detta i media
Är det inte en smula märkligt att det alltid och bara är de goda och fina toppenkillarna som skjuts? De som var så snälla, laglydiga, levde för fotbollen och studerade i skolan.
Man behöver inte skrapa mycket på ytan förrän verkligheten visar sig..
Citera
2023-06-11, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Han är från Marocko. Troligen fejk köpt på resa när han hälsat på familj.

Vilket krig är det som pågår i marocko som han flytt från?
Citera
2023-06-11, 17:18
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Hostmedicinen är lila. Det har inget med godis att göra. Oavsett så är småkillarna knarkare.

Det är möjligt att den lila färgen mest kommer från hostmedecinen men man tillsätter krossat Jolly Rancher godis för det mesta vilket kanske bidrar till att livslängden hos brukarna blir kort.
Citera
2023-06-11, 17:18
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Kämpar feminsterna på P3 fortfarande för att spela Yasins låtar? Feministerna försvarade sig med man får skilja på personen och hans musik!

Är ju inte särskilt trevligt om dömda brottslingar fortsätter att tjäna pengar när de sitter inne.
Det är väl därför Arkilov inte får sälja sina tavlor och behålla pengarna och Bill Crosbys serier inte längre visas.
Men det är ju en balansgång. Just rappmusik är alltid positivt att stänga av i mitt tycke

Men mycket för att förebygga gängmiljö och gängens framfart borde nog handla om att ta varje tillfällen i akt att se till att de varken kan tjäna pengar eller framställs som ”häftiga”. Ingen reklam, tig ihjäl och gör det svårt för dem att hålla ihop.

Nu styr ju gängen mycket i våra förorter, tar in skyddspeng från handlare, kräver att tjejer/kvinnor följer klädkoder, använder valda lokaler för knarkförvaring och kräver särbehandling på kaffeer, gym och restauranger. För att inte nämna all narkotikahandel, penningtvätt och hälerier de livnär sig på.

Så länge gängen kan fortsatta och dessutom utöka sin verksamhet kommer det bara bli värre.
Om vi inte stoppar deras framfart utökar de. Gängen ”måste” också upprätthålla sin makt och terrorbalans genom att fortsätta skjuta, hota och döda. Annars tar någon annan över.

Därför blir även unga gängaspiranter eller gängmedlemmar måltavlor, som i Farsta.
Och därför träffas även oskyldiga av förlupna kulor - något som gärningsmännen fullkomligt skiter i och som kommer hända allt oftare.
Senast redigerad av coli 2023-06-11 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in