Min tro är att mordet hände i all hast. En reflex som blev dyrbar för J. Hon ströp sannoligt T i vredesmod. Den tjejen, J, är en skithög.
M har ställts inför fullbordat faktum. Den tjejen är en vilsen följare som är under J:s fullständiga kontroll.
J får ett långt straff men inte livstid.
M får ett kort straff för brott mot griftefriden. Det med att hon sitter eller ligger och sover överallt tror jag inte på men hon medverkar inte aktiv till T:s död.
Döden kom plötsligt i ett raseriutbrott från en som inte kan tygla, sig.
Det är min teori och det ska bli intressant följa målet i HR.
Kan det vara ett inlärt beteende efter att ha vuxit upp i pingströrelsen? Att skylla ifrån sig allt på dj*vulen? I det här fallet JJ?
Ingen aning faktiskt. Maja verkar inte direkt levt efter den kristna läran hon fostrats i. Men samtidigt har hennes uppväxt präglats till den hon är idag.
Själv tror jag hon haft konflikter inombords under ett par års tid, där hon ställt frågor till sig själv om sin adoption, sina diagnoser, vem hon är, är den kristna läran rätt osv. Detta tror jag hon försökte frigöra sig ifrån efter att hon träffade Johanna, och skapade därefter en egen identitet.
Hur någon reagerar under stark påverkan av någon annan och i pressade situationer speglar inte nödvändigtvis deras personlighet.
Js bekräftelse av M förefaller fungerat som en drog hon blivit beroende av och gjort allt för att åtnjuta. Som alla andra drogberoende blir drogen det primära och sinnet grumlas i jakten på densamma.
För att ta sig ur måste man först inse att man är fast i ett beroende, ha en enorm vilja att komma loss och ha styrkan att genomföra det. M verkar inse att hon är fast, men har inte vilja att dra sig ur och definitivt inte kraft till det.
Jag kan också tycka att det är märkligt att hon inte brutit ihop fullständigt under de pressande förhören, men Ms fulla tillit till J och att deras story skulle fria dem är troligtvis orsak till att hon hållit sig till den och förnekat allt annat. Deras story blir hennes sanning, fasaden utåt, men inom henne förefaller det varit krig eftersom hon berättat för samsittaren.
Ms pokerface under förhör och rättegång tror jag är ett väl inövat beteende då hon tydligen haft för vana att ljuga om sina förehavanden både för föräldrarna och skolan. Som jag ser det säger det inte något om vad hon känner.
Jag tror inte att M ljuger då hon berättar om sina känslor, därför tror jag inte heller att hon deltagit I badrummet. Men jag är öppen för att jag kan ha fel. Dock ser jag inte indicierna som övertygande.
Under förhören kan hon ha 'slutit sig' och 'gått in i sig själv' såsom hennes coach beskriver att hon kan göra när hon har ångest. Samsittaren uppger ju att hon mår dåligt. Jag uppfattar nte det som att M hade ett 'pokerface' under rättegången. En del kroppsliga reaktioner på stress t ex.
F'lip klarade inte heller att lämna J trots att han också fick höra en del om hennes mörka sidor och blev illa behandlad. Så något har J som gör att hon kan binda vissa individer till sig.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-06-10 kl. 13:00.
Faktiskt klassisk psykopatiskt beteende. När psykopaten gör något fel är det alltid pga något annat eller någon annans gärning. Någonting har fått dom att göra det som blev fel. Alla felbeslut förskjuts till någon annan. Aldrig tas egenansvar och skuldkänslorna uteblir.
Det är inte ovanligt att även personer ned npf har dessa svårigheter. För dem finns dock stödjande träning att tillgå.
Hat är ett starkt ord och att beskylla andra för att hata är ännu ett påhopp av dig
Jag känner inget hat till någon
Däremot kan man tycka jäkligt illa om vissa människors handlingar
Och det gör jag till de här båda tjejerna
som är riktiga lögnare och de lät T anhöriga få lida ännu mer i ovisshet och letande
de höll mun om vart de slängt T som en sopa i skogen
Jag får ont i magen av bara tanken vad är det för empatilösa monster som gör så
Det här är inget tonårsbus
Det är ett mord
En ung tjej har mist livet
hon har blivit dödad och illa tilltygad
En mamma och en pappa har fått sitt barn mördat
Syskon har mist en syster
En pojkvön mist sin flickvön
Och många vönner har mist en vön
Och det är på ett vidrigt sätt
Tänk vilken hemsk dödsångest Tove måste ha haft
Och det enda du tänker på är att M ska frias och helst med ett fett skadesånd
Du har inte en tanke på T anhörigas livslånga helvete och oändliga sorg som de får gå igenom
Fy fan
Bra skrivet. Jag hatar inte heller en enda människa, men liksom du kan jag avsky vissa människors handlingar.
