2023-06-11, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Sjukt konstig händelse ändå. Peppra folk mitt på ljusan dag, fly ut på E4:an i en röd bil och köra som galningar. Åker fast direkt. Känns som att GM varit redigt påverkade före- och efter dådet?
Riktig CP-nivå rakt igenom. Impulsivt och vårdslöst. Hade haft bättre chans att fly polisen på en Voi i 20 km/h.
Citera
2023-06-11, 03:07
Medlem
What-The-Fucks avatar
Jag tycker att det finns flera märkliga omständigheter vad det gäller den här skjutningen. - Några vittnen säger att de hört 5-6 skott, andra att de hört eld från ett maskingevär. Kvällsblaskorna uppger att de fått uppgifter om att ett automatvapen hittats vid genomsökning av den stoppade röda BlatteMittiWägen-auton.

Men det märkligast är vilka offren är, hur & var de träffats (hittats).

2 st utanför tunnelbanestationen (pojkar 15 år),
1 st på en gata i närheten (man 45 år))
1 st utanför Centrumkyrkan (kvinna 65 år)

Centrumkyrkan i Farsta ligger väl i 180 grader motsatt riktning mot tunnelbanestationen?

Har gärningsmännen (som måste varit både drogade & efterblivna) skjutit vilt omkring sig åt alla håll, eller har de äldre (förmodligen oavsiktligt) träffade BO i skadat tillstånd försökt fly i olika riktningar och kommit en bit?

Några här har pratat om Kalshnikovs. - Finns det några belägg för att ett sådant vapen har använts?

/WTF
Citera
2023-06-11, 03:21
Medlem
Livat i Farsta nu? Finns de kopplingar till tillslaget häromdagen?
Citera
2023-06-11, 03:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
23 ST har länge styrt Farsta
https://www.krimfup.se/articles/gangen-i-stockholm-23st

Kan de vara de som är BO / GM ?
Det ingår ju en 30 tals personer i nätverket
De är s.k "farsta yngre" , bo kan mycket väl ha ingått i 23ST.
Har vi någon aning om vem BO nummer 2 är ?
Citera
2023-06-11, 04:11
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKiTSUR
Om man pausar detta klipp så ser man ena grabben ligga på rygg med blod under huvudet. Troligen han som dog på plats.
https://twitter.com/Ghostfriend01/status/1667578108264808450
Folk oroar sig bara för felskjutningar och felsprängningar.
Men det som händer är maktkamp mellan afrikaner som gör sig fria från muslimer, blandade gäng delas, och folk är beredda och skjuter tillbaka.
Därför så det blir det mer som på Haiti, inte bara felskjutningar och felsprängningar där svensson drabbas utan regelrätta gatustrider med militära vapen fast fast med en massa sprängningar också.
Senast redigerad av becko 2023-06-11 kl. 04:13.
Citera
2023-06-11, 04:12
Medlem
Terrorattack?

Varför skjuter man random människor? Knappast att hon 65 åring börja jaga dom med handväskan så dom kände att dom måste döda henne.

Vänstern är nog nu nöjda nu.

Är man ute efter någon så skjuter man den personen, börja någon jaga en så kan man skjuta bredvid och fortsätter personen då kan man skjuta personen.

Är det för att dom inte vill ha vittnet så faller det med tanke på att det fanns för många vittnen.

Men jag misstänker för mycket sex med djur, incest, fullsmockad med droger så lär man inte ha många hästar hemma så man skjuter allt som rör sig.
Citera
2023-06-11, 04:40
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Jag har redan fått två inlägg raderade, så jag försöker mig på ett GW-inlägg.

Det som är lite förbryllande är hänsynslösheten. Det hade väl varit hur lätt som helst för någon torped att fälla de här gossarna i ett mer obefolkad terräng? Faktum är ju att det här t o m bräcker dådet där Adriana mördades eftersom det iaf var på natten. Vem i helskotta kan beordra detta? Det måste ju varit ett privat initiativ från mördarna.

Vart stoppades den röda BWM:n, och vem tillhör den?
Senast redigerad av Charles-Lynton 2023-06-11 kl. 04:49.
Citera
2023-06-11, 05:04
Medlem
Dom verkade skjuta urskiljningslöst! Jag tror på att detta är ett terrordåd!
Citera
2023-06-11, 05:09
Medlem
Masingas avatar
Gjorde inte polisen en räd dagen innan i "förebyggande" syfte i just Farsta?
Citera
2023-06-11, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Gjorde inte polisen en räd dagen innan i "förebyggande" syfte i just Farsta?

Då kan det ju vara konsekvensen efter det! De vill väl hämnas, hota och skrämma polisen!
Citera
2023-06-11, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Jag tänker på GM. Jag tycker personligen att man inte ska gå så djupt in på ett BO.

Om BO är kriminell och ingår i gäng är det av intresse för att förklara händelsen. Etnicitet är intressant för många svenskar då Sverige lider av stor invandring med utanförskap. Gängkjutningarns är till 100% relaterat invandrat utanförskap. Inte så konstigt att etnicitet efterfrågas i dessa skjuttrådar.
Citera
2023-06-11, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Folk oroar sig bara för felskjutningar och felsprängningar.
Men det som händer är maktkamp mellan afrikaner som gör sig fria från muslimer, blandade gäng delas, och folk är beredda och skjuter tillbaka.
Därför så det blir det mer som på Haiti, inte bara felskjutningar och felsprängningar där svensson drabbas utan regelrätta gatustrider med militära vapen fast fast med en massa sprängningar också.

Bodde de skjutna grabbarna i Farsta? Bara svartskallar som går runt de liggande. Har Farsta blivit ghetto? Nyfikna går runt bland döende utan att hjälpa. Vedervärdigt.
Senast redigerad av Ang_rita 2023-06-11 kl. 05:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in