2023-06-11, 17:33
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Yes. Men känns som skola/socialtjänst inte har så mycket hjälpmedel. Han ska bara ha en till brorsa, Yassin som nog är yngre.

Borde inte vara skolan, socialtjänstens eller samhällets ansvar.
Han var inte myndig, han hade vårdnadshavare - det var i första hand hans föräldrar/vårdnadshavare som skulle uppfostrat honom och sett till att han inte redan vid 15-års ålder var känd av polisen.
Det är hans föräldrar som - av någon orsak - gjort fel och inte räckt till.

Det är där man kanske måste börja leta förbättringar och förändringar. Kanske ska de inte längre ha vårdnadsansvar för ett barn? Kanske borde de fråntas vårdnads av killens yngre bror?

Det är kanske först när man ser problemet i ett större perspektiv och lägger mer ansvar på de här killarnas föräldrar och kanske andra familjemedlemmar, för att de inte fungerat som uppfostrare och skötsamma yrkesarbetande förebilder, som man kan komma åt en del av problemet.
Citera
2023-06-11, 17:33
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brassens
Mina kusinbarn som väl kände till BO intygar att detta aldrig behövt inträffa.

Polisen får fanimej skärpa sig så att inte fler omvittnat helt oskyldiga snälla välklädda trevliga och roliga fotbollstalanger mördas. Vem ska annars ersätta Zlatan? Och återställa tron på det svenska samhället?

Bristande svenskundervisning ligger i grunden bakom denna tragiska händelse

Vad säger dina kusinbarn som kände BO väl då om honom?
Citera
2023-06-11, 17:34
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
När var du i Houston senast och hängde med dina hoomies Kent?
Du är övertygad om att jag heter Kent på riktigt va? Väldigt vanligt förekommande i branschen i hela USA. Själv håller jag mig mest på västkusten.
Citera
2023-06-11, 17:35
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Ni snackar skit!
Ni vet inget.

En oberoende fältassistent vet bättre än ni.
"otroligt glad och fin respektfull kille"

Polisen befarar hämndattacker efter skjutningen i Farsta centrum
https://sverigesradio.se/artikel/polisen-befarar-hamndattacker-efter-skjutningen-i-farsta-centrum

VARFÖR HÄNDER DRABBAR DETTA ONDA DENNA FINA KILLE?

Hehe.
"Fältassistenter", brukar väl oftast vara så kallat "avhoppade" fd. gängkriminella snubbar som dock ofta bli påkomna med återfall i brottslighet.
Citera
2023-06-11, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det finns tyvärr många AK4 i omlopp, stora stölder begicks under 90-talet.
De säljs idag från Bosnien och tjeckiska zastava med.

De 90tals karabiner går väl inte att mata med 7.5 hollow tips som våra gangster snorungar skjuter varandra med.

Jag tror inte att någon av dem använder 9mm kulor i sina drive byes. Rätta mig gärna
Citera
2023-06-11, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Borde inte vara skolan, socialtjänstens eller samhällets ansvar.
Han var inte myndig, han hade vårdnadshavare - det var i första hand hans föräldrar/vårdnadshavare som skulle uppfostrat honom och sett till att han inte redan vid 15-års ålder var känd av polisen.
Det är hans föräldrar som - av någon orsak - gjort fel och inte räckt till.

Det är där man kanske måste börja leta förbättringar och förändringar. Kanske ska de inte längre ha vårdnadsansvar för ett barn? Kanske borde de fråntas vårdnads av killens yngre bror?

Det är kanske först när man ser problemet i ett större perspektiv och lägger mer ansvar på de här killarnas föräldrar och kanske andra familjemedlemmar, för att de inte fungerat som uppfostrare och skötsamma yrkesarbetande förebilder, som man kan komma åt en del av problemet.

Jag ska pudla! Verkar som han inte var känd av polisen för småbus utan känd som att göra småbus i hans område (alltså av vänner osv).
Citera
2023-06-11, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Skjuten i höger ben. Mjukdelsskador. (Luttrad dam, då hon säger, att en 15-åring tidigare sköts i en angränsande port.)

.
Hon sa att hon träffades i knät men att kulan tog i mjukdelarna så knät går att rädda
Citera
2023-06-11, 17:37
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ett rejält diversifierat gäng får man ju lov att säga, tonårspojkar, medelålders män och gamla damer. Eller har du missat vilka som träffades?

Tänkte på grabbarna, uttryckte mig slarvigt. Såklart helt sjukt att oskyldiga drabbas, men jag har fått nog av gängslödder och ser gärna att de dör allihop.
Citera
2023-06-11, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Christer
De säljs idag från Bosnien och tjeckiska zastava med.

De 90tals karabiner går väl inte att mata med 7.5 hollow tips som våra gangster snorungar skjuter varandra med.

Jag tror inte att någon av dem använder 9mm kulor i sina drive byes. Rätta mig gärna

Jodå, finns många glocks m.m. därute.
Citera
2023-06-11, 17:38
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Du är övertygad om att jag heter Kent på riktigt va? Väldigt vanligt förekommande i branschen i hela USA. Själv håller jag mig mest på västkusten.

Hursomhelst lär det var vimto i flaskan för man smugglar knappast in amerikansk hostmedicin till Farsta.
Och Kodein är den sketnaste opiaten som finns.
Citera
2023-06-11, 17:39
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsayin88
Sant. Respektlöst att skjuta barn och bland allmänheten. På det sättet var 90-talet bättre i Sthlm. Nu skjuts det för minsta lilla. Behövs bara ett rykte. Ingen sanning längre.

För ett tag sen sköt man i benen,för att skada.Räckte bara att en dödades med skott mot huvudet och idag skjuts alla mot huvudet.
Citera
2023-06-11, 17:40
Medlem
https://file70.gofile.io/download/040cfe7c-64d9-488b-9880-06904a4c44e8/16C75C4B-9AE5-409F-8D01-45A1ED8EDFE2.jpeg

07a, Allieu/Aujolle har nämnts som namn.. vilket är den rätta stavningen på den andra 15åringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in