2023-06-10, 17:27
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Men med tanke på hur lång tid det tog för honom att skriva det brevet, så lyckades han ändå bibehålla ett stort mått av ilska. Han var arg över att inte få vara med på rekonstruktionen i många år ...

Han var ute i media och vevade samma helg som de två stora rekonstruktionerna var.

Men efter 1992 tystnade han, på alla fronter, av någon anledning. Eller?

KTH-studenten PH blev mördad 1992. SE kanske var med i någon konspiration som mördade OP och insåg att de var ute efter säkerhetschefen PH på Skandia och att de inte skojade. Efter det teg både PH och SE.
Citera
2023-06-10, 18:18
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Inte så krångligt eftersom samtalet med LP och springandet i gränden är påhittat, liksom klocktittandet.

Tvärtom TAR han möjligheten att ge ett missledande signalement: mörkblå täckjacka.

Han spann vidare på det som framkom i "Extra: Rapport"?
"Är". Så det är bevisat nu?
Citera
2023-06-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
GM-SE:s prioritering framstår som svår att få ihop.

Han väljer noggrant bort möjligheten att få stort inflytande över signalementet på GM till förmån för något mycket mer diffust: en silhuett i gränden som skulle kunna vara GM (och som han vet är ett vittne), eller en påhittad silhuett i gränden som skulle kunna vara GM.

Man kan undra varför det skulle vara av sådan betydelse för honom att få tipsa om grändmannen att han avhänder sig möjligheten att få avgörande inflytande över hur GM såg ut.

Varför klär han täckjackan på en oklar gestalt i gränden istället för direkt på den som han såg höll i revolvern?
Det blir nog för nära händelsen och risk för att försäga sig.
Var nog smart av GM-Se att utelämna en beskrivning av gärningen.

Han vet inte heller vilka andra iakttagelser som gjort på honom direkt innan och efter skotten.

Jag har inte hunnit spela bridge än. Men vilka förmågor som är bra att ha om man är duktig.

För SE var duktig på bridge.

Att bluffa och ha pokerfejs kan kommit väl till pass för en förslagen GM-SE.

Har du spelat bridge?
Citera
2023-06-10, 18:36
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig

De tre sakerna hänger nära ihop. Om en av dem inte stämmer faller korthuset.

Vilken av dem stämmer, menar du?
Citera
2023-06-10, 18:40
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
KTH-studenten PH blev mördad 1992. SE kanske var med i någon konspiration som mördade OP och insåg att de var ute efter säkerhetschefen PH på Skandia och att de inte skojade. Efter det teg både PH och SE.

Du är som en sån där postmodern storfräsare som alltid söker efter det där ärret i vävnaden.

Om någon liten detalj sticker ut, är du alltid där och nystar fram ett helt garn.

SE kan också ha varit nöjd med att allt fokus låg på CP under 90-talet, tack vare Aschberg och Fylking.

(Detta går dock inte ihop med hans eventuella andra karaktär, brevskrivaren från Norrtälje ...

Om han nu inte hade förändrats på sex år.)
Citera
2023-06-10, 19:18
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Kan anledningen vara att man utrett Sydafrika och hittat ingenting? Och ja, jag vet att du anser att samma sak gäller SE.

Skillnaden är att den svenska staten, genom Krister Petersson, pekar ut en oskyldig man enbart för att spara pengar.

Det är ynkligt och närmast att betrakta som en statskupp.

Jag tror att många, med mig, hade varit mindre engagerade om Krister Petersson inte varit så förbannat illa insatt i ärendet.

Det har väl varit på tal tidigare i tråden att den mannens karriär borde synas i sömmarna.

Chansen/risken att det räckt till en hel jävla säsong av ”Uppdrag granskning” är tyvärr stor.
Citera
2023-06-10, 19:30
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig

Det måste vara påhittat för annars faller både Netflix och Filter ihop och blir till aska. Tänk slutet av ”Avengers: Infinity War”.
Citera
2023-06-10, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Skillnaden är att den svenska staten, genom Krister Petersson, pekar ut en oskyldig man enbart för att spara pengar.

Jag tror att många, med mig, hade varit mindre engagerade om Krister Petersson inte varit så förbannat illa insatt i ärendet.

Det har väl varit på tal tidigare i tråden att den mannens karriär borde synas i sömmarna.

Chansen/risken att det räckt till en hel jävla säsong av ”Uppdrag granskning” är tyvärr stor.

Kan du bevisa att Krister Petersson pekade ut SE för att spara pengar? Det har jag svårt att tro.
Citera
2023-06-10, 19:34
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Du är som en sån där postmodern storfräsare som alltid söker efter det där ärret i vävnaden.

Om någon liten detalj sticker ut, är du alltid där och nystar fram ett helt garn.

SE kan också ha varit nöjd med att allt fokus låg på CP under 90-talet, tack vare Aschberg och Fylking.

(Detta går dock inte ihop med hans eventuella andra karaktär, brevskrivaren från Norrtälje ...

Om han nu inte hade förändrats på sex år.)

Det är ändå uppfriskande att du inser att Engström måste ha haft multipla personligheter för att Filterbubblan inte ska spricka. Tänk filmen ”Mina jag & Irene”.
Citera
2023-06-10, 19:50
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Det handlar om att Engström-spåret, för mig och många andra tydligen, är särkilt viktigt eftersom åklagaren pekade ut honom som en så sannolik gärningsman att fortsatt sökande efter en mördare är meningslöst.

Detta betyder att det blir särskilt viktigt att peka på vilket okristligt uselt arbete åklagaren gjort.

Dessutom så hade det kanske gått att hitta bevis mot mördaren/mördarna om man lagt 5 år på att utreda ett uppslag med något som liknar substans.

- Sydafrika, tourettes-utropade Melander exempelvis den 10 juni 2020.
Ja istället för att redan från dag 1 rikta all uppmärksamhet på vår man.

https://www.youtube.com/watch?v=RbT5KuhrU38&t=400s

Skoja bara, istället fyllde man en massa pärmar med till exempel Sydafrikaspåret, kurder och CP allt vad det nu har varit under den långa resans gång.
Senast redigerad av MrBarnaby 2023-06-10 kl. 20:21.
Citera
2023-06-10, 19:58
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det är ändå uppfriskande att du inser att Engström måste ha haft multipla personligheter för att Filterbubblan inte ska spricka. Tänk filmen ”Mina jag & Irene”.

"Mina jag & Irene"? Det låter onekligen som en kioskvältare för Klonarmén ...

Nej, det är en hypotes att han hade flera brevskrivar-karaktärer som han roade sig med,

Men visst, det vore intressant med en psykiatrisk analys utifrån befintligt material.

Tänk istället förhöret i "The Usual Suspects" ...
Citera
2023-06-10, 20:00
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Konferensen var dock gedigen, vid en andra genomlyssning.

Den gråtfärdighet som ni brukar prata om ser mer ut som nervositet.

Är det inte dags att granska alla konspirationsteoretiker istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in