2023-06-11, 05:19
Medlem
What-The-Fucks avatar
Jag fruktar är att våldet bara kommer att eskalera. Min tanke är som så här:

Mycket stora partier av kokain har beslagtagits i Sverige.

500 kg söder om Stockholm
150 kg i Göteborg
460 kg i Helsingborg

Dessa mängder tyder på att det finns kopplingar mellan kriminella i Sverige och Sydamerikanska knarkkarteller.

Jag har följt utvecklingen i det fina sydamerikanska landet Ecuador där mycket av kokainet transporteras ifrån. - För 5-6 år sedan ansågs det tämligen fredligt i förhållande till sina grannländer Colombia och Peru. Men, så fick de mexikanska knarkkartellerna upp ögonen för landet, som en utskeppningsbas för sitt kokain.

De tämligen småbrottsliga gatugängen började liera sig med olika mexikanska karteller. - Våldet eskalerade på kort tid till en nivå som nästan är ofattbar. Dels för att olika gängbildningar ville sätta sig i respekt och ta kontrollen, dels för att de styrdes av order från Mexico.

De senaste två åren har hundratals dött under gängstrider i enbart fängelseupplopp...

2021 dog 123 fångar i enbart (ett) fängelseupplopp i hamnstaden Guyaquil där det svenska kokainet skeppas ifrån. (Sprängningar, halshuggningar, skjutningar), militär fick sättas in.

Begreppet "Cikarios" är numera frekvent brukat i Ecuador.

- Vi är på väg i samma riktning i Sverige. Begreppet "Cikarios" är tillämpbart även här.

Gud förbjude att de svenska kriminella nätverken börjar ta order från Mexikanska karteller. - Isåfall är vad vi ser nu bara en mild västanfläkt mot vad som kommer att komma. - Jag hoppas (förmodligen fåfängt) att politikerna inser allvaret. - Vi vill inte se 12 avhuggna huvuden i Farsta-rondellen.

/WTF
Citera
2023-06-11, 05:27
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Jag har redan fått två inlägg raderade, så jag försöker mig på ett GW-inlägg.

Det som är lite förbryllande är hänsynslösheten. Det hade väl varit hur lätt som helst för någon torped att fälla de här gossarna i ett mer obefolkad terräng? Faktum är ju att det här t o m bräcker dådet där Adriana mördades eftersom det iaf var på natten. Vem i helskotta kan beordra detta? Det måste ju varit ett privat initiativ från mördarna.

Vart stoppades den röda BWM:n, och vem tillhör den?
Problemet är väl att måltavlorna har förstått att ska man klara sig så måste man röra sig bland allmänheten. Vilket får torpederna att skjuta bland allmänheten.
Citera
2023-06-11, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck

Några här har pratat om Kalshnikovs. - Finns det några belägg för att ett sådant vapen har använts?

/WTF

En patron 7,62x39 FMJ låg på marken,
det märkliga är dock att det var en intakt patron och inte en hylsa vad jag kunde se på bilden.
Citera
2023-06-11, 05:55
Medlem
LordOfWaffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrippedVisions
det märkliga är dock att det var en intakt patron och inte en hylsa vad jag kunde se på bilden.

Låter som den klassiska 'göra mantelrörelse fast man har patron i'.
Citera
2023-06-11, 05:59
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfWaffles
Låter som den klassiska 'göra mantelrörelse fast man har patron i'.

Låter som en trolig förklaring. - Speciellt för någon som är peppad på adrenalin och droger. - Någon som har lite svårt att veta vad han gör.
Citera
2023-06-11, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olonam
Jag satt i kyrkan när det sköts. En av dom som blev skjuten i benet var en svensk man vid 40 års åldern. Det var ungefär 6 skott. Hemskt att detta får pågå mitt i centrum. Två av dom som jag var med gick ut och hjälpte till. Det tog drygt 10 min innan polis var på plats.

Vilka idioter som gick ut, hoppas för guds skull att det inte räddade livet på något gängkriminellt avskum.
Citera
2023-06-11, 06:07
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Jag har redan fått två inlägg raderade, så jag försöker mig på ett GW-inlägg.

Det som är lite förbryllande är hänsynslösheten. Det hade väl varit hur lätt som helst för någon torped att fälla de här gossarna i ett mer obefolkad terräng? Faktum är ju att det här t o m bräcker dådet där Adriana mördades eftersom det iaf var på natten. Vem i helskotta kan beordra detta? Det måste ju varit ett privat initiativ från mördarna.

Vart stoppades den röda BWM:n, och vem tillhör den?
Problemet är väl att måltavlorna har förstått att ska man klara sig så måste man röra sig bland allmänheten. Vilket får torpederna att skjuta bland allmänheten.
Citera
2023-06-11, 06:10
Medlem
-GGs avatar
Skadeläget på apa nummer två?
Citera
2023-06-11, 06:13
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrippedVisions

Var har du sett den bilden?
Citera
2023-06-11, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balalalikola
Här kan ni se ”BO” Elias, 08, Marockan till vänster på bilden.

https://twitter.com/Ahmed85327606/status/1667654414599876608/photo/1

Misstror dig inte men varför ser bilden ut som den är tagen ur någon parodi på gangsterrap från slutet av nittiotalet? Färgsättning, kläder, handtecken osv.

Kan krasst konstatera att det knappast rör sig om någon större förlust.
Citera
2023-06-11, 06:15
Medlem
EBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janga-langa
Jag och tjejen kommer åka ut till Farsta under dagen idag och se om vi kan hjälpa till.
Har tillgång till bil
Hjälpa till hur?
Citera
2023-06-11, 06:20
Avstängd
buhbyes avatar
Inte hunnit se så mycket mer än att man lyckats fått tag i en Röd BMW (förvånande verkligen....) men var det blatte eller svartskalle som lekte pangpang denna gången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in