2023-06-10, 17:42
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Afrikanska korrupta förtryckarländer där den ena är värre än den andra vill mäkla fred - fan tro't.
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e

Man tror det är ett skämt att skurkländer skrubbar Vladimir Putin på ryggen.

Kan handla om länder som är beroende av livsmedelsimport från Ryssland och Ukraina.

Egypten är definitivt det, förmodligen också Senegal.
Citera
2023-06-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ukraina förlorade 74 tunga pansarfordon igår (fotodokumenterat). Ryssland förlorade 15 (ej fotodokumenterat).

Vart hittar jag dessa fotodokument?
Citera
Avslutad
Citat:
Ukraina förlorade 74 tunga pansarfordon igår (fotodokumenterat). Ryssland förlorade 15 (ej fotodokumenterat).
Spelar väl ingen roll så länge ryssen blir bortkörd från ukrainsk mark där de inte har att göra. Åk hem och våldta era egna flickebarn vämjeliga motbjudande ryssäckel!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreath
Vart hittar jag dessa fotodokument?

Fanns på twitter.
Citera
2023-06-10, 17:47
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Fanns på twitter.
Nej.
Citera
2023-06-10, 17:48
Medlem
Citat:
Fanns på twitter.

Fanns? Så dom finns inte längre? Låter skumt. Varför har dom försvunnit?
Citera
2023-06-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Jag sa inget om ryZZkt fredsförslag. Det var DU VATNIK som i sann ryZZk anda missförstod. Jag skrev att det SNACKAS mer nu OM fredsförhandlingar. Länken jag postade visade att DANMARK är beredda att hållasamtal. FÖRSTÅR du nu?!

Med tanke på att du fortfarande frågar om jag förstod, så är det ju ännu mer uppenbart att du själv inte läst artikeln som DU postade.

Så, nej jag fattar inte att DANMARK är beredda att hålla samtal. Om vad skall de hålla samtal i så fall?

Artikeln handlade ju om att Rasmussen anser det vara viktigt att flera är inblandade OM det kommer till fredssamtal. Inte alls att Danmarks regering har beslutat att bjuda in till några sådana för att ge Ryssland några favörer. Ryssland var ju faktiskt till och med UTESLUTNA som part i det MÖJLIGA fredssamtalet. LÄS för helvete vad du själv drar ur röven

Här! Jag hittade en källa som hänvisar på exakt det du försöker peka på...eller åtminstone ofrivilligt gör

https://www.youtube.com/watch?v=Pt3vWklYT6M&ab_channel=Zathow
Citera
2023-06-10, 17:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu börjar jag bli rädd att Scholtz börjar återigen bli "vintage-Scholtz" som går på lugnande :

Tysklands statsminister Olaf Scholz sier han vil snakke med Vladimir Putin om kort tid og be den russiske presidenten trekke styrkene sine ut av Ukraina.

Planene om en telefonsamtale med Putin ble kunngjort på et kirkemøte i Nürnberg lørdag. Der på pekte Scholz at han har snakket med den russiske presidenten tidligere.

– Jeg planlegger å gjøre det igjen snart, sa den tyske regjeringssjefen.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/06/10/195928357/scholz-vil-snakke-med-putin

Livrädd att han skall föreslå att Putin får ett "frikort" mot att Ryssland drar sig ur, samt att Eu kommer att ta räkningen för allt som blivit förstört !
Du behöver nog inte oroa dig för Scholz. Det finns inte på kartan att ryssen ska vinna det här kriget. Det är helt uteslutet. Svarta havet och Krim är enormt viktigt för Europas framtida säkerhet.
Citera
2023-06-10, 17:56
Medlem
Jofs avatar
Vad tror ni om att göra som tyskarna gjorde en gång. Körde runt franska befästningarna.
Längre väg visserligen.
Citera
2023-06-10, 18:00
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Ja, de har gjort framsteg.

Putin gömmer sig!

Tror inte det.

Offensiven har inte lyckats.
Citera
2023-06-10, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Tror inte det.

Offensiven har inte lyckats.
Det är inte en 2 timmars Hollywoodfilm så det återstår att se hur det artar sig.
Citera
2023-06-10, 18:08
Medlem
Citat:
Frågan nu är om säkerhetszonen kan gå inne i Ukraina eller i östra Polen. Ukraina åker på storstryk om du inte inser det.

Man funderar ju lite kring Rysslands psy-ops-strategi. Man kan ju tänka sig olika nivåer och grader av gaslightande. Kanske ordineras hjonen olika CP-störningsgrader i troll-fabrikerna? ”Ivan, du kan kalla dig fyllot och kör 80% CP-sjuk trollning så tar Igor och kallar sig för en bergskedja och går full-blown utvecklingsstörd ryss-CP så åtminstone 80%-procentarna framstår som RIMLIGARE i sina totala lögner och galenskap. Blir spännande att se om detta leder till någon framgång på slagfältet i slutändan.

Bye-Bye
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in