2023-06-10, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye0
Du har ingen koppling till BO utan du har fått info av andra. Säger mig inget. Jag skall inte begära ut handling, det är ditt jobb att komma med faktabaserad info som backar upp det du skrivit. Och det lät väldigt självklart för dig att det stämmer då du kom med din dom direkt.
Lyssna, bara för att någon hotat med att knulla dig etc betyder inte det ett skit och jag försvarar inte BO utan jag är objektiv, har man en agenda är detta svårt. Folk är otroligt känsliga nu och gnäller för minsta lilla, psykisk ohälsa fanns inte för 10 år sen som det gör nu
Fast återberättelsen stämmer bra in på kontroversiella barn och de är sällan populära förutom av dem som ser normbrytande beteenden och dåligt ledarskap som något positivt samtidigt som hela den gruppen ungar/ungdomar är lite illa omtyckta överallt i grupperna utanför dem och även genom inbördes konflikter mellan varandra.

Allvarlighetsgraden är däremot något vi kan tvista om då Jag ska knulla dig är väldigt grovt för människor utanför gruppen men vardagliga situationer inom den och saker ungar kastar ur sig behöver inte vara allvarligt baserat på att det är grovt för dem som inte är vana vid ett hårt klimat.

Man kan jämföra det med "rån". Dvs innan det blir macker, banker som det var förr eller främlingar utan mest barn i konflikter som tar saker i pant, för att få tillbaka egna grejer eller egentligen bara småtjafs. (Jag har insett att vi på nittiotalet kanske var mer våldsutsatta och i det mer våldsutövande som det sägs jämfört mot idag även om våldet cementerats in i lägre klasser). Innan våldtäkter så finns såklart en kultur av kvinnohat som är mycket tydlig och reell där majoriteten bland de kontroversiella ungarna deltar även flickor medan en andel av pojkarna sedan blir förbrytare.

Så inlägget beskriver helt vanlig ungdomskultur bland normbrytande ungar och det behöver inte innebära att killen var bland de med psykopatiska drag men samtidigt så är det psykopatiska pojkar och unga män som dör tidigare i livet än andra och då som offer för våld, genom olyckor och så vidare som ett led av de psykopatiska dragen.

Som vuxen så ser vi det genom glaset av att vi har varit unga eller känt en mängd unga och det finns en bräckligget i det med ungdom eller barndom när de särskilda högtidliga tillfällen ska vara roliga när de klär upp sig och gör sig fina.

Det kanske var värre förr men det handlar även isåfall om den psykiska hälsan. Problemet kanske var att vi var hårdare generellt. Du förstår, psykisk ohälsa drabbar främst flickor. Det är beteendestörningar som drabbar pojkar.
Citera
2023-06-10, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Summering av vad som framkommit:

BO:
*i#ipos Ade*res G Se#assie

* = F
# = L

Elev på Engelska Skolan i Älvsjö. Bor i området och är välkänd bland ungdomar i Älvsjö/Solberga. Stökig i skolan med upprepade avstängningar och åtgärdsprogram för hot, trakasserier, försök till sexuella övergrepp, vandalism.

Påträffades med skador från knivstick i en portuppgång, troligtvis angripen inne i trapphus eller tvättstuga. Var finklädd för att han var på väg till skolans avslutningsbal.

MGM:
Okänd, jämnårig med BO (15 år)
Anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord (att det är den starkare graden av misstanke och skedde så kort inpå gärningen tyder på att de har rätt GM).
Ska enligt tidiga uppgifter också ha varit på väg till skolans avslutningsbal. Kan vara felaktig information, har hittills inte kunnat verifieras. Uppgifter säger att MGM och BO ska ha varit barndomskamrater, men ingen officiell information från polisen. Alla uppgifter om MGM kommer från de tidiga rapporterna direkt efter händelsen och verkar motstridiga.

Andra omständigheter som kan vara relevanta:
Brottsplatsen ligger invid Älvsjö Torg. Förekommer mycket droghandel på och runt torget. Tidigare skjutningar vid torget hänger ihop med friktion och konflikter mellan kriminella nätverk. Yngre barn i området används som springpojkar för att hålla vapen, pengar och droger åt etablerade gängkriminella.
Tillägg att adressen till brottsplatsen är Pendlargatan 6. Är det BOs eller MGMs adress? Vet vi om MGM går i samma klass/skola?

