2023-06-10, 19:17
Medlem
HippieKillers avatar
Hört från folk som fastnade i vimlet, 2 snubbar med skotthål i huvuden, Nån annan skjuten samt en oskyldig dam skjuten i benet av förlupen kula.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Kan någon peka ut på en karta där personerna påträffades? Två vid tunnelbanan men vart hittades de andra? Blev alla skjutna vid tunnelbanan och de två andra sprang vidare? Eller blev alla skjuten där de hittades?
Avspärrat utanför pizzerian Lilla Bas också, så möjligen där.

(59.2448049, 18.0942860)
Senast redigerad av Grillboll 2023-06-10 kl. 19:21. Anledning: Fel bild
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Folk står och tittar och filmar istället för att känna efter puls o starta HLR.. säger ju en del om de med..
Ja det är äcklande att se hur folk agerar om det ligger två skadade på marken. Gå därifrån om du inte kan göra någon nytta och i det om du inte kan akutsjukvård så kan du som minst hellre hålla någons hand än hålla i kameran och filma. (Om du dör kan det vara trevligt att iallafall ha någons tröst oavsett varför du avlider).
Citera
Bannlyst
Eftersom många bär väst så siktar dom väl på huvudet, om några oskyldiga stryker med är inte så noga..
Citera
2023-06-10, 19:18
Medlem
Varför har det blivit en trend att filma (och kolla på) döda människor eller människor som kämpar för sitt liv?

Det är väl bara psykopater som gillar sånt?

Jag har svårt att se såna videos, oavsett vad BO har gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Exakt. Väntade nyligen i 20 minuter+ på ambulansen till en strokedrabbad. Hur snabbt kom ambulans till platsen här?
Detta säger väl allt! Staten släppte barnamördaren i Märsta efter ett dygn, man lägger alla resurser på invandrargangsters och bryr sig inte om att vi svenskar dör när vi väntar på vård. Hur länge ska detta få pågå?
Citera
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur många kan HLR? 0.1% av populationen?
Man kan ju ändå försöka!
Har för mig det finns en hjärtstartare,vid ingången där bussarna går.
Citera
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HippieKiller
Hört från folk som fastnade i vimlet, 2 snubbar med skotthål i huvuden, Nån annan skjuten samt en oskyldig dam skjuten i benet av förlupen kula.
Mest synd om damen såklart
Citera
2023-06-10, 19:19
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Folk står och tittar och filmar istället för att känna efter puls o starta HLR.. säger ju en del om de med..

Om någon har alla attributen som hör till en adidasriddare som Hanif kallar dem så skulle även jag nog passa på det här med att försöka hjälpa och i stället avlägsna mig från platsen.

Det samma skulle även gälla om det ligger två biffiga taturade tjurnackesvenskar i HA väst och blöder.

De har liksom ett eget ansvar för den situation de befinner sig i som gör att jag inte skulle känna att det är värt risker med blodsmitta eller att en fiende till dem dyker upp runt hörnet efter att ha laddat om.

Men en sexåring, eller någon som inte bär tecken på att vara kriminell skulle få min hjälp oavsett etnicitet helt utan att jag skulle tänka på risk.

Alla liv är inte lika mycket värda att riskera sitt eget liv för, men det sitter inte i hudfärgen eller vilket land man kommer från.
Citera
Medlem
Fy fasen, R.I.P ser väldans döa ut på filmen
Citera
Medlem
HippieKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Svenskar.

Låg 2 svarta killar skjutna
Citera
2023-06-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Man kan ju ändå försöka!
Har för mig det finns en hjärtstartare,vid ingången där bussarna går.

Men om det stämmer att killarna blev skjutna i huvudet finns det inte så mycket att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in