Såsom det JJ och MH har gjort mot TT.
Är det någon som jag träffar fysiskt som jag får dålig magkänsla av så går jag därifrån direkt. Vill inte må dåligt pga andras elakheter/ondska och beblandar mig inte med såna personer. (En lärdom för livet.) Idag kan jag spåra sånt hos folk.
Tror inte att någon i tråden VILL att MH ska frias, däremot att hon kanske kommer att frias juridiskt är tyvärr ingen omöjlighet. I mina ögon är hon inte alls oskyldig.
Som Flashmaner skrev: "Då kommer hon antagligen få ett fett skadestånd". Det kan tyvärr stämma. Men jag tvivlar på att han tycker att det ska vara så. Jag läste det som ett krasst konstaterande av honom. Han anser visst att domen mot MH inte kommer att hålla pga brist på bevis, men jag tvivlar på att han anser att hon är oskyldig. Så har inte jag uppfattat det.
Ett sånt ev skadestånd till MH blir dessutom skyhögt över vad de lidande anhöriga kommer att få och det kommer i såfall se väldigt illa ut. Vi får hoppas att det inte blir så.
Senast redigerad av zilvereko 2023-06-10 kl. 13:46.
Under förhören kan hon ha 'slutit sig' och 'gått in i sig själv' såsom hennes coach beskriver att hon kan göra när hon har ångest. Samsittaren uppger ju att hon mår dåligt. Jag uppfattar nte det som att M hade ett 'pokerface' under rättegången. En del kroppsliga reaktioner på stress t ex.
F'lip klarade inte heller att lämna J trots att han också fick höra en del om hennes mörka sidor och blev illa behandlad. Så något har J som gör att hon kan binda vissa individer till sig.
Jag uppfattar inte heller något pokerface, men många i tråden menar att frånvaron av tydliga reaktioner vittnar om empatistörningar, vilket jag inte alls tror på.
Då hon bevisligen haft för vana att ljuga om sina förehavanden, tror jag hon även nyttjat det under förhören när hon haft möjlighet. Jag tror dock inte att det finns endast en enkel förklaring till hennes beteende utan att det är resultat av flera samverkande faktorer.
Min tanke var att noggrant gå igenom alla hennes förhör och analysera hennes svar och därmed reaktioner, men livet kom emellan och tiden försvann.
Så rätt, hon är långt mera knäpp än någon ens kan ana.
Samma gäller när hon berättar hur väl hon kämpade med att dra kroppen över gruset, tills hon grät av utmattning.
För att inte tala om när hon tar med sig ett stearinljus för att "hedra" den kompis hon nyss har mördat samt bränna kroppen av "omtanke".
Så udda, så bisarr tankevärld. Lögnerna avlöser varandra och hon levererar med inställningen att få ut mesta möjliga fördelar. Slug och skrupelfri, fast fortfarande ung och oslipad när det handlar om att läsa av sin omgivning.
När det först framkom uppgifter i tråden om att hon eventuellt hade anlagt en brand och att ytterligare en obebodd villa hade stått i brand samma natt, tänkte jag i mitt stilla sinne att J hade anlagt den senare i avledande syfte. Vilket också M berättade i förhör.
Ostraffad, ja. Men med smak för eldsvådor och en redan inledd kriminell bana.
Många seriemördare har också varit ostraffade, fram tills polisen kunnat gräva upp lik efter lik ur fridfulla trädgårdar.
Bra skrivet. Bra fångat.
Det fetade:
Lyssnade inatt för andra gången på JJs vittnesmål från TR där hon berättade hur hon tänkte med släpandet ut i skogen och eldandet. Tänkte "herreguuud".. Det var så sjukt att jag mådde illa (igen). I hennes värld tycker hon kanske att det hon sa ska låta förmildrande, men det ingav bara äckel - och det uttalandet var vad som krävdes för att jag fullt ut skulle förstå hur sjuk i huvudet JJ är.
Lyssna från 1:40:00
Min tro är att mordet hände i all hast. En reflex som blev dyrbar för J. Hon ströp sannoligt T i vredesmod. Den tjejen, J, är en skithög.
M har ställts inför fullbordat faktum. Den tjejen är en vilsen följare som är under J:s fullständiga kontroll.
J får ett långt straff men inte livstid.
M får ett kort straff för brott mot griftefriden. Det med att hon sitter eller ligger och sover överallt tror jag inte på men hon medverkar inte aktiv till T:s död.
Döden kom plötsligt i ett raseriutbrott från en som inte kan tygla, sig.
Det är min teori och det ska bli intressant följa målet i HR.
J hade uttalat att hon ville se T död bland annat till de två äldre vännerna. Men hon hade också googlat på att 'mörda diskret'. Jag tror inte att detta var planen från början att döda T i sin egen lägenhet utan att J som du är inne på inte kunde kontrollera sitt hat den natten. Jag tror också att det blossade upp inom henne och att överfallet överraskade T och att förloppet gick snabbt (om man nu kan säga så om ett mord). Dock verkar J varit mentalt förberedd på att döda.
Som du tror jag att M ställdes inför fullbordat faktum. Js beskrivning av M s agerande i badrummet är vag och verkar inte rimlig med hur M ska hållit ned Ts armar. Inte heller Ts påstådda stryptag. Eftersom M erkände gravfridsbrott och därmed pekade ut J så gissar jag att J vill hämnas på något sätt och därför placerar M i badrummet
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-06-10 kl. 13:46.
Jag tycker att du resonerar sakligt och framför allt rättvist. För bägges redogörelser om hur dumpningen av kroppen gick till, stämmer väl överens. Här har J intagit en både orädd, aktiv och pushande roll. Man borde kunna ta hänsyn till omständigheter i en fällande dom.
Den som påstår att M uppvisar avsaknad av känslor har missat att lyssna på rättegången för hon är nervös, spänd, ångestfylld med återkommande tankeblockeringar. Det går vare sig att missa eller bortförklara.
Hon har varit högst motvillig och uttalar både i förhör och rättegång att hon aldrig ville något av detta, men kände sig rädd för J. Bilfärden är det värsta hon har varit med om. Finner ingen anledning att tro att hon är ondskan själv och skådespelar.
Inget i J:s utsaga motsäger heller påståendet om känsloavstängning. Att försöka förstå reaktioner och döma mindre leder oftast till en klarare bild av en situation; att backa några steg och bara betrakta, för det är så lätt att hamna i fällan att låta sig kidnappas av sina egna olustkänslor.
Då ter sig också en avtrubbad och motvillig reaktion under förhören, mer begriplig. Det går sällan att hålla vissa känslokanaler öppna medan andra isoleras.
Min personliga bedömning är att detta inte är hela sanningen utan vad som väger tyngst är det starka känslomässiga beroendet till en personlighetsstörd väninna, där hon slits mellan rädsla för hämnd och osund lojalitet - vad händer om hon släpper fram upplevelsen och framförallt; hur gör man? Samsittaren berättar att M ägnade mycket tid åt att se och lyssna på media till följd att hon mådde väldigt dåligt.
Utgår vi från att M endast hade fragmentariska minnesbilder till en början, kom media att bli en hjälp för att sätta ihop alltfler bitar. Samtidigt som ångesttrycket ökade vilket är en naturlig följd när påträngande minnen börjar pocka på.
I ett förhör 2 dec uppger hon, att hon har gått in på djupet för att få fram minnen av vad som har hänt. Detta efter att ha haft samsittaren i sin närvaro under ett par-tre veckor.
Fakta är att hon tog tid på sig att förklara. Men att likställa avtrubbningen och förnekandet med en empatisk störning eller ren nonchalans, är att intellektualisera. Som jag ser på saken.
Fakta är också att M har gett förklaringar till sina reaktioner. Att konstatera är en sak, att intressera sig för vad som ligger bakom olika sätt att reagera fodrar att jag tillfälligt lägger undan mitt egna moraliserande för ett öppnare sinnelag.
Beträffande sömnen så är det väl ett frågetecken kring vilka ljud hon i sådana fall har hört, om hon befann sig i sängen och inte i badrummet med J.
Hon ska självfallet dömas för det/de brott hon har begått. Varken mer eller mindre.
Att dömas till livstids fängelse, 18 år ung och på såpass osäkra uppgifter, är grymt och brutalt av ett rättssamhälle. I så fall kommer denna dom att sätta ribban för framtida domar.
Ur Domslutet:"Tingsrätten anser att åklagaren med den skriftliga bevisningen och de preciserade uppgifter som vittnet Lahanj Kornasan och rättsläkaren Aleksandra Lazarevic lämnat styrkt att Maja Hellman ljuger om vissa sekvenser. Tingsrätten anser även att Johanna Leshem Jansson ljuger om flera sekvenser i händelseförloppet".
TR menar att T föll till golvet efter kl 02:40. M:s app visar på steg strax därefter; TR anser därmed det vara styrkt att M ljuger om den sekvensen.
Att J ljuger, är definitivt styrkt då hon menar att T föll till golvet några minuter efter ankomst lgh; dvs strax innan kl 02:00.
Jag läste Johannas ex F:s förhör nyligen, på nytt.
Där framkommer att han (mycket) likt Maja går med på att göra saker och sedan själv uppfattar att han gjort fel, men har svårt att erkänna det.
Precis som Maja, har hans moraliska kompass rubbats av Johannas störda psyke, men medan Maja har svårare att se detta klart (kanske på grund av den långa tiden hon varit med Johanna, att det började vid 16 års ålder och det hemska som sedan hände), har F förstått efteråt vad han varit utsatt för.
Jag kallar det ren och skär psykisk misshandel.
Kan vara lättare att förstå vad Maja genomgått under dessa år med en person vars mörka, mörka tankar genomsyrar henne och sedan förmår andra att också medverka i hämndaktioner som de manipulerats att tro handlar om "moral", om man läser Fs vittnesmål.
A 153/774
"En bil sprayades ner med ordet ”Bitch” och detta anmäldes 2021-09-12. Du pratade om
denna händelse tidigare och i förra förhöret. Kan du berätta mer om det?
Johanna sa till mig innan de skulle göra det att de skulle göra det. Jag försökte inte stoppa det,
vet inte varför. Jag hade inte kunnat stoppa henne.
Hon gör det hon vill göra. Vart var ni då när hon berättade?
Hos henne tror jag. Men det var bara jag och Johanna där då. Maja var med när de sprayade
bilen. E*llen trodde att det var Johanna på direkten.
Måste varit något som hänt i E*llen och Johannas relation innan. Jag visste inte att detta var
anmält. E*llen skrev på sociala medier att någon gjort det.
Samma med branden, jag ville inte säga för vad skulle Johanna kunna göra mot mig då? En
normal människa gör inte sådant. Så därför sa jag inget.
Samma varför jag var så lugn mot henne i förhållandet. Så hon inte skulle göra något mot mig.
Som person är jag lugn, men extra lugn mot henne.
Har ni träffats efter ni gjort slut?
Två gånger tror jag.
Hur var det då?
Hon var glad.
Vi har utredningsuppgifter som säger att du ska ha varit med Johanna och Maja strax innan
nära och/eller på brottsplatsen. Strax efter.
Kan du berätta om det? Vi har fått till oss att du och Maja och Johanna varit i din bil, du ska
ha släppt av Maja hemma och Johanna och du åkte därifrån.
Jag kan nog varit med henne på dagen. Samma dag. Men på samma plats som när de gjorde
det var jag inte.
Jag såg inte att det hände. Maja bor ju väldigt nära E*llen. Kan vara att jag släppte av Maja och
Johanna och sen hämtade Johanna.
Jag hämtade Johanna längre ner, utanför kvarteren. inte på brottsplatsen. Jag visste ju om att
det skulle hända. Men inte när jag släppte av dem.
Det tror jag inte. Jag var inte med och gjorde det. Men jag sa inte ifrån när de skulle göra det.
Jag vågade inte säga ifrån. Hon sa att det var E*llens bil hon skulle spraya.
Var Maja med?
Ja, Johanna sa det.
De köpte sprayfärg. Det har jag fått återberättat för mig. Har för mig att Majas föräldrar hittat
en sprayburk.
Har du sett någon sprayburk hemma hos Johanna?
Nej, tror inte det. Jag antar att de köpt den på Biltema.
Johanna berättade för dig att de skulle köpa sprayfärg?
Ja.
Och att Maja var med och sprayade?
Johanna sa att ”vi” ska spraya E*llen bil.
Och sen efteråt har Johanna sagt att Majas föräldrar hittat sprayburken.
Sa du emot?
Nej. Hon hade inte slutat ändå, hon hade gjort det ändå.
Men hon litade så mycket på dig att hon berättade för dig innan?
Ja. Vi var ihop.
Vad sa hon?
Att hon skulle spraya bilen.
Varför?
Johanna tyckte inte om E*llen. Johanna bråkade med många.
Något mer Johanna gjort mot någon?
Nej förutom bilen och branden.
Jo, en sak till. Med Laura Lens, som Johanna slutat vara kompis med. Fick höra av Jesper när
jag pratade med honom. Samma kväll som Johanna kom hem till Laura,
efter att hon ringt många gånger till Laura. Dagen efter Johanna varit och ringt på så var
Lauras backspeglar knäckta på hennes bil. Tror det var i samband med det.
Jesper sa att de trodde att det var Johanna som gjort detta då.
Är du säker på att du inte var med/eller såg vad som hände gällande skadegörelsen av bilen?
Jag kan ha släppt av Maja och Johanna hos Maja, och sen har jag hämtat upp Johanna. Jag var
inte med och gjorde det.
Jag har inget minne av att jag släppt av och hämtat. Men nu när ni säger att ni har uppgifter om
det, så tänker jag att det måste vara så det hänt.
Att jag släppt av dem och sen hämtat upp Johanna. Jag spekulerar. Vet inte om jag visste när
de skulle göra det.
Hon sa inte ”ikväll” ska jag spraya?
Kommer inte ihåg.
Sa hon till dig efteråt?
Ja. Hon sa att hon skrivit bitch på bilen.
Vad tänkte du då?
Jag såg bilden som E*llen lade upp. Då tog jag en bild på inlägget på min Ipad och skickade till
Johanna.
Johanna svarade typ haha, eller något liknande.
Hur känns det här nu då?
Jag känner mig korkad att jag inte stod emot. Jag vet inte varför, måste varit att jag var rädd
eller något. Jag vet att det var fel. Men jag sa inte ifrån mot henne. "
Majas version:
A153/1212
"BF: Vi känner ju till de här bränderna. De är ju polisanmälda så det kan ju väl finnas kanske
att vi kan återkomma till dig om det här. Är det mer saker som har hänt kring Johanna och
andra människor som du känner till?
M: På vilket sätt menar du?
BF: Ja av brottslig karaktär om vi säger så. Det här är ju grova brott vi pratar om. Det är
riktigt grova brott när syftet är att döda en annan människa. Oavsett hur man gör det så är det
grovt brott. Finns det andra brottsliga gärningar som du känner till?
M: Eh, hon spraymålade en annans bil, en annan persons bil för att hämnas.
F: Vems bil var det?
M: E*llen D*anlid. "
//
"F: Men vi kommer att prata vidare om dem vid ett annat tillfälle och det sista du nämnde var
ju det här med E*llen.
M: E*llen D*anlid.
F: Och en bil som var, vad sa du? Spray.
M: Ja hon, Johanna spraymålade den.
F: Spraymålade den?"
Som det verkar återkom man aldrig till sraymålningen av bilen. Det kom så mycket annat efter det, med Johannas erkännande och sedan de andra dödshoten runt J*ulia, någon kille som Maja haft något med, som Johanna ville hämnas på, balkongkillen osv.
Det framstår som att om Johanna inte hade åkt fast här, hade ytterligare någon förr eller senare dött.
Att inte inse att den här tjejen Johanna har en mycket farlig påverkan på de personer som kommer under hennes inflytande, är att blunda.
J hade uttalat att hon ville se T död bland annat till de två äldre vännerna. Men hon hade också googlat på att 'mörda diskret'. Jag tror inte att detta var planen från början att döda T i sin egen lägenhet utan att J som du är inne på inte kunde kontrollera sitt hat den natten. Jag tror också att det blossade upp inom henne och att överfallet överraskade T och att förloppet gick snabbt (om man nu kan säga så om ett mord). Dock verkar J varit mentalt förberedd på att döda.
Som du tror jag att M ställdes inför fullbordat faktum. Js beskrivning av M s agerande i badrummet är vag och verkar inte rimlig med hur M ska hållit ned Ts armar. Inte heller Ts påstådda stryptag. Eftersom M erkände gravfridsbrott och därmed pekade ut J så gissar jag att J vill hämnas på något sätt och därför placerar M i badrummet
Jepp, klockrent från början till slut. Även jag tror att Johanna dels blev påverkad av något Tove sa eller gjorde, som t.ex. att det inte fanns mycket att se i badrummet, och det gjorde det ju inte heller. Och kanske stötte emot Johanna när hon gick ut ur det trånga badrummet, och det var allt Johanna behövde för att det där hon planerat så länge till sist skulle triggas. Hon hade ju redan läst på hur hon skulle göra.
När det gäller varför Johanna försöker sätta dit Maja så bör man ha i åtanke att psykopater inte tänker som vanliga människor, men också att de är helt orimliga i sitt sätt att se på hur de själva behandlas i relation till hur andra ska behandlas. Flera mycket sådana intressanta exempel i SVTs Dokument Inifrån serie Skamlös om norrmannen och hans fru. Så det är mycket rimligt som du skriver att Johanna tycker att Maja förtjänar att dömas för mord även om hon inte var där. Det kan till och med vara så att Johanna tycker att Maja förtjänar det just för att hon inte var där, och hjälpte henne.
Att Johanna skuldbelägger Maja för att hon åker dit för mord är verkligen ingen högoddsare.
Johanna berättade själv för olika personer, det hände ingenting, så du kan lägga ner ditt dravel om att skuldbelägga Maja för all skit som Johanna hittar på.
Vad jag minns så var det väl bara till någon pojkvän J slängde ur sig att det var hon som eldat hos ex?
Vet du fler som J berättade för att hon eldat hos folk?
Det var inget citat där jag använde ordet tyvärr inom parantes. Det var min egen text.
Prof Eriksson skriver:
”Om det aspirerade materialet utgöres av fett (’…’ fettliknade’ icke nedsmälta födoämnesdelar…’) kan man dessutom inte bortse från att påvisande av fett kräver speciell preparationsteknik, och inte överhuvudtaget påvisas vid standardmässig preparation för mikroskopisk undersökning.”
Så - tyvärr - använde AL inte den speciella vätska som bör användas om man letar efter fettinnehållande maginnehåll. Hon använde i stället den standardvätska som rutinmässigt brukar användas på andra preparat där man inte vill/behöver hitta fettrikt maginnehåll.
Därför kan eventuellt fettrikt maginnehåll i lungvävnaden ha lösts upp och spolats bort.
I det här fallet är det mikroskopiska mängder fettrikt maginnehåll man letar efter i mikroskop.
Att stora mängder magsäcksinnehåll återfinns i de stora bronkerna - som man troligen inte har behövt ta vävnadsbitar till mikroskopisk preparation från - betyder ju inte att de ytterst små mikroskopiska mängderna som kan ha funnits i bronkiolerna inte har lösts upp och försvunnit.
Vid preparation ligger vävnadsdelarna i preparationsvätska, oftast färgad, ibland i flera olika vätskor olika tider. Efter en tid, ibland många timmar, när vävnaden sugit åt sig preparationsvätskan, spolas vävnadsbitar av så överskott av preparationsvätskan försvinner, monteras och snittas i mikroskopivänliga mycket tunna skivor.
Ok kanske läste lite för snabbt och missuppfattade dig.
Jag vet inte om AE har rätt i prepartionsvätskan där, samtidigt har jag svårt att tro att AL inte ska känna till något så basic?
Och preparationsvätska används väl inte direkt i luftstrupen utan på preparat? Ja, jag vet helt enkelt inte vad jag ska tro om hans invändningar, men man har naturligtvis vid obduktionen först sett mängden magsäcksinnehåll, som man då har värderaat mängden på innan man sedan tar vävnadsprover.
Och om jag bara tänker helt fritt utan att veta, borde man inte kolla först innan man "spolar" bort, som du säger, vävnader/preparat som skulle kunna innehålla matresterna med något?
Och även om nu fettet hade lösts uop i de distala delarna, så har man ju inte sett minsta effekt av magsyran på epitelet.
Vi får se vem av de två som får rätt här. Om det kommer att bli avgörande för att fria från mord.