Citat:
Fast återberättelsen stämmer bra in på kontroversiella barn och de är sällan populära förutom av dem som ser normbrytande beteenden och dåligt ledarskap som något positivt samtidigt som hela den gruppen ungar/ungdomar är lite illa omtyckta överallt i grupperna utanför dem och även genom inbördes konflikter mellan varandra. Du har ingen koppling till BO utan du har fått info av andra. Säger mig inget. Jag skall inte begära ut handling, det är ditt jobb att komma med faktabaserad info som backar upp det du skrivit. Och det lät väldigt självklart för dig att det stämmer då du kom med din dom direkt.
Lyssna, bara för att någon hotat med att knulla dig etc betyder inte det ett skit och jag försvarar inte BO utan jag är objektiv, har man en agenda är detta svårt. Folk är otroligt känsliga nu och gnäller för minsta lilla, psykisk ohälsa fanns inte för 10 år sen som det gör nu
Lyssna, bara för att någon hotat med att knulla dig etc betyder inte det ett skit och jag försvarar inte BO utan jag är objektiv, har man en agenda är detta svårt. Folk är otroligt känsliga nu och gnäller för minsta lilla, psykisk ohälsa fanns inte för 10 år sen som det gör nu
Allvarlighetsgraden är däremot något vi kan tvista om då Jag ska knulla dig är väldigt grovt för människor utanför gruppen men vardagliga situationer inom den och saker ungar kastar ur sig behöver inte vara allvarligt baserat på att det är grovt för dem som inte är vana vid ett hårt klimat.
Man kan jämföra det med "rån". Dvs innan det blir macker, banker som det var förr eller främlingar utan mest barn i konflikter som tar saker i pant, för att få tillbaka egna grejer eller egentligen bara småtjafs. (Jag har insett att vi på nittiotalet kanske var mer våldsutsatta och i det mer våldsutövande som det sägs jämfört mot idag även om våldet cementerats in i lägre klasser). Innan våldtäkter så finns såklart en kultur av kvinnohat som är mycket tydlig och reell där majoriteten bland de kontroversiella ungarna deltar även flickor medan en andel av pojkarna sedan blir förbrytare.
Så inlägget beskriver helt vanlig ungdomskultur bland normbrytande ungar och det behöver inte innebära att killen var bland de med psykopatiska drag men samtidigt så är det psykopatiska pojkar och unga män som dör tidigare i livet än andra och då som offer för våld, genom olyckor och så vidare som ett led av de psykopatiska dragen.
Som vuxen så ser vi det genom glaset av att vi har varit unga eller känt en mängd unga och det finns en bräckligget i det med ungdom eller barndom när de särskilda högtidliga tillfällen ska vara roliga när de klär upp sig och gör sig fina.
Det kanske var värre förr men det handlar även isåfall om den psykiska hälsan. Problemet kanske var att vi var hårdare generellt. Du förstår, psykisk ohälsa drabbar främst flickor. Det är beteendestörningar som drabbar pojkar.