2023-06-11, 15:27
Medlem
hazey1526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Fullt blåljus- pådrag i Farsta i just detta nu!
Hustrun ringde och berättade.
Nån som vet mera?
Jag passerar om en timme. Då vet jag om det är en vanlig olycka bara.

Ja, helikoptern är uppe här igen och jag har höry många sirener tjuta.
Citera
2023-06-11, 15:28
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
sidan borttagen
Den fanns där nyss om du tar bort * och ersätter med 3
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Håller med , men jag tänkte mer på vad dom gjort mot gänget som betingar ett dödsstraff? Vet inte hur strafflistan ser ut i de kretsarna. Försnillat pengar? Slagit ner någon olämplig person ? Snott knark ? Dödat någon i ett rivaliserande gäng? Ha en släkting som gjort något och att det då blir en familjehämnd? Jag undrar så vad som kan betinga att ngn i gänget säger : Knäpp dom.
Behöver inte gjort något utöver det vanliga knarkjobbet. Det gäller att ta makten över olika territorier, till slut över även de icke-brottsliga i områdena. Kom ihåg klanernas vägspärrar i Göteborg!
Precis som i Libanon när jag jobbade där.
Citera
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
AK4 hade 7,62 i kaliber.

Ja,helt rätt. AK4 använder sig av ammunition i kaliber 7,62 x 51 mm. Patronen som "tappats" såg ut att vara av kaliber 7,62x39 mm, vilket är den kaliber AK47 använder sig av.

/WTF
Citera
2023-06-11, 15:29
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Håller med , men jag tänkte mer på vad dom gjort mot gänget som betingar ett dödsstraff? Vet inte hur strafflistan ser ut i de kretsarna. Försnillat pengar? Slagit ner någon olämplig person ? Snott knark ? Dödat någon i ett rivaliserande gäng? Ha en släkting som gjort något och att det då blir en familjehämnd? Jag undrar så vad som kan betinga att ngn i gänget säger : Knäpp dom.

Det räcker väl med att de langar knark på någon annans territorium. Invandrargängen har väl knappast någon lista på vilken våldstrappa de ska använda då de uppenbarligen är beredda på att döda oskyldiga också.
Citera
2023-06-11, 15:29
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendetta87
Fattade inte heller det där. Om jag hade förlorat en anhörig så hade jag inte suttit i centrum och skurit upp blod. Vad försöker man säga med
det?

En liten fabricering såklart för att få bort fokus på de verkligt oskyldiga som sköts.
Snäll fin fotbollskille,familjen fick själva skura bort blodet GTFO. Vi vet vilka de oskyldiga är och det är 45 åringen och 65 åringen.
Citera
2023-06-11, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Är du vapenexpert från svenska fredsforskningsinstitutet? - Med kunskap i teorin men inte i praktiken?

Jag är en dj.vel på till exempel AK4. - Har inga problem med att få till ett huvudskott från 200 meter. Inte heller med att skjuta ner en helfigur i papp på 500 dito. Och detta utan kikarsikte.

AK:s är halvautomatiska och har därför mindre rekyl än till exempel älgjägarnas favorit 30-06. - Och de har ingen anklagat för att vara svåra att skjuta med av den orsaken.

Alla moderna vapen har räffling. - Jag tror inte gärningsmännen använde en musköt från 30-åriga kriget.

/WTF

Jag tvivlar inte på vad du säger, men AK:n är också helautomatisk. Visst kan man sätta en i pannan på någon på 200m, men då är det med stöd. Stor skillnad om du hoppar ut ur en bil och river loss.

På 50m skulle jag inte kasta in handduken om någon av elsparksriddarna lossade av med en AK4 på automat. På 10-15m skulle det nog vara kört.
Citera
2023-06-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Över 20 skott ska ha avlossats i vad som beskrivs som en vansinnesskjutning, enligt källor till SVT.
– Fyra personer har blivit träffade av automateld i närheten av entrén till tunnelbaneingången, säger polismästare Max Åkerwall.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/15-arig-pojke-dod-i

minst 5 skott i snitt/person...

Varför i helvete blev inte fler skadade (oskyldiga )?
Var tog resten av skotten vägen?
Någon av offren borde blivit perforerade.
Man behöver inte ett automatvapen med som AK7 om man är ute efter en person.
Varför så vitt utspridda offer?
Citera
2023-06-11, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
De ser inte ut så där.
Inte sett bilden på den tappade hylsan.
Annars är den ryska & Natoammunitionen snarlika om man inte ser dom sida vid sida.
https://i.postimg.cc/d1M3RtwH/7-62.jpg
Senast redigerad av Nypan-sr 2023-06-11 kl. 15:35.
Citera
2023-06-11, 15:36
Medlem
Bilen som polisen prejade igår visade sig vara stulen. Den blev stulen i maj 2022. Hur vet vi det? Jo, genom att observera färgen på bilen, som ser ut att vara Valencia Orange eller Sunset Orange. Det finns endast 25 stycken BMW M135i i orange färg i hela Sverige. Dessutom har det bara rapporterats tre stulna bilar av samma modell i hela landet.
Citera
2023-06-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av captainalex
Bilen som polisen prejade igår visade sig vara stulen. Den blev stulen i maj 2022. Hur vet vi det? Jo, genom att observera färgen på bilen, som ser ut att vara Valencia Orange eller Sunset Orange. Det finns endast 25 stycken BMW M135i i orange färg i hela Sverige. Dessutom har det bara rapporterats tre stulna bilar av samma modell i hela landet.
Har du nån länk att den är stulen?
Citera
2023-06-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
sidan borttagen

nej ersätt * i slutet med 3

jag kommer in där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera