Citat:
Hen menar nog att de försöker tiga ihjäl rasisterna. "Tyst röst instämmer" finns visst plötsligt inte längre.
Märkligt kan man tycka, att de inte försöker tiga ihjäl mig. Det är några i tråden som ideligen säger emot sig själva i sina fatala och bedrägliga försök att framstå som rättfärdiga, när det i själva verket är tvärtom.
Det går inte att förneka att det är flera som vittnat om att Maja varit mobbad bland annat för sitt utseende, och att det har påverkat henne så till den milda grad att hon stannade hemma från skolan i ett helt år. När hon sedan började på gymnasiet så möttes hon av sina gamla mobbare igen. En mycket tuff situation för en person som Maja, helt klart. Åsså kommer en massa rasister hit till tråden och fortsätter mobba henne, och då tas de i försvar eller skall "tigas ihjäl", men när jag påpekar otyget, då är det inget snack om att tiga ihjäl någon längre. Det hade ju varit utomordentligt enkelt annars. Bara ett enda inlägg att inte svara på, eller att förmedla ett alternativt svar. Men det har inte kommit några alternativa svar. Bara en dålig bortförklaring om att Maja var med vid mordet. Men där gällde ju skuldbeläggningen av Maja att hon skulle reagerat innan mordet, och det skulle ju i så fall Johannas ex också ha gjort. Han var till och med självkritisk på den punkten, så ur det perspektivet så medger han att han förtjänar den kritiken som vissa i tråden menar är befogad för i alla fall Maja. Jag ser det väl som att reaktionen på mitt svar på Reviews fråga bekräftade mitt svar mer än något annat. Återigen klarade mobbarna inte av att få strålkastarljuset riktade på sig.
Ingen förtjänar att mobbas, särskilt inte för sitt utseende, och det gäller Maja i denna tråden också.