Jag tänker på uppgiften att MGM ska ha hämtat kniv i en lägenhet för att sedan återvända och mörda BO, stor chans att MGM bor på Pendlargatan 6 där mordet begicks.

Det finns en man vid namn "Yetemget* *defres G Sel*ssie", folkbokförd i Enskede och 64 år gammal. Relation? De delar ändå efternamn. Är det pappan? Eventuell farbror?
Senast redigerad av Mash08 2023-06-10 kl. 01:03.
Citera
2023-06-10, 00:43
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye0
Du har ingen koppling till BO utan du har fått info av andra. Säger mig inget. Jag skall inte begära ut handling, det är ditt jobb att komma med faktabaserad info som backar upp det du skrivit. Och det lät väldigt självklart för dig att det stämmer då du kom med din dom direkt.
Lyssna, kom med fakta på det du skriver om. Jag vill höra/läsa mentorer, lärare, socialtjänstens etc bild på hur han var sedan innan och inte i efterhand för jag kommer inte tro på något av det du skriver om vad du hört för han är död och kan inte försvara sig. Jag är objektiv, har man en agenda är detta svårt. Att sedan att han blev knivmördad av sin kompis säger mycket om den skolmiljö som dessa tonåringar växer upp i. GM är en grek om inte någon har skrivit detta sedan tidigare.

Du begår ett argumentationsfel genom att kräva bevisning som du vet är helt omöjlig att presentera. Det vore givetvis grovt oprofessionellt av lärare, mentorer och socialtjänsten att lämna ut sådana uppgifter som du förväntar dig och något som jag i egenskap av vårdnadshavare till helt andra barn inte har någon som helst rätt att ta del av.

Informationen som jag har är av arten "tonårsskvaller". Det är inte fakta och jag klandrar ingen som inte tror på den, men hittills så har det genomgående bekräftats när ny information tillkommit till tråden.
Senast redigerad av papercut-ninja 2023-06-10 kl. 01:11.
Citera
2023-06-10, 00:53
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Selassie = Etiopiskt efternamn?
Citera
2023-06-10, 01:05
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Tillägg att adressen till brottsplatsen är Pendlargatan 6. Är det BOs eller MGMs adress? Vet vi om MGM går i samma klass/skola?

Jag tänker på uppgiften att MGM ska ha hämtat kniv i ett en lägenhet för att sedan återvända och mörda BO, stor chans att MGM bor på Pendlargatan 6 där mordet begicks.

Det finns en man vid namn "Yetemget* *defres G Sel*ssie", folkbokförd i Enskede och 64 år gammal. Relation? De delar ändå efternamn. Är det pappan? Eventuell farbror?

Pendlargatan 6 är BOs adress. Det har även framkommit att familjen varit där när det hände. Mamman har varit ute på gatan i chocktillstånd.

Om MGM bodde i samma hus som BO så är det inte någon från samma klass eller skola.
Citera
2023-06-10, 01:23
Medlem
Citat:
Pendlargatan 6 är BOs adress. Det har även framkommit att familjen varit där när det hände. Mamman har varit ute på gatan i chocktillstånd.

Om MGM bodde i samma hus som BO så är det inte någon från samma klass eller skola.
MGM är en nära vän till BO som familjen är väldigt bekant med och bor i byggnaden bredvid. Han går ej i samma klass eller skola.
Citera
2023-06-10, 01:35
Medlem
Har föräldrarna skött om pojken på rätt sätt eller är detta ett fall där socialtjänsten smutskastats?
Eller ska vi bara sitta ner och tycka synd om familjen? Pojken verkar ha en del bagage.
Senast redigerad av Kontrollstyrelsen 2023-06-10 kl. 01:38.
Citera
2023-06-10, 01:37
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveparen1
MGM är en nära vän till BO som familjen är väldigt bekant med och bor i byggnaden bredvid. Han går ej i samma klass eller skola.

Tack för att du hjälpt till att vederlägga uppgifterna att MGM och BO skulle vara från samma skola.

