2023-06-10, 10:17
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Jag tror detta har planat ut vid det här laget, svenska medelklassen har fått nog.
Den Välbeställda Mede klassen med b-lånad BR inom tullarna i Stockholm, får aldrig nog av Mongkultur, Öppna Gränser, Inga Murar, LGBTQIA+-, "antirasism" och "antifascism".

Dessa våra främsta Samhällsbärare ger fortsatt var månad sitt Tionde, av sitt välbetalda löneslaveri för Globalismen till politiska organisationer som B L M och E X P O vilka styrs av en agenda ritad av Mr. S Å R Å S .
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Läs bara Dagens Industri - den är okej.
Draken dI ägs av B O N N I E R S och stödjer till Näri gslivets fromma till fullo den omvandling av Sverige som redan raserat vårt lands framtid. Vi läser dI dagligen och blir återkommande mörkrädda över dess tydliga agenda.

OnT: Fria fåglar flyger, tama birdie-birdie nam-nam, låter sig matas i fållanfällan.

Prova på att flytta på försök till Republiken Estlands huvudstad Tallinn, bara 30 mil Taxfree-sjövägen ifrån Frihamnen i Stockholm och historiskt i 150 år Stormakt-imperialist-Sveriges tredje största stad.

De är i digital framkant, men nära tjugofem år efter Sverige, i den idé-ologiska omvandling som N W O regisserar. Gatubilden och folks mind-set, när talar med dem, känns som år 1999 kändes i Stockholm.

Mer centraleuropeisk livskänsla i Budapest. Republiken Ungern, har en framtid om kristna värden tillåts fortsätta råda. Om själv Slavofil light, så missa inte kolla in republiken Slovakien.
Citera
2023-06-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag och familjen flyttade ut på landet för ca tio år sedan. Inte ut i obygden men ut till en levande landsbygd, inte alltför långt ifrån några större städer. Det bästa livsval jag gjort i hela mitt vuxna liv. Här är det inget PK över huvud taget. Alla runtomkring är praktiska och jordnära. Det är inga epa-raggare eller WT heller utan vanliga hyggliga människor.

Kombinera detta med att stänga av så mycket "brus" som möjligt utan att bli världsfrånvänd. Fimpa TV, kvällstidningar (framförallt kvällstidningar), lär dig att ignorera clickbaits och provocerande rubriker. Gäller även trådar här på Flashback. De som skapar dessa är folk som inte vill oss väl.

I viss mån går det inte att komma undan. Går jag in på min bank via nätet så nog fan ser man en neger på första sidan som tydligen ska inspirera mig till att spara och investera mina pengar. Sånt kommer man inte undan.

Det gäller bara att utveckla en inre styrka och ett stoiskt lugn där. En sak som är lätt att glömma är att PK inte är i majoritet, men den har ockuperat i stort sett alla plattformar och den är synnerligen högljud. I viss mån får man också fundera på hur man kan göra motstånd när tillfälle uppenbarar sig.

Jag har sett dina tidigare poster här och du är en klok person. Du kommer att hitta en lösning som funkar. Du behöver inte flytta utomlands eller något sådant drastiskt. Men miljöombyte, stänga av mycket av mediakanalerna och bruset, samt ha rätt umgänge, det löser 85% av dina funderingar. Resten går att leva med tills bättre tider kommer.

Hahahaha! Det första man tänker när man ser en afrikan är ju "lovande investering"
Citera
2023-06-10, 10:21
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
...

Bra inlägg - och tack för komplimangen. Jag förstår att du inte vill skriva ut var du bor av flera skäl, men finns det andra, liknande områden du kan peka på i landet som jag kan titta åt? Jag gillar just att du skrev att det är ute på landet, men det är samtidigt varesig WT eller epa-raggare. Jag har tittat på några olika områden, men jag tycker oftast det blir lite för "bonnigt" - och det jag menar då är att man ser halvtrasig lantbruktsutrustning, isärplockade bilar ståendes här och där, hus som inte tas om hand och så vidare.

Jag tänker mig typ ute på landet i Dalarna 1960-1980, ungefär det stuket söker jag, fast gärna lite mer akademiskt och förmodligen mindre inskränkt, samt som sagt inte wt eller epa.
Citera
2023-06-10, 10:50
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
woke är på väg bort i rask tempo och snart har den lilla klick som sysslat med detta, vänsterpolitiker vänstermedia en del storföretag som Disney netflix, osv insett att det inte säljer längre och vi återgår till normalläge. Och vi kommer aldrig att förstå vad som hände.

