2023-06-10, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Som alltid har folk olika sidor. Inga människor är enbart onda eller goda. Förstår du verkligen inte att hans föräldrar och vänner ser honom som en person med fina egenskaper?
Givetvis skriver en tidning om hans goda sidor, allt annat vore bara groteskt och osmakligt.
Man bedriver inte någon vänsterpropaganda bara för att man har någon form av etiska och moral eller bara normalt vett.

Jag skulle beskriva dig som fördomsfull, enkelspårig, kategorisk och trångsynt. Dina vänner skulle säkert säga något helt annat om dig. Skulle du mördas, gud förbjuder, så skulle beskrivningen av dig sannolikt bli ännu mer förskönad.

Det är ingen idé att diskutera med en sån människa. Har man något vett i skallen överhuvudtaget så fattar man ju att alla kan beskrivas som snäll av en eller flera människor. Alla har människor som älskar dem. Sen kan det vara så att människor kan ha sett det komma osv pga livsstilen någon har. Det är något helt annat däremot.
Citera
2023-06-10, 10:56
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Här kommer PK rapporten från Sveriges största morgontidning om den kriminella och superegoistiska kaozblattens död,

"Sorgen sänkte sig över centrala Älvsjö efter att en 15-årig pojke knivhuggits till döds på torsdagen. På morgonen efter dödsfallet var uppslutningen stor av personer som kom till platsen för att lägga ner blommor och tända ljus."
– Jag blev jättechockad när jag hörde det. Han var så pass ung och har ju inte hunnit leva ännu, säger en flicka som går på samma skola som den avlidne pojken.
Minnesplatsen där ett litet berg av blommor och gravljus har hunnit växa fram sedan pojkens död.
– Det är hemskt. Det var ju någon man såg i skolan och så. Man visste vem han var, säger den andra flickan.
– Det är ju helt overkligt. Det är en så ung person. Jag läste om det och jag har en dotter som är i precis samma ålder. Det är så sorgligt, säger hon.
Några unga tjejer gråter öppet och flera personer står och håller om varandra."

Måste säga att jag beundrar dessa ungdomars sociala kompetens. De blir ställda inför frågor om BO och inser att de inte kan säga något som att han var "snäll", "gullig", "bra kompis", "rolig" eller bokstavligen hundratals andra positiva egenskaper man skulle kunna säga om någon. Så de kommer upp med "han var ung", "man såg honom i skolan" och "man visste vem han var" för att smidigt ducka problemet att de inte vill ljuga om hans egenskaper men samtidigt måste säga något som framhäver någon form av empati och inte låter som att de dissar på en kille som dog för mindre än 24 timmar sedan.
Citera
2023-06-10, 10:59
Medlem
exe.es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tjejerna gråter i grupp för att få content till TikTok. Om ett par veckor är han glömd och tjejerna hänger vid närmsta sjö, badar, röker på och fnittrar ikapp med nya blivande kriminella. Så funkar det nuförtin...

Undrar om MGM var av liknande kaliber? Han bor i området, men går i annan skola - tjock plugghäst som mobbats av BO, eller tvärtom: noll betyg och noll "bal"...?

Det märks att du verkligen inte har någon koll alls.. De som gråter gör antagligen det för att man stod BO nära och kanske vill hedra sin vän på något sätt. Kan hämta en text från en TikTok som borde få vissa här inne att ändra sin bild:

”Fille min fina vän. Du var den första personen som pratade med mig när vi började i samma klass i f:an och vi var så himla nära. Vi gjorde allting tillsammans. Vi var mer än vänner, vi var familj mina föräldrar frågade alltid om dig efter vi varit med varandra i skolan.

Jag minns när vi sjöng Mama Africa framför hela skolan och vi trodde vi var Panetoz på riktigt. Jag var lite blyg men men sen gav du mig en kram och sa till mig ”D*nny var inte rädd jag är här med dig” och enda sen dess har jag alltid tänkt att du stod bredvid mig varje gång jag hade en presentation och tillslut tappade jag rädslan att prata framför folk.

Jag kan forfarande inte fatta att du inte är bland oss längre. Men som jag alltid säger ”gud har en plan för oss alla och han vet varför han valde att ta dig med honom så tidigt”. Fi#ipos min kära vän jag älskar dig så otroligt mycket och hoppas att du kan vila i frid uppe i himlen där du förtjänar din plats. Flyg högt min fina broder❤️🕊️”.

För er som inte tragiskt nog tror att denna text inte har skrivits så har den faktiskt det, vill ni ha bevis så kan ni kolla videon och läsa texten som användaren d*nnyset publicerade.

*=o
#=l

Det här tycker jag är ett ganska tydligt bevis på att han faktiskt var ganska omtyckt av många i sin närhet, och de måste såklart ha sina skäl till att det var så. Så det är ganska tråkigt att man lägger resurserna på att smutskasta BO för det han gjort vilket man inte heller har kunnat bevisa, tråden består också mest av mycket jävla incels i som inte ens kan anföra de bild bevis som man påstår sig ha. Har inte snackats ett skit om MGM och vad det är för miserabel människa som sticker ner en annan 15-åring. Det är en rätt låg nivå att man inte fokuserar på annat i tråden..
Senast redigerad av exe.e 2023-06-10 kl. 11:14.
Citera
2023-06-10, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hen98
Märks hur insatt du i gällande vad som fungerar. 😂😂😂
Enligt tillsynsmyndigheter och socialtjänsten/polisen själva så är det precis tvärtom. Gör mer skada än nytta.

Ja jag är insatt. Mer än du kan ana. Du gissar bara. Inget av det där stämmer någonstans!
Som att polisen och socialtjänsten skulle tycka att det är bättre att gå hem till föräldrarna än att de själva blir inkopplade. Märks att du inte arbetar inom socialtjänsten iaf.
Citera
2023-06-10, 11:07
Medlem
staticages avatar
Vad kan straffet tänkas bli? På tok för litet för ett taget liv är min gissning.
Citera
2023-06-10, 11:10
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Vad kan straffet tänkas bli? På tok för litet för ett taget liv är min gissning.

Ute om två år högst. Men han kommer klippas av någon av BOs vänner inom sex månader från det att han blir frisläppt.
Citera
2023-06-10, 11:23
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srebrenica
Det var helvete vad du hakat upp dig. Skummat lite i tråden och du maler på om detta. Ska du själv ta o utpressa dig till en avsugning så du får hela den grejen ur systemet. Är du blatte? Svensk? Vadan ditt undersökande intresse för svenska tjejers gillande av bråkiga killar gärna icke svenskar? Kanske kan bli en helt ny tråd signerad DaRude

Min poäng var inte ens detta, utan snarare att reaktionerna i min mening kan tyda på att han inte var så jävlig som det hävdas här i tråden. Tjejernas reaktion var bara en sidodiskussion. Så jag har inte malt på om detta, jag har gjort mig mödan och vänligt besvarat olika inlägg för att förklara min hållning i den frågan när man lyft frågeställningen på nytt (vilket även du gör här, min gode herre... )

Som jag uppfattat det är det fortfarande bara en trådsanning. Att han varit stökig ifrågasätter jag inte alls, men detaljerna som avhandlats här i tråden är ju inte alls bekräftade. Det är några användare som påstår att de känner någon som känner någon eller att de har en koppling till skolan på olika sätt. Man måste vara källkritisk mot sådant, eftersom vem som helst kan påstå vad som helst.

I övrigt finns det redan många trådar om tjejers fascination för kriminellt drägg så det känns inte nödvändigt.
Citera
2023-06-10, 11:23
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Ute om två år högst. Men han kommer klippas av någon av BOs vänner inom sex månader från det att han blir frisläppt.

Helt sjukt detta har pågått i flera år,fortfarande imga hårdare straff
Citera
2023-06-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Tillägg att adressen till brottsplatsen är Pendlargatan 6. Är det BOs eller MGMs adress? Vet vi om MGM går i samma klass/skola?

Jag tänker på uppgiften att MGM ska ha hämtat kniv i en lägenhet för att sedan återvända och mörda BO, stor chans att MGM bor på Pendlargatan 6 där mordet begicks.

Det finns en man vid namn "Yetemget* *defres G Sel*ssie", folkbokförd i Enskede och 64 år gammal. Relation? De delar ändå efternamn. Är det pappan? Eventuell farbror?
Namnet tyder på att det är Etiopier. Barnen tar sin pappas förnamn som "efternamn" därnere. De har tre namn som de identifieras efter d.v.s. "Sitt eget-Pappas-Farfars" förnamn.
G Sela$$ie är en troligen en felskrivning på en förkortning. Skrivs oftast G/Sela$$ie och uttalas GebreSela$$ie likt W/Mariam blir WoldeMariam och H/Sela$$ie blir HaileSela$$ie. Finns massor av såna förstavelser som är kända därför skrivs de inte ut när man skriver med latinska alfabetet. I Etiopien har de ju ett helt eget fonetiskt "alfabet".
Citera
2023-06-10, 13:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exe.e
Det märks att du verkligen inte har någon koll alls.. De som gråter gör antagligen det för att man stod BO nära och kanske vill hedra sin vän på något sätt. Kan hämta en text från en TikTok som borde få vissa här inne att ändra sin bild:

”Fille min fina vän. Du var den första personen som pratade med mig när vi började i samma klass i f:an och vi var så himla nära. Vi gjorde allting tillsammans. Vi var mer än vänner, vi var familj mina föräldrar frågade alltid om dig efter vi varit med varandra i skolan.

Jag minns när vi sjöng Mama Africa framför hela skolan och vi trodde vi var Panetoz på riktigt. Jag var lite blyg men men sen gav du mig en kram och sa till mig ”D*nny var inte rädd jag är här med dig” och enda sen dess har jag alltid tänkt att du stod bredvid mig varje gång jag hade en presentation och tillslut tappade jag rädslan att prata framför folk.

Jag kan forfarande inte fatta att du inte är bland oss längre. Men som jag alltid säger ”gud har en plan för oss alla och han vet varför han valde att ta dig med honom så tidigt”. Fi#ipos min kära vän jag älskar dig så otroligt mycket och hoppas att du kan vila i frid uppe i himlen där du förtjänar din plats. Flyg högt min fina broder❤️🕊️”.

För er som inte tragiskt nog tror att denna text inte har skrivits så har den faktiskt det, vill ni ha bevis så kan ni kolla videon och läsa texten som användaren d*nnyset publicerade.

*=o
#=l

Det här tycker jag är ett ganska tydligt bevis på att han faktiskt var ganska omtyckt av många i sin närhet, och de måste såklart ha sina skäl till att det var så. Så det är ganska tråkigt att man lägger resurserna på att smutskasta BO för det han gjort vilket man inte heller har kunnat bevisa, tråden består också mest av mycket jävla incels i som inte ens kan anföra de bild bevis som man påstår sig ha. Har inte snackats ett skit om MGM och vad det är för miserabel människa som sticker ner en annan 15-åring. Det är en rätt låg nivå att man inte fokuserar på annat i tråden..
Stökiga ungar har ofta haft det jobbigt hemma. Vet av egen erfarenhet. Det är lite taskigt att skylla allt på en femtonåring som inte har en färdigutvecklad hjärna.
Citera
2023-06-10, 13:32
Medlem
Citat:
Pendlargatan 6 är BOs adress. Det har även framkommit att familjen varit där när det hände. Mamman har varit ute på gatan i chocktillstånd.

Om MGM bodde i samma hus som BO så är det inte någon från samma klass eller skola.

Jag har fått höra att MGM gick i Kämpetorpsskolan.
Citera
2023-06-10, 14:30
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Självsanering funkar inte! Användare har skrivit att våldet kommer sanera sig själv i varenda tråd om skjutningar och gängvåld som existerat de senaste tio åren. Ingen av dem har fått rätt hittills.

Exakt, gängvåldet har tagit ungefär 300 liv de senaste fem sex åren men det syns inga tecken på någon minskning av antalet smågangsters för det.

300 kriminella eliminetade men det finns minst 100.000 till.

Det är en liten klick som sköter sig och de får lida för att majoriteten av dem inte gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in