Det har inte gått ihop med all annan information som kommit fram så det har varit riktigt störande att den uppgiften florerat.
Citera
2023-06-10, 02:06
Medlem
Nu ska vi fan fira! Ett as som redan tallat på småbarn vid 15-årsålder och vi slipper han redan?! Hurra! 😁
Citera
2023-06-10, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojebany
Jag såg hela händelseförloppet. Kom precis runt hörnet och ut kom hans mamma från porten och var under en rejäl chock. Hon kunde varken stå eller gå, kastade sig ut mitt på gatan med ett hjärtskärande skrik och osammanhängande ord som inte gick att tyda. Samtidigt kom en yngre tjej (dotter?) och försökte dra in mamman in till porten igen som slet sig loss gång på gång. Någon minut senare kom en äldre dam (anhörig gissar jag på) ut ur porten med armar som var täckta med blod från armbågarna och neråt, över bröstet och även smetat över pannan. Troligtvis omfamnade damen BO eller försökt med HLR (tror mer på det förstnämnda). Hon ställde sig precis utanför porten böjd och höll sig över knäna gråtandes. Sedan kom en man även ut som såg mest besvärad ut (troligtvis pappan) och försökte vinka in kvinnorna och lät mest arg.

Det här beskådas av ett femtiotal människor runtomkring och det som förbryllar mig är att polisen står kvar inne i porten och låter det här utspelas öppet bland barn och andra istället för att försöka få in alla och minimera dom dramatiska scenerna.

Du såg hela händelseförloppet skriver du. Men det låter som du kom när själva knivdådet hade skett och poliser redan var på plats? Polisen hade kanske fullt upp med att ta hand om offer och gärningsman. De hade nog god anledning att vara I porten. Högsta prio för polisen är säkerhet och inte att valla skenande anhöriga.
Citera
2023-06-10, 07:21
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08

Jag tänker på uppgiften att MGM ska ha hämtat kniv i en lägenhet för att sedan återvända och mörda BO, stor chans att MGM bor på Pendlargatan 6 där mordet begicks.

Enl. uppg. så ska detta vara pojkens gapande, skrikande och i sina egna ögon helt felfria pappa, som totalt misslyckats i det som vi normala kallar för "uppfostran".
Yetemget är skriven i en liten tvåa i Gubbängen, men bor på brottsplatsen i Älvsjö, vilket borde vara intressant info för myndigheter som hanterar bostadsbidrag och liknande ärenden.
Citat:

MSM videos och bilder visar att omfattande aktiviteter sker vid och inuti porten Pendlargatan 4, Älvsjö.
Båda portarna vid nr 4 resp 6 är sannolikt intressanta i sammanhanget.
Citat:
Ursprungligen postat av Sveparen1
Intressant info som skulle kunna bekräfta mina uppgifter lämnade ovan.
Citera
2023-06-10, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Herregud på dig själv. Gråter du själv över våldsbenägna gängkriminella, våldtäktsmän och kvinnomisshandlare? För det är det folk påstår att offret är. Är det rimligt i din värld?

Jag ifrågasätter inte att folk gör det, min poäng är att det är ganska illa valda tårar. Men till skillnad från herrskapet här tror jag inte att offret var så jävlig som det påstås, vilket alltså skulle förklara varför han också sörjs på det här sättet, eftersom han i det stora hela säkert var en helt normal grabb, som emellanåt kunde vara stökig.

Att killen skulle ha varit en helt normal grabb som uppförde sig precis likadant som alla andra tror jag inte ett ögonblick på, eftersom skolan tycks ha satt in många åtgärdsprogram mot honom. Hur många åtgärdsprogram tror du att en vanlig skola har råd att sätta in mot varje elev som går på den skolan?

Dessutom blir helt vanliga och normala 15-åriga killar inte ihjälknivade av en annan 15-åring bara så där, om inte GM är fullkomligt flippad i huvudet.

Men bara för att BO helt säkert var stökigare än de flesta, så betyder ju inte det att han var en gängkriminell våldtäktsman eller kvinnomisshandlare! Vem har påstått det? Det är du som inte kan se skillnad på en stökig skolgrabb och en gängkriminell våldtäktsman!

Och sluta med ditt jävla tjatande om ouppfostrade svenska flickor. Det finns inga - inga!!! - tonåriga mordoffer som som inte väcker sympati och sorg hos åtminstone vissa andra ungdomar. Det skulle väl vara Lunas våldtäktsman i Skellefteå då, om någonting skulle hända honom.

Och som jag sa, en del tjejer kan se det som en del av sin kvinnoroll att stå och gråta vid minnesplatsen över en mördad tonåring.

Försök få in det i din tjocka skalle och sluta tjata om ouppfostrade svenska flickor när en utländsk kille har blivit mördad av en annan kille.

Fundera lite över ouppfostrade utländska killar för omväxlings skull!!!
Senast redigerad av Egna-tankar 2023-06-10 kl. 08:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in