Sverige är relativt förskonat från woke, trots att jag själv bott i värsta woke-staden Lund, och alla engelsk-språkiga länder och t.ex Tyskland är så mycket värre utsatta. Tyskland och UK har en total nationell identitetskris med politiskt kaos och är sedan ett tag helt utan politisk ledning i praktiken. I Sverige har vi haft SD som har räddat oss. Sverige är innerst inne ett vettigt faktabaserat land fullt med civilingenjörer och vi går inte på woke-trams.
Citera
2023-06-10, 11:26
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag är inte säker på att tråden är placerad rätt här, men jag antar att det är ett slags inrikespolitisk fråga. Annars får tråden flyttas.

Jag är fruktansvärt trött på PK-fenomenet, eller låt mig utveckla lite: Jag är trött på att behöva se negrer och araber som ska gestalta roller i svenska familjer i reklam, film, m.m. Varenda reklam har en neger med en vit kvinna. Jag är fruktansvärt trött på att det ska vara bögar och transor i varenda film.

Jag kan faktiskt dra det ytterligare ett varv; jag är jäkligt trött på att det i film efter film, serie efter serie, reklam efter reklam, annons efter annons, tidning efter tidning, TV-spel efter TV-spel m.m. ska in negrer, transor, politiskt korrekta uttalande som inte alls passar in i berättelsen i övrigt m.m. Jag kan ge otaliga exempel på detta, men jag tror att de flesta som både är för och emot det kan hålla med mig om att det är en signifikant skillnad mot, säg, 20 år sedan.

Vad finns det för alternativ idag för att slippa detta? Eller finns det inga alternativ kvar förutom att totalt isolera sig från i praktiken hela världen? Det är ett alternativ jag överväger (och sedan 2016 har implementerat mer och mer i mitt liv), men det är inte riktigt vad jag egentligen vill.

Jag skulle önska att det åtminstone fanns en arena för oss som inte gillar PK, kan uppskatta sexistiska skämt och stereotyper, som accepterar fakta kring att ex. olika människoraser eller folkgrupper har olika genetiska förutsättningar och är olika och så vidare. Precis som att det inte är för alla så är inte HBTQ och regnbågar för alla - exempelvis inte för mig.

Det som blir så frustrerande är att jag helt enkelt inte längre vet vart jag ska ta vägen och känner mig marginaliserad. Om jag ska upprätthålla någon form av hel och frisk världsbild (där män och kvinnor är olika, där män är män och kvinnor är kvinnor utifrån sin födsel, där olika folkgrupper/raser har olika genetik och därför olika förutsättningar i livet, där det är ok att vara både snäll, elak, fräck och schysst) så känns det som att jag måste isolera mig ute på landet och i praktiken kasta ut både dator, telefon, tidningar och annat och leva relativt ensam. Jag är ok med det och det är faktiskt det spåret jag är inne på, men jag skulle önska att det fanns något för de som känner som jag också.

Rent anekdotiskt; jag har en ingenjörsgärna så jag är väldigt faktaorienterad, och för mig känns det jättekonstigt när jag jobbar inom IT och ser företag och organisationer som är extremt nischade (låt säga erbjuder ett tredjepartsbibliotek för programutveckling vars syfte är att optimera databaslagring) ska skylta med BLM- och regnbågsflaggor överallt. I min värld är det lika konstigt som att sälja äppeljuice i flaskor prydda med röda etiketter med hakkors på - jag förstår liksom inte hur det hänger ihop utan känner bara förvirring och att någon vill trycka upp propaganda i ansiktet på mig.

Vad har ni andra för tankar kring hur man löser detta? Är det bara att ge upp eller finns det alternativa kanaler för filmer, spel, media, kommunikation, teknik m.m. som inte är förstörd av PK idag?
Du är inte ensam och jag har också önskat att man startade en tvkanal för oss där man slipper pk-tramset både i program och i reklam.
Jag brukar se trailers och läsa några omdömen av filmer och serier innan jag tittar på dem, främst på imdb men har nu sett hur woke de är och tar bort inlägg som skriver negativt om woke-programmen, så man får gå på trailer bara. Eller titta på gamla program.
Vad det gäller jobb så får du start eget företag och vara neutral så som man önskade att företag vore. Själv bojkottar jag woke företag så långt det går.
Citera
2023-06-10, 11:51
Medlem
Domass avatar
Flytta till landet, slå av Tv:n. Det är det jag har gjort. Här ute finner du vanligt folk och inte yuppie medelklass svenssons som på allvar tror de representerar något fint och något som är bättre än alla andra.

Det är faktiskt inte så svårt, vill du har underhållning så först o främst försök lägga om ditt liv till ett proaktivt liv där sitta och bli underhållen inte är det som är ens huvudsyssla.

När du väl vill ha underhållning, kolla dokumentär, gamla komedier, serier, HBO serier osv. osv.

