2023-06-11, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kan det inte ha berott på ett eldavbrott och man då helt enkelt gjort en omladdning och en kula hoppade ur?

Vapnen som dessa drägg använder är säkerligen inte rengjorda likt vapenvården man gjorde i lumpen.

Det är marxtiska AK 47 dom använder. kan inte jämföras med Svenska kvalité bössor som AK4.
Citera
2023-06-11, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppodumle
Mamman hade skrivit i Farsta gruppen:
Det var min son tyvärr.

Personligen har jag aldrig fattat anhöriga som orkar gå in på Facebook när man precis förlorat sitt barn eller liknande.

Är en man som skrivit där,..att det är sonen.
Enligt namnet bor han i Bandhagen /Högdalen
Citera
2023-06-11, 08:05
Medlem
Det är ju inte första gången de skjuter hejvilt bland folk vid tunnelbanan mitt på ljusa dagen och oskyldiga får tyvärr ta emot skotten.

Var ju inte så längesen de sköt vid Skärholmen tunnelbanan där några oskyldiga fick ta emot skotten.

Jag tycker synd om alla som behöva bo i dessa områden.

Man får lita sig på turen att inte bli beskjutna i ett krigszon som det är nu med drogkriget.

Den 45 åriga mannen blev skjuten där vid trafikskolan där min lillasystern brukade gå på... Hemskt att de ska ta ut shootout på allmäna platser mitt på ljusa dagen.
Citera
2023-06-11, 08:11
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Nu lärde jag mig något. Tack. Vilka gäng är det som styr i HBG för övrigt?

Det har jag ingen aning om. Jag tror inte det är lokalt arrangerat. Det är någon/några i Sverige som sköter den logistiska kedjan för vidare transport. 500 kg Kokain beslagtogs ju söder om Stockholm.

Två albanska män tog sig in på hamnområdet i Helsingborg ifjor och bröt upp en container. Vittjade den på 50 kg kokain. De greps i anslutning till brottet.

- Det är uppenbart at det finns någon/några med kopplingar till Sydamerikanska knarkkarteller i Sverige. - Annars släpper inte kartellerna iväg tonvis med kokain till en obskyr liten nordeuropeisk hamn som Helsingborg.

https://www.primicias.ec/noticias/sucesos/toneladas-cocaina-incautadas-contenedor-banano/

/WTF
Citera
2023-06-11, 08:12
Medlem
Kruger76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Första Polisenbilen var på väg 2-3 minuter efter skotten .. de ligger inte kvar i centrum, utan i Larsboda / Telestaden .

Efter 5 minuter hördes ett 10-15 tal polisbilar komma körandes från alla håll.

Mötte säkert 10-15 utryckande polisbilar på väg upp till Stockholm.
Citera
2023-06-11, 08:34
Medlem
Det positiva är att GM snabbt kunde gripas och att denna dödsskjutning snabbt kommer uppklaras till skillnad från majoriteten utav skjutningarna som sker i vårat trygga, demokratiska, och framgångsrika välfärdsland. Hoppas att häktningsframställan släpps inom kort!

”Jag upprepar, Sverige har aldrig varit tryggare”
Citera
2023-06-11, 08:37
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Det är marxtiska AK 47 dom använder. kan inte jämföras med Svenska kvalité bössor som AK4.
Nja Ak47,an tastades att ta upp från lera och gick att skjuta med . Ak4,an från lumpen hade rätt ofta eldavbrott trots extrem vapenvård..Nu finns det väl i och för sig olika kvalitet på AK47an också.ammunition påverkar också..
Citera
2023-06-11, 08:37
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller

AK47 är känd för att vara världens mest lättanvända och pålitliga automatkarbin. För övrigt är inte AK4 svensk, det är en tysk Heckler & Koch konstruktion från 1950-talet som kallas G3.

/WTF
Citera
2023-06-11, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Folk oroar sig bara för felskjutningar och felsprängningar.
Men det som händer är maktkamp mellan afrikaner som gör sig fria från muslimer, blandade gäng delas, och folk är beredda och skjuter tillbaka.
Därför så det blir det mer som på Haiti, inte bara felskjutningar och felsprängningar där svensson drabbas utan regelrätta gatustrider med militära vapen fast fast med en massa sprängningar också.
Tror knappast att detta har religiösa anknytningar så att det skulle handla om att frigöra sig från några muslimer känns väldigt otroligt. Fast du menar kanske frigöra sig från folk med ursprung från Mellanöstern?
Citera
2023-06-11, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppodumle
Mamman hade skrivit i Farsta gruppen:
Det var min son tyvärr.

Personligen har jag aldrig fattat anhöriga som orkar gå in på Facebook när man precis förlorat sitt barn eller liknande.

Namn på mamman? Eller kan du ladda upp inlägget för oss som inte är medlem i gruppen?
Citera
2023-06-11, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leps.Senk
De är s.k "farsta yngre" , bo kan mycket väl ha ingått i 23ST.
Har vi någon aning om vem BO nummer 2 är ?

Lite roligt ändå https://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20230529_1118&inO=36

Tror denna skjutning kommer vara starten på årets hämdkarusell.

23st lär vilja slå tillbaka med kraft..
Citera
2023-06-11, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
AK47 är känd för att vara världens mest lättanvända och pålitliga automatkarbin. För övrigt är inte AK4 svensk, det är en tysk Heckler & Koch konstruktion från 1950-talet som kallas G3.

/WTF

Stureplan-skjutningen?

AK47 som användes i Farsta är betydligt lättare att komma åt då det var så billigt att tillverka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in