Citat:
Ja många dör tyvärr men tack och lov så verkar ryssen fortfarande ändå få ta dom största förlusterna när dom ukrainska förtrupperna testar ryssen försvarsförmåga. Visst, det kunde kanske gå något bättre/lättare för Ukraina, det önskar vi alla, men det går i alla fall ändå framåt enligt alla bedömare utom då möjligen rysk slaskmedia då som bara är försiktigt pessimistiska. Sedan har säkert ryssen en del framgångar, man är ju trots allt den näst största armé i Ukraina så konstigt vore ju annars.Jag antar väl att denna källa är minst lika trovärdig som War Monitor3:
Och så har jag också uppfattat det. Men det räcker med en endaste NAFO-tweet om det så går tråden igång på alla cylindrar på det. Egentligen helt irrelevanta "framgångar" i det stora hela.
Man får faktiskt också komma ihåg att riktiga levande människor dör i dessa konfrontationer.
Nej, det är de inte och förklaringen har du här ovan.
Väldigt vad snabbt veckans ukrainska debacle försvann ur medvetandet på många här i tråden.
/.../As for the village of Blagodatnoye, it is also located in the gray zone . The Armed Forces of Ukraine entered the settlement, but did not gain a foothold in it. The retreat of the RF Armed Forces to the surrounding hills is a tactical exchange of advancing equipment and soldiers of the Armed Forces of Ukraine for strategically insignificant villages.https://t.me/Slavyangrad/50380
Given the difficult recent days associated with the loss of a large number of NATO equipment, the Ukrainian telegram troops are trying to create a win from literally every local clash in order to justify the money spent on them by Western masters. Often, these messages are fake. Trust only verified information.
Och så har jag också uppfattat det. Men det räcker med en endaste NAFO-tweet om det så går tråden igång på alla cylindrar på det. Egentligen helt irrelevanta "framgångar" i det stora hela.
Man får faktiskt också komma ihåg att riktiga levande människor dör i dessa konfrontationer.
Nej, det är de inte och förklaringen har du här ovan.
Väldigt vad snabbt veckans ukrainska debacle försvann ur medvetandet på många här i tråden.
Men som väl är så är det ju helheten som räknas.