Skaffa Brave webbläsare så slipper du all reklam på youtube och slå såklart av radio där är det lika piss som tv:n och har vart det länge.

Saker som jag ska spendera mer tid på när jag börjar om mitt liv i Polen är:

- Svarva
- Smida
- Dreja
- Fäktning
- Läsa mer böcker
- Fiska
- Jaga
- Trädgårdsarbete
- Utflykter, kulturresor
- Jazzbarer, museer osv.
- Träna
- Någon form av egenproducerad mat

Lägger man om livet till hur livet var mer förr så kommer man inte ha tid till att sitta och bli underhållen hela tiden. Och man kommer nog inte sakna det heller. Det är även bara en illusion och snabb dopaminutsöndring som gör att man tror att man vill ha det. Ett naturligt liv där man upplever saker klår ett stillasittande liv alla dagar i veckan.
Senast redigerad av Domas 2023-06-10 kl. 11:53.
Citera
2023-06-10, 12:41
Medlem
fendadens avatar
Delar din bild men vi ser ändå att pendeln börjar slå tillbaks nu. Bud Light och Target i USA har gått back tiotals miljarder dollar på grund av konsumentbojkott efter deras PK-kampanjer. Twitter tillåter numera yttrandefrihet och debatten där rasar kring dessa frågor. Jag skulle vilja påstå att det sker en naturlig 'korrigering' när samhället utsätts för oproportionerliga mängder propaganda.

Som individ är det bästa man kan göra att aktivt uppmärksamma sin omgivning på den bisarra trans/BLM-propagandan och säga ifrån både som konsument och arbetstagare när företag går över gränsen. Att fly ifrån detta är inte att ta ansvar. Att aktivt verka för att få bort denna cancersvulst och skona kommande generationer från propagandan är att ta ansvar.
Citera
2023-06-10, 12:43
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Ansök om medlemskap i Hells Angels, som har färre blattar än Bandidos och som inte på nåt sätt är PK.
Citera
2023-06-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Du är inte ensam och jag har också önskat att man startade en tvkanal för oss där man slipper pk-tramset både i program och i reklam.
Jag brukar se trailers och läsa några omdömen av filmer och serier innan jag tittar på dem, främst på imdb men har nu sett hur woke de är och tar bort inlägg som skriver negativt om woke-programmen, så man får gå på trailer bara. Eller titta på gamla program.
Vad det gäller jobb så får du start eget företag och vara neutral så som man önskade att företag vore. Själv bojkottar jag woke företag så långt det går.

Ulf Brunnberg hade lite funderingar för ett antal år sedan om att starta en kanal med historia, sport, motor och vetenskap. Blev ett j-a liv på pk-folket… Men det skulle vara skönt att slippa pk-tramset med hyllande av bögerier, genus och fan och hans moster.
Jag och frugan klarar snart inte av att se nyproducerade filmer eller tv. Bara ett ständigt matande av pk, lesbiska föräldrar, bögerier mm.
Och de vettiga invandrarna som jobbar och sköter sig, de håller med oss. Man njöt i stillhet när en rad invandrade bussförare rev ned prideflaggorna från busstaken häromåret…

Ett tips, kolla äldre serier på ”Öppet Arkiv”. Gjorda innan pk blev religion.
Och apropå religion, ska du lyssna på predikningar och sånt, lyssna på typ Frälsis och laestadianer, de är de enda som inte är marinerade i pk och homovurmande.
Citera
2023-06-10, 12:58
Medlem
Bo på landet, nära naturfolk och medmänniskor som lever i naturen.

De har inte tid, lust eller intresserade av pk maffian.
Citera
2023-06-10, 13:25
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Gör som jag. Börja kolla på äldre serier och filmer i stället för den nya woke-dyngan som släpps. Det är verkligen befriande att se komediserier som skämtar om det man förut kunde skämta om innan alla började ta åt sig och skulle stämma allt och alla för att man blev kränkt.

Behöver inte vara från svartvitt-tiden utan allt från tidigare 2000-tal och nedåt är wokefritt.

Reklamen är svår att undgå dock eftersom man ser den överallt trots adblockers.
Citera
2023-06-10, 13:37
Medlem
outback4s avatar
Det är inte endast pride/neger- tsunamin som väller över oss dagligen. Det här påstådda klimathotet är helt sjukt påfrestande matas med överallt, inte en reklam utan att det ska tryckas ner i halsen hur viktigt det är med den gröna omställningen, minska klimatutsläppen, sluta ät kött, har du inte flygskam? skaffa inga barn för klimatets skull, samla ihop familjens avföring för att spola mindre osv, annars går jorden under 2027,typ.
Världen är galen, men galnast är Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in